hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Røde sløyfer....IKKE gå bak hesten min!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Røde sløyfer....IKKE gå bak hesten min!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Grandi-Maylinn

» VIP

Skrevet - 11/03/2007 :  12:41:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var på et stevne før jul med hesten min. Kjøpte henne i sommer så jeg visste ikke mye om henne. Når vi kom på stevnet, viste det seg at hun kunne slenge ut en fot mot de andre hestene som nærmet seg henne bakfra...Jeg festet ei rød sløyfe som vistes veldig godt! Men en del hadde ikke respekt, og gikk bak oss stadig vekk! Jeg ble irritert for hesten min ble mer og mer urolig!:O

Hva mener dere?

lino

» VIP

Skrevet - 11/03/2007 :  14:43:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Ja, alt for mange vet ikke hva den røde sløyfen betyr, eller bryr seg ikke. Det er helt latterlig.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  16:23:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Jeg er også overrasket over hvor mange som ikke vet hva en rød sløyfe i halen betyr. Kanskje mange blir mer oppmerksomme nå, etter en sånn tråd - det er lov å håpe det

Beate & Alger Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 11/03/2007 :  16:34:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Det er flott at du putter på en rød sløyfe, selvom kanskje ikke alle forstår hva det betyr :-)
Man må jo gjerne starte i en ende, og du har ditt på det tørre i forhold til dette.

Et tips er hvis dere er på stevne så kan du si ifra når dere kommer at det er fint hvis speaker opplyser om at "rød sløyfe i halen er et signal om at hesten sparker...blabla" (gjerne noe om at det er fint at folk viser hensyn, men dette vil jeg anta at enhver litt dreven speaker klarer å formulere helt fint). Du kan jo bare legge til at du følte at folk ikke forsto dette sist gang, og at det stresset både deg og hesten.

Guro
Gå til toppen av siden

Grandi-Maylinn

» VIP

Skrevet - 11/03/2007 :  23:59:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
KJEMPE fint at dere er enige!:) Hesten til ei som skulle gå forbi meg bak meg, ble nesten sparket i beinet av Grand Galla(hesten min), da kikket rytteren stygt på meg:S Men jeg kikket bare stygt tilbake:P Det er veldig irriterende egentlig...super smart det dær med speakeren!:D Skal huske det:)*Tommel opp!* Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 12/03/2007 :  01:52:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Huff skulle stått på alle proppene på stevner at RØD SLØYFE = SE OPP KAN SPARKE!

Jeg var på et klubb stevne engang, og skulle inn og hente premie og hesten min er så snill som et lam, og så står det en haug av sikkelig ridehest tanter midt i inngangen som ikke skulle få premie engang og glor på premie utdelingen, og jeg roper pass jeg skal inn på banene.

Ingen reagerer.

Så jeg måtte snike meg litt rundt og på siden og fikk da selvfølgelig en hov rett i stigbøylen (litt hell i uhell)

Og fikk de sure blikken, men ingen av hestene ved porten hadde rød sløyfe, og ingen ville flytte seg og jeg ble ropt opp til premie utdeling.

Hyggelig eller hva?

Nei huff skulle vært krav at det ble nevnt før stevner og under stevner.

Husk rød hva rød sløyfe betyr folkens.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Grandi-Maylinn

» VIP

Skrevet - 12/03/2007 :  10:39:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
OI! Man skulle skamme seg..man kan jo i værste fall bli skikkelig skadet Tror ikke de sier noe om røde sløyfer(og betydningen) i grønt kort-kursene en gang...det er veldig synd.. Gå til toppen av siden

Amante_del_caballo

Norway

Skrevet - 12/03/2007 :  11:33:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmante_del_caballo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmante_del_caballo  Svar med kopi av melding
Har aldri vært på stevne selv da, men skal få hest snart og da blir det stevner på oss. Og hvis noen som sparker ikke har rød sløyfe i halen skal jeg kjefte huden full på dem!
"Don't spur a willing horse" - english adage - http://kevan.org/brain.cgi?SunnyShogun Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 12/03/2007 :  18:58:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Når jeg er på stevner så bruker jeg rød sløyfe, men mange som ikke bryr seg eller som ikke vet hva det betyr. Det er veldig slitsomt.

