hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gummimatter til å ha i boksen......??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Gummimatter til å ha i boksen......??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  16:37:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Noen som har erfaring med dette?
Hva syntes du om det (både fordeler og ulemper)?
Hvor får man tak i disse og ca. pris?
Hvilken gummimatte vil du anbefale? Vet det finnes mange forskjellige sorter.
Glad for svar

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

lucky june

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  17:00:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har gummimatter i boksene.
Jeg har en hest som har en tendens til å sende all flisa oppetter veggen på under en time, så fordelen i boksen hennes er at hun slipper stå nesten rett på betongen halve natta.
Jeg har to matter i boksen, ulempen er at hvis de glir litt fra hverandre så blir det vått under der og det tar litt tid før det tørkes.

Ponnien er roligre inne så mattene blir liggende på plass. Der er det alltid tørt under. Så i boksen hennes er det egentlig kun en fordel. Selv om det tar litt ekstra tid å sjekke at det er tørt under der.

Jeg kjøpte de brukt, så jeg vet ikke hvor de er kjøpt nye. Eneste jeg vet er at de er tykke og blir ikke ødelagt av broddsko. Det er heller ikke mønster i de så det setter seg ikke fast møkk ol.
Ga 2000kr for 4 matter brukt og det var under halv pris.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  20:47:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Jeg og en del andre har også. Disse så jeg har er litt annerledes, tror dem faktisk er bedre, vertfall som underlag til mennesker (noe idrett matter tror jeg det var).. Disse er delt opp i 6 stk, 6 stk i hver boks, delt i 4 kanter. Så vi strever vertfall ikke med å rense dem og det som ligger under! Sånne vanlig udelte, er det ikke bedre å skjære dem? Men da må man gjerne rense oftere om piss går gjennom sprekkene, blir ikke mye om den ligger skikkelig. Mye enklere syns jeg, ferdig med å dra mattene helt bort til vaskespilte for vasking 'he-he'.

Jeg har heldigvis aldri måtte streve noe spesielt med kjøp av disse, alle 3 typer mater jeg har hatt - fikk/kjøpte jeg av folk fra stallen. Men vet at Skoies selger noen, dog tror jeg det var noe med at portoen var litt høy - husker ikke helt. Men tror det er bedre og lettere om man klarer å få tak i matter privat, ellers så har jo sikkert bonder noe som dem ikke trenger - bare å finne hvem, hva, hvor da

Noen som liker gummimatter, andre fordrar dem. På en annen stallen ble disse ikke tillatt, noen av hestene fikk ligge sår pgr av dette. Forstår hvorfor ikke alle er like glad i disse, men med riktig rengjøring skal det ikke lukte, det er jo heller ikke sånn at stallen blir forurensa etter knappe 2 uker - vertfall ikke her på stallen. Jeg vil vertfall alltid har matter i boksen Leste også en plass, som jeg overhodet ikke husker hvor! ; der iblant stod det at hestens hover kan forme seg i feil retning etter hardt underlag i boks, dem vil belaste feil - beklager dårlig forklart, ikke mye peiling i det området nei.. Men artikkelen / diskusjonen, veldig sikker på at det var artikkel, handlet vertfall om underlag i stall aka gummi mater - betong.

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 08/03/2007 :  10:21:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
jeg har bare et åpent rom som stall (plass til 3 hester) med bare ei matte. så får de gå på den hvis de har lyst.. men de står mest på betongen trives vell best med det kanskje=) Gå til toppen av siden

aragorn

» VIP

Norway

Skrevet - 08/03/2007 :  15:35:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har kjøpt brukte gummimatter fra en stor bedrift.
De er brukt på transportbånd for malm.
Tipper at dersom det finnes en bergverksbedrift,grustak eller lignende i nærheten så kan du spørre der?

Vi har lagt gummimatter i hele stallen.
Det blir lite bråk,og veldig lunt inne i boksene hos hestene.

Tonje
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 09/03/2007 :  17:22:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Garsy har matter over hele boksen ettersom hun ligger og får liggesår, hun er meget flink til å trampe all spon bak seg så gummimatter er et must, har disse i stallgangen oxo for å ungå at hestene sklir... Vi tar ut mattene en gang i blandt så vi får kostet opp flis og event andre ting som ligger under mattene og da spyler mattene eller vasker disse på annet vis... Tror stalleieren fikk disse gratis... men er ikke sikker på hvor
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.56 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.