hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvilke fortyper synes du er best?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hvilke fortyper synes du er best?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ExhinaogStine

» VIP

Skrevet - 24/01/2007 :  13:14:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg forer i dag hesten min med champion oppdrett. Det ser nå ut som at det går greit. Hadde litt problemer med fylling i bak bena på natta da vi gikk opp litt ¨på formengden, men det er nå bedre.
Men har hørt om flere som ikke er helt fornøyd med dette foret. Hva fører dere evt med da? Hvordan fungerer det ? Og hva inneholder det i forhold til champion foret? Osv??

Hege+Blesi

Skrevet - 24/01/2007 :  13:29:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette med fôr er et vanskelig tema. Noe fungerer på noe, mens noen på noen andre hester fungerer det overhodet ikke på.

Hesten min fikk Champion komplett før, men det reagerte han allergisk på. Han tåler heller ikke havre, men han får nå Champion gull. Det fungerer veldig bra på han og jeg er fornøyd med det.
Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2007 :  20:17:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Förer med Spillers jeg. Dem så forer på Champion på stallen her fins veldig få. Men av di som er, er det mesteparten som fôrer med havre / energi / gull.
Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  01:34:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
havens er vårt valg
Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  05:45:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heldig er jeg - : Høy, høy, høy - og så en liten neve med knust havre et par ganger pr. dag, som "følger med" i stallens tilbud om foring. Og da belaster ikke min hest så mye på dette budsjettet - ja, burde kanskje få avslag i prisen....
Ellers får hun ca. 3/4 kg gulrøtter og et eple pr. dag (som jeg kjøper selv - "First Price") - til kveldsforingen - og da koooser hun seg, slafser og mumser - så hun IKKE får "kose" med oss etterpå, for da blir vi innsmurt i orange skum....

Og - for å si det sånn: Hun er i meget godt hold.... (Vurderer å erstatte noe av høyet med halm.)

Andre heste-eiere i stallen har sekker på sekker med alt mulig av spesialfòr, som blandes og vannes og fylles i bøtter og spann, og som det er et riktig "styr" å holde greie på for en stakkars stallarbeider- med 20 hester som skal ha sin spesielle "meny" til frokost, middag og kvelds. Selv har jeg ikke peiling på hva alt dette "spesielle" er, siden min lille rufsetafse klarer seg utmerket på det høyet hun får. - Meeen - hun blir fornærmet hvis det ikke vanker noen gulrøtter og et eple hver dag.
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  23:31:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Bruker gull, men var aller best fornøyd med det kraftforet hesten min fikk på nesodden.
Det er en musliblanding importert fra danmark som heter Haferfrei. Bare naturlige ingredienser og ikke tilsatt eller varmebehandlet. hadde jeg kunne velge, hadde jeg tatt spillers.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

krøllalfa

Norway

Skrevet - 26/01/2007 :  20:18:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekrøllalfa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekrøllalfa  Svar med kopi av melding
Forer med høy, Champion Komplett + havre =) Fungerer kjempefint på hesten min, men hvis hun får bare komplett'en uten havre synker energien en del hakk på et par dager.. Så mens det allerede diskuteres fôrtyper her; vet dere om kraftfor som gir nok energi uten at jeg må blande med havre?

*klem, Ronja & Jenka*

Jenka, you'r my everything <3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.