Genialt det med speakeren!

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 13/03/2007 :  10:28:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var på stevne i helgen, som hestepasser vel og merke, og da snakket vi om akkurat det samme. Særlig i de lave klassene er det mange som ikke tar hensyn. Det samme gjelder hingstemerker. Vi har med oss en ung hingst, og DET er festlig kan jeg love dere, når folk ikke tar hensyn. Greit at hesten skal være håndterbar for å være på stevner, men det er en grunn til at man har hingstemerker og røde sløyfer i halen...
Når man i tillegg får sure blikk når hesten sparker, ja det blir rett og slett for dumt spør du meg...

Det står også faktisk i KR1 § 135 (10) punkt e står det faktisk at alle hester som sparker, skal ha rød sløyfe i halen

Tone
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 13/03/2007 :  11:28:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har aldri vært på stevne selv da, men skal få hest snart og da blir det stevner på oss. Og hvis noen som sparker ikke har rød sløyfe i halen skal jeg kjefte huden full på dem!

Opprinnelig postet av Amante_del_caballo

Har hatt hesten min i snart 2 år, og hun har aldri sparket. Men selvsagt kan det være at hun engang sparker om noe skjer, hun blir redd etc. Det vet jo ikke jeg nå. Men hadde det da kommet en uforskammet unge og kjeftet meg huden full, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort!!! ALLE hester KAN sparke, men alle bør ikke gå med rød sløyfe! Så for meg betyr rød sløyfe en hest som spenner "daglig" om det kommer hester bak den, ikke hester som sparker "hvert skuddår"...

Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  23:30:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
enig med torhild. hvis alle bruker rød sløyfe "i tillfelle den sparker i dag", vil jo folk slutte å ta hensyn (vel, de som tar hensyn nå vil iallfall slutte)...

er nok lurt å informere om dette ja! sikkert ikke dumt å legge ut ting på klubb- og stallhjemmesider osv, og opplyse.. tror det er mange som ikke har peiling.

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  01:27:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Jeg hadde i rød sløyfe engang fordi ei dame klappet til hesten min på rompa og sa nei så fin gamp og hun satt i en skråning, der vi stoppet for og mottat protokollen. tenk om min hest hadde vært av den typen som sparker hver gang noen kommer nær.

Mye rar oppførsel på stevner.
Jeg står heller på avstand og beunder hestene enn og riskere og kanskje bli sparket

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 14/03/2007 :  10:39:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
enig med torhild. hvis alle bruker rød sløyfe "i tillfelle den sparker i dag", vil jo folk slutte å ta hensyn (vel, de som tar hensyn nå vil iallfall slutte)...

Opprinnelig postet av Hanna & Lukas

Det er jeg også enig i.
Man må ta hensyn til hverandre samme om man har rød sløyfe eller ikke i halen på hesten. Alle hester -kan- sparke som kjent. Men hvis det er mer enn vane enn et unntak at det kommer et bein så syns jeg det er på sin plass med en sløyfe, slik at folk holder seg unna

Men på generell basis bør alle prøve å være flinke til å se opp, se seg for, si ifra hvor de har tenkt seg om det ikke er logisk, se seg for når de kommer inn på oppvarmingsbane/i ridehuset osv. Da vil faren for at noe galt skal skje bli mye mindre

Guro
Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  11:58:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje man bør sette rød sløyfe i mulen også... Ops kan bite!! Gå til toppen av siden

Nano

» VIP

Skrevet - 25/03/2007 :  22:07:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe kjenner meg igjen. Min gamle varmblodstraver er ganske lett bak:P En gang var vi på stevne, og hun hadde rød sløyfe i halen. Ingen brydde seg noe særlig, og red rett bak:P Så var det en fjording som tok tak i halen hennes med tennene, og holdt den fast:P Da ble mærra sint, og etter det holdt folk seg unna rompa hennes. Må det slåsskamp til?:P Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.