hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Borkete=)
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Borkete=)
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 13/02/2007 :  17:21:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare lurer på om noen kan legge inn et bilde av en borkete hest

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  21:03:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Meg! *rekke opp hånd*

<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com

Redigert av - SuperSabrina den 13/02/2007 21:05:38 Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  23:24:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Dette er dølahgingsten Borktind:

Venninna mi sin hest er drektig med han.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.

Redigert av - AinaVj den 13/02/2007 23:26:56 Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  23:25:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding

De kaller han av og til for gullhesten.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.

Redigert av - AinaVj den 13/02/2007 23:28:08 Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 14/02/2007 :  14:44:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den typen borkete hest er lekker:) Ellers får man dem i utrolig stort fargespenn far omtrent mørkebrun til lyyyyyyyyyyys:) Gå til toppen av siden

lovise_felex

Norway

Skrevet - 14/02/2007 :  14:56:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelovise_felex  Send %s1% en ICQ meldinglovise_felex  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselovise_felex  Svar med kopi av melding
hva er borkete hest?
<3 Vetle Felex <3 min lille klomp =D Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 15/02/2007 :  00:38:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
En borkete hest er en brun hest med et spesielt gen som bleker brunfargen (som du ser på bildene over).
Det samme genet gjør at en rød hest blir gul (palomino).
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 15/02/2007 :  00:46:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den så jo virkelig ut som gullfarget... STILIG! og tøff med sånn rufseman Gå til toppen av siden

+Marthe+
» VIP

Skrevet - 15/02/2007 :  22:20:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Han Borktind er han faren til et dølehingstføll på 6mnd.? For han eier jeg=) Vi kaller han bare for Borken.. Mener det var Borktind faren hans het..

Redigert av - +Marthe+ den 24/02/2007 22:24:27 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  22:41:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg rei en borkfarget hest tidligere:

I helfigur.. Dessverre sitter jeg litt i veien, men dette er det eneste bildet jeg har på nett, hvor man ser han mer i helfigur:

Bork er spesielt vanlig blandt kaldblodshester, da særlig kaldblodstravere. Man har jo Atom Vinter f.eks. som var borkfarget, og avkom av han.

Ellers har man jo Löjtnanthjärta som er en hingst som tidligere er brukt mye i avl av norske ridehester. Denne har ofte gitt borkfargede avkom.

Den borkfargede hesten jeg rei er hverken en Lt.-avkom, eller kaldblods. Bare en gatemix fra Danmark :) Ikke godt å si hva det er..

En borkete hest skal ha svart man og hale. Man har en farge som likner på bork som heter sølvsvart. Er ingen fargeekspert, og husker ikke helt definisjonen på dette. Men det likner på en borkete hest, men har litt andre krav til grunnfarge.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 24/02/2007 22:47:40 Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 24/02/2007 :  23:43:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding

Eldalill er borket. Kaldblodstraver.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/02/2007 :  02:02:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
En sølvsvart hest ligner ikke på en borkete hest - men det kan en som er sølvBRUN.
En sølvsvart hest er kokesjokoladefarget på kroppen, og med lysere man og hale - ja, de kan bli nesten hvite.
En sølvbrun hest er brunlig på kroppen, med lysere bein enn en brun hest, og ofte lysere/grålig man og hale.

Hvis dere vil se bilder av disse sølvfargene - og borkete hester, så gå inn på sidene for nl-hest - Rimfakse.no. I menyen på venstre side har Landslaget sine info-sider, og også et galleri, hvor et emne er farger. Der kan dere se omtrent alle varianter av de farger som finnes hos nl-hester - og det er alt, unntatt blakk og botet (flekket).
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2007 :  10:00:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har en venninde som har en hest etter Löjtnanthjärta, som ifølge en jeg kjenner som har jobbet med hesteregistrering på Norsk Hestesenter skal være sølvsvart. I passet definert veterinæren denne som borkete, men den har ikke svart man og hale, men den er mørkere enn resten. Denne hesten varierer fra alt å være gullfarget, sjokoladefarget og borkete.

Jeg er ingen fargeekspert..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

linda.benterud

» VIP

Skrevet - 25/02/2007 :  11:48:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Har en dansk varmblods hoppe som er borket, pappa'n er palomino.
Fikk ikke til å legge ut bilde her men ser jo hvordan hun ser ut på bilde til venstre her.

Kul farge, blir ganske lys på sommeren og nyvasket og i riktig lys ser hun ut som en gullhest:-)
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2007 :  15:06:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding

Må legge inn et bilde av kaldblodsvalakken Augne Borken som eies av ei venninne. Synst han er knallflott
Gå til toppen av siden

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 28/02/2007 :  23:45:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fy søren! Den var fiin! =O Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.