hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trene opp en hest etter å ha stått iro i 9mnd
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Trene opp en hest etter å ha stått iro i 9mnd
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Trine L

Skrevet - 21/12/2003 :  21:01:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en 8år gammel varmblods.. Hna har vært traver og har gått 15 løp.. Jeg har bestemt at han ikke skal gå løp igjen.men bli ridehest.
Han har formen til en ridehest, så han ligner mer på en havlblods en en varmblods traver..
Er det noen som har noen tips om å trene opp musklene hans i rygg og kropp slik at han kan begnne å bli ridd lit dressur på.. (om jeg får til å lære han det).. Har nettopp begynnt å ri han igjen etter 9 mnd med skade i krysset og bekkenet..
Jeg tar imot alle tips jeg kan få..!! Ta gjerne en titt på Vipen min og se bilder av han..
På forhånd takk!!
Mvh Trine Lise

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/12/2003 :  00:29:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Angående å bygge muskler i hestens rygg kan du se på et par tidligere debatter om dette:

I tillegg bør du gå forsiktig frem. I.o.m. at hesten ikke er dressurtrent fra før er det også begrensninger for hvor fort du kan gå frem. Men det er også viktig at du ikke går for fort frem, og lar hesten få fri i form av å fordøye ny lærdom. Du kan uannsett ri mye på tur, og bygge muskler ved klatring. Samtidig som du tålmodig forsøker å lære hesten litt dressur. Har desverre ikke erfaring med omskolering av traver, så den biten må du evnt rådføre deg med en annen..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Trine L

Skrevet - 25/12/2003 :  21:59:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!!
Tusen takk for tipsene..
det er begrenset hva jeg kan lære hesten min pga jeg kan ikke mye dressur selv, vi tar fordelsvendinger, stopp, og litt gallopp fatning.. men jeg tar det rolig.. skal ta ridetimer når vi begge er klar for det.. vet om en instruktør som er dyktig når det gjelder omskolering..

Jeg har et problem til skjønner du, der stallen ligger er det sterkt trafikkert vei, som er svingete og med bakker.. så det er ikke lurt med tabke å at han ikke er 100% trafikk sikker.. jeg liker ikke å ri på de veiene.. Men vi har en ridebane og en løype rundt stallen og ridebanen som jeg kan bruke der det er noen små bakker..
Håper du har hatt en god jul.. og håper du koser deg resten ut året og at du får et fint nyttår..!!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.