hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - STAKKARS DYR!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Mounted games
 STAKKARS DYR!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter  Emne Neste emne
Side: av 8

Supermaja

» VIP

Innlegg: 206

Skrevet - 01/03/2007 :  11:47:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var på AEG i helga og var vitne til Mounted Games. Jeg må bare si: Fy så utrolig mye UFIN ridning.
Jeg syns synd på alle de hestene som går i en sånn type konkurranse. Herrlighet. Skulle vært forbudt...


Det skulle værtfall vært grenser for hvor dårlig man sku ridd hesten.....

Pøh...

Royal-X

» VIP

Innlegg: 862

Skrevet - 01/03/2007 :  13:07:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
eeehhh... er redd det kommer til å eksplodere her nå... hehe... Mounted games er knallkult! hadde jeg vært litt yngre hadde jeg garantert drevet med det. Jeg synes kommentaren din er litt usaklig. hva er det de gjør galt da mener du?? Er det kun sånn jantelov kommentar så synes jeg du kunne spart deg for dette. Siden du kaller deg selv for supermaja, så går jeg ut i fra at du kunne gjort det veldig mye bedre? jeg kjenner endel som driver med MG og de trener veldig variert: distanse, sprang og dressur + tur - og jeg vil virkelig påstå at de er veldig flinke til å ri og ikke minst: Hestene ELSKER MG!! Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway
Innlegg: 395

Skrevet - 01/03/2007 :  13:50:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke sett mye på MG, men det ser ut til at hestene elsker å kunne gjøre så varierte ting. Artig sport for både hest og rytter. Det er nesten som en lek. Hestene løper om kapp ikke bare rytterne.

Supermaja: Hvordan ser du da på trav/galopp sport +++?
Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Innlegg: 206

Skrevet - 01/03/2007 :  13:54:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei hei... Nå tror jeg du misforstår.. Jeg sier IKKE at de som rir mounted games er DÅRLIGE til oå ri, og ikke har peiling. Men det er forskjell på ridning. Og den ridningen JEG så var stygg!!!

Rykking i tøylene og sparking unødvendig og kjempebrå vendinger og urett behandling... Her gøtser hestene så godt det lar seg gjøre. Og bommer RYTTEREN med en pinne eller boks da er det hal i og dra hesten i kjeften, bråsnu og hæla i framover...

Det hvite syns tydelig i øynene til hestene og som regel ligger ørene flatt bakover. Ikke mye glede å se hos hestene.

(men det skal sies at jeg så et lag, som red hestene mye finere, jevnere og ledet langt! og hestene så meget mer fornøyde ut.)

Jeg er opptatt av at hesten skal ha det bra, være glad og lykkelig å like det en driver med..

Hadde den fått velge hadde den nok IKKE valgt mg.!!!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 01/03/2007 :  17:01:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei hei hei... Nå tror jeg du misforstår.. Jeg sier IKKE at de som rir mounted games er DÅRLIGE til oå ri, og ikke har peiling. Men det er forskjell på ridning. Og den ridningen JEG så var stygg!!!

Rykking i tøylene og sparking unødvendig og kjempebrå vendinger og urett behandling... Her gøtser hestene så godt det lar seg gjøre. Og bommer RYTTEREN med en pinne eller boks da er det hal i og dra hesten i kjeften, bråsnu og hæla i framover...

Det hvite syns tydelig i øynene til hestene og som regel ligger ørene flatt bakover. Ikke mye glede å se hos hestene.

(men det skal sies at jeg så et lag, som red hestene mye finere, jevnere og ledet langt! og hestene så meget mer fornøyde ut.)

Jeg er opptatt av at hesten skal ha det bra, være glad og lykkelig å like det en driver med..

Hadde den fått velge hadde den nok IKKE valgt mg.!!!

Opprinnelig postet av Supermaja



Vet ikke helt hvor jeg skal begynne her, men for det første så har du helt feil på de fleste punkter,

en ting jeg lurer på, er hvorfor i all videste verden alle tror at games ponniene er så sinnsykt sure, fordi de har øra bakover?
de lytter til rytteren og følger med, øra er i konstant bevegelse, tror jeg dette kan jeg alt om.

Stakkar hester som må ta krappe svinger, det er jo det sporten handler om jo og ta kortest mulig svinger for og spare tid, men hva trodde du da? at dette var dressur?

Alle ponniene må være friske og dette passer de veldig godt på.

og hvordan vet du som har sett games en gang at hesten ikke liker det?

jeg er så sinnsykt lei bedre vitere som tror de kan alt, gå ut og prøv mounted games på et så stort arrangsemang som AEG på en heit heit heit ponni og se hvor god du er og så kan du komme og fortelle hvordan det gikk og hvor snill du var med tøylen din.

så folk som ikke har peiling bør holde kjeft og det inkl deg "super"maja

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 01/03/2007 :  20:09:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
man bør ikke be folk holde kjeft Tigull bare fordi man har en annen mening.. dessuten er jeg helt enig med superdupermaja.. Det finnes sikkert ryttere som driver med MG på den fine måten, men jeg må si at en del jeg så på OHS var vel heller ikke akkurat pent..

