hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestepass
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hestepass
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Royal-X

» VIP

Skrevet - 13/02/2007 :  10:32:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestepasset til hesten min gikk ut i oktober i fjor. Bør jeg skaffe meg et nytt? koster det mye? Hesten fikk vaksine i desember men dyrlegen skrev det opp i det gamle passet... Jeg starter ikke stevner eller noen ting, men fortsetter med vaksiner i tilfelle noen plutselig vil starte... gjør det noe om vaksinene står i en gammel bok hvis stevnet er i Norge? hva gjør jeg...?

Troya80

» VIP

Skrevet - 13/02/2007 :  10:54:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pass gått ut?? Det skal da ikke være tidsbestemt?? Men følge hesten hele livet....Dette må du sjekke om stemmer, for jeg tror ikke det er slikt at de har noe tidsbestemmelse på seg.

Og ja det koster med nytt pass, men det er da bare for dublikat om du mister det du allerede har, ihvertfall for travhester, vil tro det gjelder for hester registert i rytterforbundet og.
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 13/02/2007 :  17:29:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
det står at det gikk ut på dato i oktober... håper det bare er hvis man skal frakte hesten utenlands... hm... merkelig... noen som kan sjekke passet sitt å se hva det står på deres? på mitt står det på andre side, datoen... Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  17:32:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har også et pass på min hest som går ut på dato, et FEI pass, det er kanskje det du også har? Så har jeg et annet pass som varer evig. FEI pass må du ha til hester som starter internasjonle stevner.
Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 14/02/2007 :  01:06:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, stemmer det! men da kan jeg sikkert bare fortsette å ha det vel? i.o.m. at jeg ikke starter på stevner liksom...? men hva tror du hvis han plutselig skal starte i et internasjonalt stevne, hva må vi gjør da tro? det er lite trolig, men himla kjipt hvis det blir noe kødd og så er han fulgt opp med alle vaksiner hele livet til ingen nytte... kan det skje noe galt?

Det andre passet, hva er det godt for liksom? Er det på norske stevner?

Hesten min er lei av stevner han :). jeg regner med den store karrieren er over, men så tenker jeg jo what if...
Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 14/02/2007 :  10:44:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
det har jo gått ut på dato, så skal du fortsette å bruke det må du vel betale noen kroner hvert fjerde år (tror det er hvert fjerde år). Med "vanlig" pass kan hesten din starte stevner i Norge, uten at du trenger å betale passet på nytt hvert fjerde år.

Du kan ikke starte stevner hverken i Norge eller utlandet med et pass som har gått ut på dato (går an å bruke FEI pass ved deltakelse på nasjonale stevner også). Alle hester skal jo ha pass nå, så du gjør sikkert lurt i å få et "vanlig" pass, enten fra raseforeningen eller fra Norsk Hestesenter (rett meg hvis jeg tar feil nå, er så lenge siden jeg var midt oppi skaffe-hesten-pass-styret.) Så sender du det inn til nryf for å få hestelisens. Står mye mer info om dette på www.rytter.no et sted.

Har du et vanlig pass i tillegg til FEI passet, er det vel bare å føre inn vaksinene i hvert pass, uavhengig om FEIpasset er i bruk eller ei. Så har du jo alt der om du velger å starte internasjonalt.

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 15/02/2007 :  00:40:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor mye koster det vanlige passet, vet du det? Gå til toppen av siden

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 15/02/2007 :  11:28:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.norskvarmblod.no/index-filer/Page7234.htm - gjelder for alle hester.

Ser ut som det koster 1000 kr for pass, og hvis du heller vil fornye FEI passet koster det 900kr i følge http://www.rytter.no/t2.asp?p=47791

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 16/02/2007 :  23:33:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar Miriam! Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 17/02/2007 :  07:57:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvor mye koster det vanlige passet, vet du det?

Opprinnelig postet av Royal-X

Mine pass kostet 200 kr dersom hestene var registrert fra før av....? Helt vanlige hestepass..
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 17/02/2007 :  11:07:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
men fortsetter med vaksiner i tilfelle noen plutselig vil starte..

Kopi av melding:
det er lite trolig, men himla kjipt hvis det blir noe kødd og så er han fulgt opp med alle vaksiner hele livet til ingen nytte... kan det skje noe galt?

Til ingen nytte ??????????????????

Du er klar over at vaksiner er til for hestens HELSE og ikke for at den skal få lov til å starte med stevner ?? Du må fortsette å vaksinere hesten din, selvom det ikke er noen som helst mulighet for at den skal på stevne noe mer .
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 18/02/2007 :  19:31:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, ok... mener jeg bare har hørt noe om at noen av vaksinene er sånne de tar for å kunne starte? Jeg vet ikke, har aldri starta... Det er jo logisk det du påpeker da. Men mange med hunder vaksinerer jo ikke, så da tenkte jeg at sånn er det vel i hesteverdenen også...? ...Så alle hester blir vaksinert altså? lærer nye ting hver dag jeg :) Gå til toppen av siden

liwedell

Norway

Skrevet - 18/02/2007 :  20:10:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke jeg , men tror nok de fleste vaksinerer hestene sine for hestens ve og vell og ikke bare for å kunne starte. Jeg gjør i alle fall det
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 18/02/2007 :  20:29:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Vaksinere hesten bør man nok gjere uansett om man vil starte eller ikkje. Ein hest kan fort bli svært sjuk av influensa om den ikkje er vaksinert. Og det er forseint å vaksinere når hesten er blitt sjuk.
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 18/02/2007 :  21:02:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, men da vaksinerer dere bare med influensavaksinen? ikke alle de andre tinga? må innrømme at jeg ikke vet hva hesten er vaksinert mot... vet influensa da, men ikke de andre... hehe Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 18/02/2007 :  21:30:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Stivkrampe bør man absolutt også vaksinere hesten mot. Kva om hesten trakker på ein rusten spiker. Noko anna enn stivkrampe og hesteinfluensa er det ikke krav om. og noko anna vaksinerer ikkje eg mot heller.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.