hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Haseveske som stivner.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Haseveske som stivner.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 18/03/2007 :  16:18:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Hadde massør på hesten min for 3 uker tilbake, hun fant ut at leddveska på begge hasene var i ferd med å stivne, ene siden værre enn den andre, hun ambefalte magnetbelegg, noe jeg har kjøpt, men nesten ikke får brukt pga at hesten står ute hele dagen å inne bare på natta. Men pratet så med ridetreneren min ang dette, massøren sa jeg ikke trengte å kontakte dyrlege, mens ridetreneren min ble skeptisk å sa at massøren kunne ikke sette diagnoser og hun ambefalte å dra til vet, skal ta en tur på Biri med hesten når det blir litt bedre føre, får å røntge beina å finne ut hva som skjer, hesten har ikke vondt og fungerer bra, sprek og halter ikke, stiv men dette pga for lite trening på bane i vinter. Ellers er jo jenta mi 19 år, redd for at det kan være noe skikkelig alvorlig med henne, men ettersom det ikke er vondt eller hun viser tegn til smerte så tar jeg det med ro.

Noen som har hatt hest med stivnet leddveske? Hva må jeg basere meg på å høre på Biri? Fått hørt det at kansje jeg skulle tenke på avlivning for 2 år siden da hesten hade lymfangitt, men neitakk, så lenge hesten min har det bra og ikke har smerter skal hun få leve. Redd for at dyrlegen gir henne opp ettersom hun er gammel=/

Garsy du er verdens beste!

oregon

» VIP

Skrevet - 18/03/2007 :  22:16:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Er selv utdannet hestemassør og laserterapaut!
Reagerte litt på at din massør hadde sagt at den ikke trengte dyrlege.
La en dyrlege se på d du!Vi skal altid komme i andre rekke med behandling.Magneter kan godt fungere ja,men en bør vær sikker på hva det kan være først.Vi massører setter IKKE diagnoser!

Hvis du kommer fram til at du vil bruke magnetene.så ha de på kun om natten når den står på boks,men husk å ta de av når hesten slippes ut.Da hesten bør være i ro når en får magnetbehandling.
Magneter øker josirkulasjonen å kan være til god hjelp for henne!

Dessuten så er d ikke unormalt at litt eldre hester får litt stivere ledd med åra!

Så ikke sikkert du trenger å bekymre der for mye.
Hvis hesten fungerer normalt som du sier og er glad og fornøyd så trenger ikke dette være ille.Men jeg har jo ikke sett den da.
Men veldig greit å få gjort en skikkelig undersøkelse ja:)

Håper du finner ut av d!

Si gjerne hvordan d går:)

Mvh Eva:)
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 19/03/2007 :  10:48:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke bruk magneter hver eneste natt... bruk de av og til bare, 2-3 ganger i uka. hesten må klare seg uten også. hvis du tenker på en sånn hjertestartemaskin som de bruker når hjertet stopper på mennesker - så gir de hjertet noen støt, før de venter på at hjertet skal starte av seg selv. Vet ikke om det ble noe klarere for deg nå da men. Magnetene skal få i gang blodsirkulasjonen men kroppen må også jobbe for å holde den igang. lykke til! Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 19/03/2007 :  14:06:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Defibrilator heter hjertestateren=P Er sykepleier så veit hvordan den fungerer=P Veit jo at hesten er gammel og at det kan være stive ledd pga det, skal til biri i juni, da håper jeg snøen har forlatt hedmarken, har bare bil med bakhjul Hstrekk så funker så dårlig når det er drittføre. Ja stussa litt på massøren, hun er ekstremt flink altså, vil ikke nevne navn, men hun var flink til å forklare å utføre behandlingen. Men stusset velig når hun sa at jeg ikke trengte å ta hesten med til dyrlege=/ Også merket noen kuler(forstå meg rett) er en liten klomp på beinet, stiv, ikke ubehagelig dette heller så skal få sjekket alle ben da så jeg er sikker på hva som skjer med gamla, huff har så mange planer for oss.

Ang magnetbeleggene får jeg ikke brukt disse, står det på lappen som var med at hesten ikke skulle stå over natta med disse pga at hesten legger seg, noe mn hest gjør nesten hver natt... Så da blir det bare når jeg strigler, hestene står ute meste av dagen så

Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

oregon

» VIP

Skrevet - 19/03/2007 :  16:47:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:)
Hvilken type magnetbelegg har du kjøpt da?Står ikke det på mine som jeg kjøpte...pluss at lærern min sa d var helt greit å stå med de over natta.Tørr ikke å la hesten stå med magnetdekkenet om natta da,bare når jeg er til stede selvMå sjekke litt mer tror jeg.Folk sier jo så forskjellig.Har bare brukt dem litt når jeg har vært i stalln enda da.
Kjenne sikkert hestemassøren du snakker om;)Var nettopp på hedemarken hestesenter og tok laser utdanning der:)

Eva
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 20/03/2007 :  19:14:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Var magnetbelegg fra sunn-hest.no, magnet health heter disse... Er slike store kulegreier sydd inn i lommer i beleggene, så sikkert derfor.... Jeg kommer i ale fall ikke til å bruke disse på natta... Ang hestemassøren, viste hvem hun var lenge, utrolig flink å vise samt la meg kjenne+ forklare hva som skjer å da event tips til hvordan bedre på tingene.. Kjente henne fra før ettersom hesten min har stått på Hedemarken hestesenter i mange år da hun hadde hest der... Om du vil ha en anne hest å massere Oregon så tell me! Gamla nyter det bare=P

oregon

» VIP

Skrevet - 20/03/2007 :  19:59:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Har bare på belegga litt når jeg er der jeg da.Ikke om natta enda.Må høre litt rundt om det først:)Ellers så har jeg en slags maskin som heter palm mag fra nikken.Roterende magneter inni som jeg bruker litt.
Ja hestene nyter massasje ja,Det gjør jeg å;)
Sku gjerne ha kommet å massert din å,men blir litt langt ifra Trondheim;)

Eva
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 20/03/2007 :  20:40:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
hehe ja såg på vip en din, både jeg og Garsy er trøndere da=P Ja bruker beleggene når jeg strigler samt når hun står i boksen sin før vi sier natta=)
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.