hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fortell om behandlingen på hesten din
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Fortell om behandlingen på hesten din
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  12:00:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Visste ikke helt hva jeg skulle ha som overskrift jeg. Men ihvertfall, ser det er mange som har brukt kiropraktor eller equiterapeut på hesten(e) sin(e). Hvordan foregår behandlingen da? Fra personen kommer i stallen til han/hun drar igjen. Har brukt kiropraktor og equiterapeut på hesten min og de jobbet på svært forskjellig måte, derfor hadde det vært spennende og hørt hvordan deres hester blir behandlet. Positive og negative sider ved behandlingen? Og har dere noe formening om hva som er best av ulike metoder så sleng de ut med en begrunnelse

~*~ Lill ~*~

rusket

Skrevet - 11/03/2007 :  12:44:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har brukt equiterapeut på min. Hesten jeg har var stiv som en stokk da jeg kjøpte han, ble behandlet med massasje av hestemassør til å begynne med, men han responderte ikke. Jeg fikk da equiterapeut til å sjekke, de går også gjennom hele kroppen, trykker på triggerpunkter for å se hvor hesten evnt har låsninger/knuter. Hva som behandles og hvordan avhenger helt av hva de finner.

Min hest hadde størst problem med bekkenet, hadde så og si null bevegelighet der. Ble behandlet med akupunktur, og etter hun tok ut nålene så fikk han stå med et magnetdekken. Alt i alt tok dette ca 1 1/2 time, og hesten responderte veldig godt på behandlingen.

Hva som er best er helt individuellt fra hest til hest og hva som faktisk er problemet. Jeg har veldig god erfaring med equierapeuten jeg benytter meg av, hun er veldig flink og vet hva hun driver med.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 11/03/2007 :  21:59:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også brukt equiterapaut på min hest (forrige lørdag). Han hadde da låsninger i rygg og bekken, så for å løse opp disse tok hun å sto på en høy krakk og med albuen ned i låsningen og så klemte hun den ned fort til det knakk. Hun dro også bakbeinet på hesten oppover og knakk hele han på plass fikk jeg inntrykk av :). Hesten min sto omtrent stille under hele behandlingen, så det var sikkert behagelig. Etterpå tok hun frem laseren (så ut som en stor dildo) og gikk over ryggraden og området rundt.

Hun equiterapauten jeg brukte har jeg hørt veldig mye bra om. det jeg reagerte litt på er at hun ikke er så veldig flink til å fortelle hva hun ser og hva hun gjør - hun bare gjør det. Jeg mener det hadde vært veldig interressant hvis hun kunne si: her er det en låsning som jeg må ta. eller; nå går jeg over med laser fordi... Jeg måtte hele tiden spørre hva hun gjorde og hvordan han var blitt sånn og sånn. De skal jo tross alt behandle det dyrebareste vi eier :)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.