hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Foring av fjording
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Foring av fjording
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 13/02/2007 :  16:37:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har selv ei fjording hoppe og hun får:
Morgen: 3kg høy 5dl komplett
Lunch:3kg høy
Kveld: 4kg høy 5dl komplett 3 dl gull 1dl multitilskudd.

Jeg syns det hørtes lite ut med 5 kg høy til en hest. Men det er min mening.

Opprinnelig postet av Marita_Enghild

Så har det selfølgeli masse å sei om hesten går i trening.Min er meir til hobbybruk foreløpig..Har du di i hard trening?
Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  16:48:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
takk for svar!
Nei, ikke i de hele tatt!
har ikke blitt ridd på 1 mnd. no.
vist de blir soo e de kunn små skritte turer siden de er soo glatt og sleipt ute, og siden ho ikke har brodder.
har henne ute fra 9 om morgen til 10 om kvelden.
alle klarger på att 6 kg er for lite for hesten, men ho har begynt og lakt på seg og eg vill ikke att ho skal bli feit, men sia nesten alle sier att de er forlite burda no eg sikkert ha gdt opp noen kg sellom ikke eg vill de selv.

må beklager for mye skrivefeil, men har noen problemer med og skrive

Seljeset lucy<3 Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 13/02/2007 :  17:11:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
En fjording klarer seg fint på bare høy. De trenger overhodet ikke kraftfor i tillegg om høyet er av god kvalitet. Eneste unntak er om hesten er i veldig hard trening!!
6-8kg høy pr.dag er nok for en liten til middels stor fjording. og opptil 10kg høy pr. dag til en stor fjording. Mer trening=mer høy.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  17:33:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
okey,
so du meiner att eg slipper kraftfor?

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  17:49:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
Forer med golden gras fra litauen tru ej de kjem fra. soo tru de er temlig god kvalitet

Nicko Valtin

» VIP

Skrevet - 13/02/2007 :  17:59:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja,dei e jo forskjellige desse fjordingane:)Eg gir hesten min havre i tillegg til høy,fordi han har ein tendens te å væra litt lat til tider;) Men du må ikkje stole utelukkande på alt folk skriv om foring,for me har alle så forskjellige meininger:)Men visst hu begynner å legge på seg kan det jo ha ein sammanheng med at hu har stått ein mnd;)hehe.. Da viktigaste e å sjå kors din hest reagere å ikkje å høyra kors alle andre hesta reagere:) eg fekk jo litt "pryl" her for nåken syns da va for lite høy,men da funke veldi bra på min hest,å han "napper" alltid i noko på beitet når han står ute:)Da viktigaste e at hesten har da bra,og du merker snart om ho får for lite eller for mykje for:)Lykke til:) Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 13/02/2007 :  18:18:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
ja, eg lurer på å ji henne berre litt pellets og havre om kvelden, tru ho fungera like godt med de. betfor er de verste eg nokken gang he vør borti

Marita_Enghild

» VIP

Skrevet - 14/02/2007 :  21:16:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Jeg har selv ei fjording hoppe og hun får:
Morgen: 3kg høy 5dl komplett
Lunch:3kg høy
Kveld: 4kg høy 5dl komplett 3 dl gull 1dl multitilskudd.

Jeg syns det hørtes lite ut med 5 kg høy til en hest. Men det er min mening.

Opprinnelig postet av Marita_Enghild

Så har det selfølgeli masse å sei om hesten går i trening.Min er meir til hobbybruk foreløpig..Har du di i hard trening?

Opprinnelig postet av Nicko Valtin

Ho brukes bare på hobbybasis. Men jeg syns det funker med det jeg gir, så jeg bruker bare det
Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2007 :  22:45:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
lurer på og berre fore med gull, energi og vitaminer.?
Seljeset lucy<3
Redigert av - SeljesetLucy den 14/02/2007 22:49:41 Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2007 :  22:45:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
Nertfall no nor ej skal begynne og bruke henne en del og trene:)

Embliss

» VIP

Norway

Skrevet - 09/03/2007 :  14:24:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEmbliss  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbliss  Svar med kopi av melding
Jeg gir Embla:
Morgen: 3dl komplett
Dag: fri tilgang rundballe
Kveld: 3dl komplett- 1dl multivitamin- 3kg høy

Hun er litt rund for tiden, men blir bedre med mer trening. Hun kunne sikkert ha klart seg uten å stå på fri tilgang om dagen, men hun står sammen med 2 andre hester som får mat 24/7, og vil ikke la henne stå alene. I alle fall ikke før paddockene ved ridebanen er ferdige:)

Embla-en min<3 Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 17/03/2007 :  16:49:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
min fjording går på rundballe hele tiden. går ut og inn av stallen som hun selv vil. det fungerer godt for meg :) og rosa..hihi hun elsker det!!
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

Marianne&Oclaf

» VIP

Skrevet - 02/04/2007 :  22:42:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:)
Jeg har en fjording på for han blir 21 år nå og jeg gir han:

Morgen:
2kg høy og 0,5l havre

Middag:
2kg høy og 0,5l havre

Kveld:
3kg høy, 05l havre, mutitilskudd, løkspulver, olje, og vitaminer

Han er kjempe sprek for alderen:)

Jeg synest det er passe for han siden han er en middels kraftig fjording som brukes hverdag.. Brukes til dressur, tur og sprang noe han ELSKER:D

Hva synest dere?
Gå til toppen av siden

Amante_del_caballo

Norway

Skrevet - 22/04/2007 :  09:51:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAmante_del_caballo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAmante_del_caballo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Okey;)
takk for svar;)

jir henne no
3 frokost
2 kg høy middag
3 kveld

Opprinnelig postet av SeljesetLucy

Du bør gi minst til frokost og mest om kvelden.

F.eks.

Frokost: 2 kg
Middag: 3 kg
Kvelds: 3 1/2 kg (mest om kvelden siden det er lenge til frokosten.)

"Don't spur a willing horse" - english adage - http://kevan.org/brain.cgi?SunnyShogun Gå til toppen av siden

SeljesetLucy

» VIP

Norway

Skrevet - 22/04/2007 :  18:33:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSeljesetLucy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSeljesetLucy  Svar med kopi av melding
jir ho:

2
1
2

fungerer bra!

Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.12 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.