hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvilket av disse bittene er best?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 hvilket av disse bittene er best?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  12:29:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal kjøpe nytt bitt til hesten min, men er usikker på hva slags jeg skal kjøpe. Har egentlig bestemt meg for d-bitt, men det er jo så mange varianter av bittypene...

De tre jeg har vurdert er:
http://horze.com/product_info.php?cPath=41_7&products_id=13080
http://horze.com/product_info.php?cPath=41_7&products_id=13075
eller
http://horze.com/product_info.php?cPath=41_7&products_id=13055

Hvilket ville dere valgt?

~*~ Lill ~*~

lucky june

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  12:54:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
OT, men hva slags str skal du ha på bittet?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  13:07:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Et muffebitt er ikke d-rings bitt da, med et d-ringsbitt får du mer stang-effekt. Hvis du skal ha d-rings bitt ville jeg prøvd det med ruller kanskje. Etter så ville jeg prøve å finne ett som er tredelt.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  14:10:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg hadde ikke gått for noen av disse bittene, kommer aldri til å bruke to-delte bitt mer, hadde gått for tredelt eller rett bitt med faste ringer, men spør hesten din du, hva den foretrekker
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  14:14:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
OT, men hva slags str skal du ha på bittet?

Opprinnelig postet av lucky june

Skal ha 13,5

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  14:16:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Et muffebitt er ikke d-rings bitt da, med et d-ringsbitt får du mer stang-effekt. Hvis du skal ha d-rings bitt ville jeg prøvd det med ruller kanskje. Etter så ville jeg prøve å finne ett som er tredelt.

Opprinnelig postet av Eva V

Vet det, er derfor jeg skrev at jeg egentlig hadde bestemt meg for et d-bitt, men... ;)

Har burdert å finne meg et tredelt også, noen som har linker til noen de synes er bra?

frkelin

Skrevet - 11/03/2007 :  14:24:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.sustainabledressage.com/tack/bridle.php

Les denne! Så kan du gjøre et informert valg.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2007 :  19:30:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hvis du har tenkt å gå for det første bittet, så kan du få mitt (hesten min hater det), det er i str 13,5.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  16:17:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis du har tenkt å gå for det første bittet, så kan du få mitt (hesten min hater det), det er i str 13,5.

Opprinnelig postet av Natalie_S

Hvor mye skal du ha for det da? Kunne jo vært greit å prøvd kanskje...

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  17:16:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av lillings

Bare porto

Mvh Natalie

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  22:04:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Bare porto

Å, så snilt :) Hvis du sender meg en mail med kontonr ditt så kan jeg overføre penger til deg. Mailen min er lill_bergestuen(alfakrøll)hotmail.com

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 13/03/2007 :  22:42:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Prøv noen om mulighet, så la hesten din velge. Jeg ville nok heller ikke hatt noe 2-delt til min, men
Anbefaler på det sterkeste linken frkelin la ut

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

*Prinsen*

» VIP

Skrevet - 14/03/2007 :  13:59:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Greit nok med d-bitt, men ikke kjøp de med kobber, da dette ikke er bra for hesten. Sies at hesten skummer mer når bittet inneholder kobber,men det er fordi kobberet gir en reaksjon i enzymet, og denne "avgiftnings" reaksjonen blir da å produsere mer spytt. Jeg ville anbefalt tredelte d-bittet de selger på løwenborg, ja det koster mye, men er meget godt vinklet og ligger bra i munnen på hesten etc. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  17:34:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Bare porto

Å, så snilt :) Hvis du sender meg en mail med kontonr ditt så kan jeg overføre penger til deg. Mailen min er lill_bergestuen(alfakrøll)hotmail.com

Har sendt deg mail jeg

Mvh Natalie

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  21:45:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Bare porto

Har sendt deg mail jeg

Da har jeg svart, hehe. Du er en engel ;)

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 14/03/2007 :  21:50:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Greit nok med d-bitt, men ikke kjøp de med kobber, da dette ikke er bra for hesten. Sies at hesten skummer mer når bittet inneholder kobber,men det er fordi kobberet gir en reaksjon i enzymet, og denne "avgiftnings" reaksjonen blir da å produsere mer spytt. Jeg ville anbefalt tredelte d-bittet de selger på løwenborg, ja det koster mye, men er meget godt vinklet og ligger bra i munnen på hesten etc.

Opprinnelig postet av *Prinsen*

Tenkte du på D-ring Dynamic RS Aurigan? Det til nesten 1000 kr? For det er langt over hva jeg har råd til. Men tusen takk for tipset alikevel. Nå er Natalie så snill å lar meg få bitt hun ikke bruker så jeg får prøvd om hesten min fungerer på de. Hvis ikke så skal jeg prøve et tredelt.

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.