Og om jeg husker selv så har du deltatt i en del negative diskusjoner om bittbruk både i sprang og western, og jeg tviler på du selv har så spesiell peiling på disse to grenene..
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 01/03/2007 :  21:54:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
man bør ikke be folk holde kjeft Tigull bare fordi man har en annen mening.. dessuten er jeg helt enig med superdupermaja.. Det finnes sikkert ryttere som driver med MG på den fine måten, men jeg må si at en del jeg så på OHS var vel heller ikke akkurat pent..

Og om jeg husker selv så har du deltatt i en del negative diskusjoner om bittbruk både i sprang og western, og jeg tviler på du selv har så spesiell peiling på disse to grenene..


Opprinnelig postet av Lopke



Har da rimelig peiling når jeg har ridd sprang i 5 år og western i 5 år?
eller må man holde på en manns alder for og bli godtatt at man kan litt?
er det det du menere?

og du er jo like ille på enkelte debatter

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 01/03/2007 :  21:57:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Tviler på at Lopke eller "super"maja hadde klart og ri en av de heiteste ponniene under AEG uten og være "for hard" i deres verden.

DET skulle jeg likt og fått med meg!

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 01/03/2007 :  22:36:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tigull.. om jeg gadd å synke ned på ditt nivå så kunne jeg jo slengt ut noen bilder av deg i action.. så kan det jo være opp til folk å vurdere om du virkelig kan stå inne for hva du skriver.. men for all del..

Kos deg med tanken du.. jeg trenger ikke å bevise noe som helst for hverken deg eller andre.
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 02/03/2007 :  00:31:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
du hadde aldri nådd opp på mitt nivå om du hadde forsøkt engang, men det tørr du jo ikke, og true med og slenge ut bilder der det faktisk ikke går så bra så viser du jo hvor langt nede du faktisk er.


Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 02/03/2007 :  00:51:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
du hadde aldri nådd opp på mitt nivå om du hadde forsøkt engang, men det tørr du jo ikke, og true med og slenge ut bilder der det faktisk ikke går så bra så viser du jo hvor langt nede du faktisk er.



Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life



det værste er når folk ikke tåler kritikk av sin sportsgren.. og går i latterlig forsvar.. kan det tenkes at du ikke alltid har rett?? at det faktisk finnes eksempler av dårlig MG??

Men alle dine innlegg lukter av provosering.. sånn er det alltid.
Ikke rart man blir drittlei..
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 02/03/2007 :  00:56:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Finnes langt flere eksempler i andre grener som er hoderystende, hva med Frisere og showene dem lager, la oss ta OHS som et eksempel der de "dansende" hestene ble sparket med sporer og fikk noen rapper med pisken for og steppe som et menneske, unødvendig under holding.

Ponni galopp, små ryttere som blir kastet av og slept etter tøylen til jubel fra ellevillt publikum,
hadde nok fått rimelig vondt i munnen jeg også om en 30-40kg unge hadde hengt i den.

Trav, mest mulig reimer og styr for og vinne penger.

Galopp, rir hesten til den stuper, var det ikke flere tusen galopp hester i UK årlig som måtte avlives pga bein som ikke lenger satt fast eller en nakke som ikke kan kalles hel lenger,

Så jeg vil si games ikke er så ille som dere skal ha det til, men siden dere ikke har prøvd så kan dere verken dømme eller si noen ting ang sporten, uten og virke useriøse.


Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Lopke

Norway
Innlegg: 5953

Skrevet - 02/03/2007 :  09:16:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja du har nok rett.. ALLE andre greiner enn MG er dyreplageri.. ;) Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 02/03/2007 :  10:29:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hehe, dette blir man aldri enige om uansett.
www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 02/03/2007 10:31:20 Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Innlegg: 206

Skrevet - 02/03/2007 :  10:53:19  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg syns nå dette blir litt latterlig når man legger dette til et personlig nivå og tydeligvis tar dette meget personlig.

Jeg ønsket å få høre hva andre syns om den type ridning. Jeg syns da ikke noe om det, og kunne ikke tenke meg å bruke hestene mine til sånt..

Jeg tar gjerne utfordring med å ri en heit ponni, har vært borti allslags av hest. heit og heitere. Men det er ikke det som er kluet.

MEN jeg sier ikke at det er kun MG som er uriktig ovenfor hestene, men jeg ble bare litt paff da jeg så det. Mulig det er publikumvennlig med fart og moro, men det er ikke særlig hestevennlig..

TIL SLUTT: jeg veit faktisk forskjell på når en hest "lytter" som du sier og når den har øra flatt og mislikes. OM de lytter så mye som du sier, da kunne vel rytterne heller ridd på stemmen og kuttet ut alle rykk og spark?

Vær så ssnill, ikke svar tilbake at det ikke går. For jo det går, få en hest til å bråsnu på kommando, eller stoppe!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway
Innlegg: 3332

Skrevet - 02/03/2007 :  11:19:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja du har nok rett.. ALLE andre greiner enn MG er dyreplageri.. ;)

Opprinnelig postet av Lopke



den seriøse lopke slår til igjen

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden
Side: av 8  Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.