hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hovslager, fortvilet
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Hovslager, fortvilet
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

dragoline

» VIP

Skrevet - 08/02/2007 :  21:41:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
bruker en hovslager som ikke kommer når han sier han skal komme. Sist gang tok det 3 avtaler før han endelig kom.

I dag skulle han komme, men det er for flere timer siden nå.

Vet ikke hvem andre jeg kan bruke.

Blir så lei meg. Og synes det er kjipt hver gang jeg trenger hovslager.

Skal det virkelig være så vanskelig??

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 08/02/2007 :  21:45:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
ring 14 dager før du trenger sko
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

dragoline

» VIP

Skrevet - 08/02/2007 :  22:02:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har gjort det.

Denne gangen ringte vi tidligt i uken og sa at det ikke hastet, kunne ta det neste uke eller lengre, men han ville ta det i dag.

De trenger ikke sko, skal bare hogges.

Men, men nå er det da slik og kan ikke gjøre så mye med det.
Er ikke så mange hovslagere å plukke av og forstår at de har det travelt, men kunne ringt og gitt beskjed hvertfall, venter jo...
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/02/2007 :  01:25:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor i landet holder du til? Ikke mange hovslagere i området, så de få som er, kan "ta seg til rette" med folks ønsker om hovpleie?

Er det en stor eller liten stall? - For det er jo ikke å fornekte at hovslagere som har store staller opparbeider en "timeplan" for fast skoing/hovpleie - men så er de også så "greie" at de tar "en laus sko" innimellom, fordi de er faste i stallen. Evt. har man en "reserve" man kan kontakte når noe akutt oppstår, og fast hovslager ikke har anledning.

Det er nemlig slik "nye" hovslagere får seg en kundekrets, hvis de er heldige - og kan bli "nr.2-smed" i en stor stall, og "sjefs-hovslageren" - hvis han er GOD, da - overlater flere og flere hester til sin "assistent".

Det er viktig å opparbeide regelmessige besøk av hovslager/hovtrimmer - ca. hver 6. uke.
Gå til toppen av siden

dragoline

» VIP

Skrevet - 09/02/2007 :  10:53:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
bor i sandnes på vestlandet.

Jeg har hestene mine hjemme og har bare to stykker, så det er jo åpentlyst at vi ikke er første prioritet.

Han bruker å ta oss i samme slengen, som han har vært i en større stall.

Men jeg mener det er greit at det kanskje ikke passer alikevel, men gi en lyd hvertfall.

Uff nok om det, å prate om han her hjelper ikke meg til at han kommer. Blir bare så fortvila når jeg sitter og venter på at han skal komme liksom.

Må gå i gang etter leting av ny hovslager.
Jeg er heller villig til å betale ekstra for en som kommer når han skal.

Noen som vet noen hovslagere som kan ta seg tid til hogging av to hester? I sandnes området?
Gå til toppen av siden

stall grønli

Skrevet - 09/02/2007 :  12:08:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stol aldri på politikere og hovslagere.. Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 19/02/2007 :  01:12:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Eller veterinærer ;)
Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

dragoline

» VIP

Skrevet - 19/02/2007 :  21:40:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje det.

men er stor fornøyd med vetrinæren vi bruker, heldigvis.
Rolig snill mann som alltid holder avtaler. Hvis det skulle bli problemer gir han beskjed om at han blir forsinket og ringer når han er på vei.

Kjempe

Gå til toppen av siden

matprat
» VIP

Skrevet - 04/03/2007 :  15:23:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
gå et hovskjærings kurs på 3 dager og lær deg å skjære hesten din selv;) billig og enkelt! Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2007 :  18:34:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Sandnes er jo ikke akkurat langt ut på bydga da, så bør ikke være for vanskelig å få tak i smed. Vet om flere flinke som kommer når de skal, men har desverre ikke numre til noen her.
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2007 :  19:32:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Etter en titt påhovslagerforeninges hjemmeside komdet opp ett navn i Sandnes. Veit ikke om det er den du bruker, eller om han er flink. Men her er linken hvertfall hvis du vil se ;)
http://www.hovslagerforeningen.com/script/site/page.asp?artid=4&Cat_ID=5

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

dragoline

» VIP

Skrevet - 04/03/2007 :  21:41:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har nå funnet noen som kan hjelpe meg i sandnes, som er barfot trimmere. Helt topp da jeg ikke trenger sko på dem.

Så det har ordnet seg nå.

Skulle gjerne gått på et slik trimme kurs.
Men har aldri kommet over noe slik her i nærheten.

Noen som det om noe?? hadde absolutt vært hvert det.
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2007 :  22:26:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
gå et hovskjærings kurs på 3 dager og lær deg å skjære hesten din selv;) billig og enkelt!

Opprinnelig postet av matprat

Herregud da menneske!!!
Det kan du ikke mene?

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

jezza86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  14:41:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejezza86  Svar med kopi av melding
Som sagt av Harneshaug, - du har virkelig ikke skjønt det, hva??
Du tror ikke på ordentlig at man kan å sko hester etter et kurs på 2-3 dager?
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  17:42:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hun skor ikke hun beskjærer høver, dvs barfottrimmer de... etter Strasser som er den mest dyptgående av alle barfottrimmene.... uff... )-:
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2007 :  19:51:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Dragonline; er det dem du linket meg til? Dem med frisere? Dem kunne komme ut å ta en titt, var veldig fullboka men om jeg ønsket, så
Men gjerne også noen som ikke hals huger meg - når jeg sier at hesten skal ha sko på senere

Jeg bare lurte på en ting, er det lurt å ha en ¨sko smed¨ samt barfot trimmer på én hest? Sistenevnte gjør sitt før den den andre smeden kommer og setter på sko? Innbiller meg at det ikke vil gå så greit, eller? Noen barfot trimmer som også skor? *isåfall ikke her i Rogaland, ingenting her jo, sikkert!*
Jeg føler ikke at en vanlig smed som bare skor ridehester gang etter gang, klarer å følge opp hoven like bra som en barfot, jo selvfølgelig!! - men det danser ikke akkurat utdannet smeder rundt omkring i dette området heller! Jeg vil ha en DYKTIG smed, vet om flere her, men gjerne noen som ikke bare skor ridehester, men mer (større?) kunnskaper fra andre miljøer også, og ENDA flinkere. Det er ikke bare å sette på skoen fint, men gjerne alt det andre også. Var så vit jeg torde å la den ene smeden slippe til på min lille unghest høver! Hesten er snart 2 år; ja så det er første gang den skal skos?

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen.
Redigert av - Don-Pedro den 06/03/2007 20:02:55 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.