hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Markedsundersøkelse
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Markedsundersøkelse
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Fjell-hester

Skrevet - 11/03/2007 :  15:12:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dersom du skulle på hesteferie i sommer?

Hva foretrekker du:
Et stort følge med mange hester og deltakere eller et lite og mer personlig følge.

Vil du ha det ekslusivt med overnatting og helpensjon inne eller ute i naturen i lavo med bål og enkel bevertning.

Enkle ruter som alle kan ri eller krevende terreng som er utfordrende og lærerikt.

Hvilken hesterase ville du helst ridd på turen?

Håper på svar og synspunkter.

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  15:37:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg ville likt lite, personlig følge, overnatting i lavvo og utfordrende ruter på stødige hester av uviktig rase. ;)

Men tror at hvis du vil satse på turisme må du regne med at det vil bli mest uerfarne.

Gå til toppen av siden

Fjell-hester

Skrevet - 12/03/2007 :  13:59:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar Eva!
Men vi trenger jo noen flere svar for å kalle det en undersøkelse..hehe
Fint om flere vil skrive sin mening.
Gå til toppen av siden

feliin

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  00:32:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefeliin  Svar med kopi av melding
Erfaringsmessig har mesteparten blitt litt "bortskjemt" med tanke på kall det luksus som toalett-muligheter, bad og en myk madrass å ligge på.....9-timers rideturer i kronglete terreng og en skau å overnatte i - vel - ikke alle kaller det Ferie....

- Du godeste, så negativ jeg var nå! hoff...

En STOOR hest i en liten kropp...Hjertet mitt!!

http://www.stall-laban.net/
Gå til toppen av siden

Kattepusekatt

» VIP

Skrevet - 28/03/2007 :  01:05:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!

Jeg skal på leir i sommer, og valgte vel ikke helt etter ønske, men etter mulighet.

Ville ønsket :

-et lite følge

-enkel overnatting, gjerne lavvo, men med ok mat

-rimelig utfordrende terreng

-islandshester
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2007 :  12:44:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Lite Følge
Enkelt overnattings tilbud..
Vanskelig og lærerikt terreng
Fjording?

Men har to egene hester så det hadde nok ikke vært noe for meg..

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

e-marieu

Skrevet - 29/03/2007 :  16:00:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
- var på den perfekte rideferie ifjor! Jeg og samboer "leide oss inn" med våre egne hester i et følge bestående av åtte personer, må vel betegnes som lite?
Følgebil transporterte utstyr, med på dagsetappene var kløvhest med mat, drikke, regntøy, strømgjerde til bruk under hovedrasten.
Vi vekslet mellom å overnatte på betjente turisthytter og turistforeningens ubetjente. God, men forholdsvis enkel, mat (det meste smaker etter 6-7 timer på hesteryggen...)
Variert terreng (vi red fra Øvre Heimdalen til Gausdal).
Siden det er islandshester vi har, ble vi med i et følge med slike, men rase ville nok ikke vært avgjørende for meg hvis jeg var en "vanlig" kunde. Sterke og stødige hester er viktigst.
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 29/03/2007 :  17:18:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva foretrekker du:
Et stort følge med mange hester og deltakere eller et lite og mer personlig følge.

Lite og mer personlig følge. Helst sammen en gruppe mennesker jeg kjenner fra før :)

Kopi av melding:
Vil du ha det ekslusivt med overnatting og helpensjon inne eller ute i naturen i lavo med bål og enkel bevertning.

I utgangspunktet det siste. Mer koselig og mer ute i naturen. Men da må det være skikkelige lavoer, og det bør være muligheter for å få tørket tøy om det sprutregner (Og at man kan ligge tørt om natta) Fordel om klær og baggasje transporteres i bil til hvert sted.

Kopi av melding:
Enkle ruter som alle kan ri eller krevende terreng som er utfordrende og lærerikt.

Håper på svar og synspunkter.

Det må jo være ruter som alle kan ri på en slik tur. Så man må jo alltid ta hensyn til den mest uerfarne uansett. Personlig er jeg ikke intr i så krevende ruter på slike turer. Behøver ikke trave og galopere en gang for min del. Men vakker natur, og ruter som er behagelig og ri, ville jeg satt pris på. At man kan kose seg og se på naturen rundt seg og prate, ikke bare sitte og konsentrere seg og jobbe med sin hest. Skulle jeg dratt på hesteferie, hadde det vært kun for opplevelsen skyld, ikke for å lære å ri i vanskelig terreng :) (Jeg er voksen, har egne hester, og ville i tilfelle dratt på en sånn tur kun for kos )

Kopi av melding:
Hvilken hesterase ville du helst ridd på turen?

Døl eller kaldblods.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.