hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Miljø i stallen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Miljø i stallen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Pernille.BJ
» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  01:38:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding
Hvordan er miljøet i stallen deres?
Er det bare voksne, bare ungjenter eller begge deler?

Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3

rusket

Skrevet - 11/03/2007 :  12:14:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi er bare voksne, 3 stk, altså veldig lite miljø. Herlig miljø fritt for stress og intriger, aldri hatt det bedre på en stall noensinne :)
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 11/03/2007 :  13:32:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
vi har 3 som er mellom 30 og 40. to (inkl. meg selv) som er ca 25 og 5 som er rundt 18 år. Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 11/03/2007 :  16:49:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Det er meg, en rundt 40-50, å de som har stallen 60-70år..
Hehe.. Ja, det er nesten bare jeg som er i stallen da men.

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 12/03/2007 :  17:02:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
hm... Det er bare meg det, og samboeren, så miljøet er supert altså!! *fnis*
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Team-sunnshine

Skrevet - 14/03/2007 :  20:09:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
I stallen der jeg holder til på er det et topp miljø :) Der er alle snille og greie mot hverandre og hjelper til når andre trenger det. De som er i stallen er meg og ei til på min alder som har hest der, ei ansatt og to småjenter som hjelper til litt i helgene. Det er også noen til som stikker innom av og til :) Kjempe godt miljø der må jeg si :) Gå til toppen av siden

T-L-G-CM

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2007 :  23:48:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseT-L-G-CM  Svar med kopi av melding
Akkurat nå er jeg bare meg i stallen. Altså kan jeg styre miljøet som jeg vil ;P
Men det er skrekkelig kjedelig til tider.

-Tine. Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 17/03/2007 :  01:48:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har mange ganger vært nødt til å JOBBE skikkelig for å få til - opprettholde - og bygge oppp igjen et godt stallmiljø. Dette er vel noe alle som har hest i en litt større stall har opplevd.

Med så mange mennesker - man kan regne minst 100 personer på ca. 20 hester - er det klart at det kan oppstå "interesse-differanser"..... men er man da noenlunde fornuftige og vennligsinnede, så går det meste greit.

Men så HAR vi opplevd at det av og til har kommet enkelte personer - = "Linn Skåber & co" - inn i miljøet, med dramatiske konsekvenser. Sånne personer som i løpet av kort tid klarer å lage intriger, skape splid, etablere klikker, finne mobbeofre, tiltrekke seg oppmerksomhet - og så er "helvete løs"!

Mange av de unge i stallen har rett og slett ikke forutsetninger til å forstå hva som foregår, og noen blir "ofre" i slike personers "spill" og forstyrrete personlighet.

At man i løpet av 25 år i samme stall, opplever slikt fra tid til annen, er knapt å unngå. Det gjelder bare å "se" det før det er for sent - eller TA "rabalderet" når det er gått for langt. Skal ikke nekte for at det i løpet av 25 år har vært noen "tak", med hester som i protest har "flyttet" - ehh, heldigvis sammen med eierene.

Mulig at jeg har en slags "fordel", siden jeg har en viss utdannelse innen psykiatrien, og er "vàr" på slike ting - pluss at jeg er "rund som et hjul" og ikke lar meg involvere i slike "spill" som enkelte personer har en tendens til å få til.

Det som er litt "skummelt" er at det kan være voksne personer som er bakgunn for at slike uheldige tilstander oppstår, og at de unge blir satt i konfliktsituasjoner, ofte med umulige "lojalitets-forvirringer", slik at situasjonen forverres.

Jeg kan nå forøvrig "berolige" alle som leser her, at vi nå har et kjempegodt miljø, unge som gamle, og man kan nesten "føle varmen" i miljøet i stallen - og DET vil vi bevare!

Hehhh - ja, jeg og en til har - enstemmig av alle - fått "oppgaven" å være "stall-rettledere". Det innbærer at vi nært samarbeider med stalleier - og også at vi har LOV til å påpeke at: "Nå er det x personer som ikke har vasket kakaokoppene sine på oppholdsrommet" - "En hest har bæsja i stallgangen" - "Hvem sin pisk er dette" - "Hvem sin tomflaske er dette" - og mere til.

