hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Konkurrering er egoisme!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Konkurrering er egoisme!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Phantomstruck

Skrevet - 16/05/2007 :  18:37:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Må si at jeg er delvis enig med deg. Men forstår ikke hvorfor du trekker frem konkurranseridning, og ikke bare ridning generelt. Det er vel ikke verre å starte stevner enn å ta med hesten på en eller annen trening? Har jeg misforstått?

Opprinnelig postet av Chiquita

Ja det var et godt spørsmål egentlig... Ridning generelt er jo også egoisme, akkurat som hestehold i det hele tatt, eller det å kjøpe seg en bok på butikken. For å si hva som er verre enn noe annet, og bare for å gjøre det klart at jeg ikke synes konkurrering er negativt, så kommer det nok ann på hva slags person man er. Noen jeg kjenner rir "ordentlig" både på stevner og trening, mens andre igjen rir et slags halvveis steeplechaseløp i humpesists på sprangbanen. Det synes godt hvilke hester som liker stevner og hvem som ikke gjør det, for noen ryttere er faktisk så flinke med hesten sin at de klarer å få den til å synes kjøring på henger for å starte på et totalt fremmed sted der den ikke får lov til å se seg rundt eller hilse på de andre hestene blir gøy. Det er selvfølgelig kjempepositivt. Det er verre med de hestene som synker sammen bare de ser en bane, for de vet at uansett hva de gjør blir det alltid krevet mer.

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 18/05/2007 :  21:35:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når det gjelder dressurstevner, så er det sant at de fleste rir stevner fordi man synes at det er gøy eller spennende. Men dressurstevner er også en test på om det man driver med til daglig er riktig. På engelsk sier man faktisk gjerne "dressage test". Man får jo dessuten en protokoll med kommentarer fra dommeren, og en god dommer legger vekt på god og hestevennlig ridning. Hvis man leser og forstår disse kommentarene, kan man av og til plukke med seg viktige tilbakemeldinger, noe som i neste omgang kommer hesten til gode :) Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 19/05/2007 :  19:58:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Hej hej...

Egoisme... Jo det ordet ka' man vel egentlig godt bruge, men det er jo ikke bare indenfor riding, men også anden type for idræt.

Men jeg skal ærlig indrømme at jeg ikk havde taget i brug det ordet. Nu skal I ikke misforstå... Jeg har ingen problemer med at sige at jeg konkurrerer fordi nogen andre har sagt jeg skal det, men jeg rider stævner fordi det gir mig en fornemmelse af at jeg også ka' klare det...

Selvfølgelig er heste flok dyr, og det er dems natur at gå i flok og spise græs hele dagen, men... min hest vil faktisk ikke gå sammen med andre, den vil helst være alene, og den er altid klar for træning. Jeg tror faktisk den velger sadlen først og mad bagefter..

Godt indlæg natalie.

Hanne
- som trykket fordi det lød interressant..

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

MieuxDuMonde

Skrevet - 29/05/2007 :  20:45:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi er kansje egoistiske, men jeg synes hesten har det ganske bra :) i konkuranser er det ekvipasjer , så sån det er for meg i allefall blir hesten til topprytterne like mye sett opp til, som sine ryttere hehe.. Sportshesten i lever kansje ikke så naturlig men de har i allfall et parr ting de sikkert er veldig fornøyde med,

- De er trygge, det er vell det de setter størst pris på :)
- De får jo mat av oss
- De får omsorg
- De aksepterer oss ikke som andre hester men som flokkmedlemmer (som oftest)å derfor trur jeg ikke de har noe imot og bli behandla "litt rart" (fra dem sin side altså)..
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.