hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Selskapsdyr?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Selskapsdyr?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Nefertiti
» VIP

Skrevet - 08/02/2007 :  13:41:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min kommer til å måtte stå en stund alene i fjøset som jeg skal ha som stall, mens jeg prøver å finne en shetlandsponni som selskap, tror dere at det går greit at han står alene, eller burde jeg kjøpe en geit eller liknende for selskap imens? Han er en rolig hest og har vanligvis vært en enstøing, men på stallen han står på nå, før jeg flytter ham, så har han blitt bestis med ei fjordingshoppe, så jeg aner han kommer til å føle seg alene når han flyttes. Jeg skal skynde meg å få tak i en ponni, men jeg må ta det ettersom økonomien tilsier det og at jeg finner rett ponni.

lino

» VIP

Skrevet - 08/02/2007 :  13:49:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hvor lenge er en stund? Noen mndr tror jeg nok går greit.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Nefertiti
» VIP

Skrevet - 08/02/2007 :  13:50:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte på uker jeg :) Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 08/02/2007 :  14:30:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
En geit koster også penger ..... Jeg ville gått for en ponni så fort som mulig, kanskje du kan låne en mens du leter ::)? Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2007 :  14:44:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Min ene klarer seg helt fint alene :)

Hun er nesten litt "glad" ser det ut som når hun slipper unna de andre. Hun står ute om dagene og da har hun ett område hvor hun kan følge med på alt -det liker hun!

Får også selskap av sauer dersom det blir for fullt i sauefjøset :) Men hun klarer seg helt alene. Men kanskje det krever litt mer selskap av deg når hesten er alene??
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 09/02/2007 :  00:27:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Sjekk på finn.no og få tak en kanin eller no som skal gies bort, inntil du får råd til en ponni. Kaninen er det selskap og liv i, la den gå løs inne hos hesten (hvis han står i boks).
Jeg er veldig opptatt av at ingen hester skal måtte stå alene jeg da... En liten venn i stallen sin er bedre enn ingen venn
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 09/02/2007 :  01:33:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
He he - det er sikkert mus i stallen - så en katt kunne kanskje være mer egnet å ha i stallen. Har dessverre hørt mer enn en historie om kaniner som IKKE kom vel ut av det som "stallkamerat"....

Ville kanskje heller vurdert en sau eller geit som selskap - i boksen ved siden av.
Gå til toppen av siden

summer

Skrevet - 09/02/2007 :  10:11:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sjekk på finn.no og få tak en kanin eller no som skal gies bort, inntil du får råd til en ponni. Kaninen er det selskap og liv i, la den gå løs inne hos hesten (hvis han står i boks).

HJELP!!!! Stakkars kanin .....

Vel, skal man ha en geit eller en sau som selskap så bør man iallfall forsikre seg om, først, at hesten ikke er REDD disse dyrene. Mange hester er redd for sauer og geiter.
Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  10:45:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Da hesten min sto alene var katten der inne hele tiden - sov der og fikk maten sin der :) Fikk til og med bebisser der!

Katt er sikkert en grei ting. Min katt kunne finne på å sove på hesten min også - så ut som de kom fint ut av det.
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  11:30:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt kaniner like lenge som jeg har hatt hester hjemme.
Vel og merke ikke inne i hestens boks, for det synes jeg er galt.
For å si det sånn, så er min erfarimng at hestene ikke bryr seg det døyt om kaninene.
Enten jeg har hatt bare en hest, eller 2. Så jeg ser ingen vits i kanin som selskap til hest.

Anette Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 09/02/2007 :  11:54:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har hatt kaniner like lenge som jeg har hatt hester hjemme.
Vel og merke ikke inne i hestens boks, for det synes jeg er galt.
For å si det sånn, så er min erfarimng at hestene ikke bryr seg det døyt om kaninene.
Enten jeg har hatt bare en hest, eller 2. Så jeg ser ingen vits i kanin som selskap til hest.

Opprinnelig postet av anettex

Jeg ser vits i kaniner som selskap! Min tante drev ponni-og smådyrstall i 30 år, og der var det mang en hest som var svært nysgjerrig og glad i kaninene. En ponni som kom på stallen hadde en vond fortid. Når hans kaninvenn (svær vedder) fikk bo i boksen hans var han så rolig og avbalansert inne. De trivdes visst svært godt sammen, og ble kaninen tatt ut så ble hans straks mer urolig. Han var også så varsom hvor han satte bena og la seg ned (kaninen hadde også vett til å flytte seg faderlig fort), og han sto å blåste varm luft i pelsen til kaninen. De var så uhørt søøte sammen
Tror det nå er mer opp til hver hest hva de liker å være i selskap av jeg. Tror ikke det dreier seg om hva slags dyr (bortsett fra hesteselskap) det er. Eller hva
Gå til toppen av siden

Therese & Gubben

» VIP

Skrevet - 09/02/2007 :  12:38:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg skulle ha selskap til dølen min, hadde jeg heller ikke råd til å kjøpe ponni. Jeg la ut annonse om at jeg ønsket ponni på helfor. Fikk mange svar, alt fra eldre til åringer til mindre barnevennlige shettiser som folk ikke taklet... Jeg endte opp med en rimelig grei shettis på 10 år, innridd og innkjørt som går helt suverent bra sammen med dølehesten min. Nå ca halvannet år senere, har jeg kjøpt ponnien for 6000kr... er så fornøyd

Så kanin i stall... min kanin lever i sus og dus med ponnien inne i boksen. Hun har et hull i boksen der ho kan gå ut i huset sitt som er en gammel vedkasse. Tror de trives sammen selv om stakkars ponnien må dele høy med ho... ho er en "gammel dame" som gjerne setter ponnien på plass (tar han høy fra ho, hopper ho opp og freser og biter). Så her er det ikke no "stakkars kanin"!
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  13:13:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Jeg hadde også kanin inni boksen til ei åringshoppe jeg hadde på for..
Hesten var veldig nysgjerring på kaninen og de ble gooode venner.! Hesten lå i boksen og kaninen lå oppå å såv^^
Hesten var veldig forsiktig så han ikke trampet på kaninen!
Det er jo en murligehet og prøve det? Går det ikke så bra, bryr ikke hesten seg, er det jo bare og ta den ut og sette den i et bur. Værd og prøve, for jeg har gode erfaringer med hest og kanin.

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 09/02/2007 :  13:28:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Godt å høre at det ikke bare jeg som har god erfaring med hestekanin
Det med hull i boksen til eget kaninhus var jo supersmart! Ja, apsolutt verdt å prøve til du har råd til å holde en hest til:)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.