- Og det som er det " morsomme" - ALLE er enige om at den dagen "stall-politiet" - som er OSS to damene - IKKE har NOE å påpeke - ja, da har vi det som det skal være..... - i en hyggelig og godt fungerende stall.

Ja, nå er vi nærmest i mål - og ALLE er blide og hyggelige - sammen og FOR hverandre og våre hester!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 17/03/2007 :  08:45:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
der vi er nå har vi det topp!

men i stallen før det, HERREGUD
men der var det stall eierene som var maniske, jeg mener hvem friker ut om man koster fra en annene ende i stallen enn eierene?

eller det ligger et høystrå i gangen, eller stall leia er 1 dag for sein inn?

huff glad jeg kom meg vekk derfra!!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

soljenta

» VIP

Skrevet - 05/04/2007 :  22:30:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Miljøet er grusomt for tiden..
Hadde flyttet laangt vekk men, siden stallen er 15 sekunder fra huset blir jeg nok. Får håpe det blir bedre etter hvert da..
Gå til toppen av siden

Amante_del_caballo

Norway

Skrevet - 06/04/2007 :  20:23:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmante_del_caballo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmante_del_caballo  Svar med kopi av melding
På rideskolen jeg red syntes jeg det var greit miljø, men når jeg fikk meg hest (for 2 uker siden) så var eieren av stallen sykt negative til hesten og mislikte den og sa jeg måtte få meg ny og sånt. Det holdt jeg ikke ut, så jeg hadde bare hesten i 8 dager og er på utkikk etter stor ponni nå =(
"Don't spur a willing horse" - english adage - http://kevan.org/brain.cgi?SunnyShogun Gå til toppen av siden

Julie Anne

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2007 :  23:28:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJulie Anne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJulie Anne  Svar med kopi av melding
Vi har et veldig bra miljø synes jeg! :)
To hester i stallen.. Den ene nordlandshesten som jeg steller, og en kaldblods.
Kaldblodsen eies av ei jente på 16-17år. Og har en steller på 13-14år.
Nordlandshesten har en eier på snart 16 år og meg til steller som er snart 13..
Alle holder stallen ryddig, og gjør det beste for hestene.. Og utenom er alle snille og hyggelige personer (:

Elsker deg, Felex ! (L) <33 Gå til toppen av siden

Lizzie+Tassen
» VIP

Skrevet - 27/04/2007 :  17:55:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLizzie+Tassen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLizzie+Tassen  Svar med kopi av melding
Mijøet i ''vår'' stall er kjempekoselig:)
Her har vi stalljenter som er rundt 12 år, og ellers er det jeg (som er 15), ei jente på 16 og stalleieren på 23 som har hest der=)
Vi tre eldste går godt sammen, og er gode venner i stallen:) Stalljentene - det sier seg selv - er travle, men også kjempesøte. De er til god nytte når det gjelder praktiske ting, og spør du om de vil børste hesten din så er det ''Jaaaaa!'' med en gang:) Koselig:)

.. Det som skjer,
det skjer..

Elsker deg Tassen<3
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 28/04/2007 :  02:03:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
Vi er vel fem jenter på 15-18 år. Intriger, drittslenging, you name it! Skjerpa seg VELDIG i det siste, det er jeg glad for=) Også har vi eieren til ene hesten, hun er 22, også resten mellom 30-50. Greie folk!
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 29/04/2007 :  11:07:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er bare voksne i stallen der jeg har hestene mine nå, også er det noen foryttere i forskjellige aldre.

Miljøet oss voksene i mellom er ikke noe å skryte av!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Caeles

» VIP

Skrevet - 29/04/2007 :  11:38:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCaeles  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCaeles  Svar med kopi av melding
Jeg står på Stall S (Soma Ryttersportsklubb) hvor det er oppstallet 60-70 hester. Det er primært en konkuransestall med både sprang, dressur og ponnier såvel som hester.
Det drives også rideskole på stedet.
Resultatet av dette er et blandet blandet klientell både når det gjelder alder, interesser og erfaring. Jeg må si at det er er en av de to beste stall-miljøene jeg har opplevd i Norge! Det gode miljøet har sansynligvis mye å gjøre med Kirsti Svaboe og Michael Kolind som driver stedet med sterk ledelse og høy integritet! -To kvaliteter som desverre alt for ofte savnes på ridesentra, ihvertfall her på sør-vestlandet.....

:-) Kari-Anne Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.