hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Jeg vil ha en liten hund
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Jeg vil ha en liten hund
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 23/01/2007 :  00:47:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
jeg ønsker meg en hund
en medium str hund, med godt gemytt som kan gå sammen med mine katter og min hest.

en snill og trofast en så jeg har en unnskylding til og gå turer.
noen som vet hvor jeg får tak i en sånn hund?

har lett på finn.no uten hell.
kjøper ikke hund til 12 000kr

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2007 :  10:04:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Omplassering.no

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2007 :  11:48:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om du ikke vil kjøpe rasehund, sliter du nok litt med å finne en liten en.
Har tittet etter liten blandingshund i over 1 år, tror jeg har kommet over et par "pyntehunder", noe jeg ikke vil ha!
Rart det at det virker som om godt over 90% av blandingsavelen består av store hunder, og veldig mange av de igjen inneholder border collie.

Forresten finner man mange flotte hunder til 10 000 kr.
Vi har DSG ( Dansk / svensk gårdshund ).
En fantastisk hunderase!
Går godt sammen med alle dyra vi har, kaniner, katter og hester.
http://pic7.piczo.com/Hampusen/

Man kan jo også kjøpe hund som er etter ureg. foreldre.
Men jeg synes prisforskjellen er for liten, de fleste gir rundt 2000 kr i avslag for en hund uten utstillingsrett og avelsrett.

Anette Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 23/01/2007 :  23:32:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
ja lykke til med jakten på hund. Jeg har en skurk på snart 3 år, som jeg drømte om å bruke sammen med hestene.. men da er det bra dumt å skaffe seg en gjeterhund altså. Han skal jo liksom hjelpe til med alt han da..Metode: gnafse bakbein!(kjempekjekt med Bajas som er så rolig av seg liksom!!) så han blir hjemme når jeg er ute med hest, og får egen tur...
Har hørt at jack russel-terrier`n er bra sammen med hest, og strihåret dacs.. kanskje en blanding av de to er greia??

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 24/01/2007 :  07:08:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
blir for lite,

har sett på boxser og den ble for dyr 12 000kr
golden koster 9500kr fra seriøs oppdretter
husky ble for stor
border ble for stresset
og alt annet er for lite eller langt unna på finn,no

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2007 :  11:52:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ja lykke til med jakten på hund. Jeg har en skurk på snart 3 år, som jeg drømte om å bruke sammen med hestene.. men da er det bra dumt å skaffe seg en gjeterhund altså. Han skal jo liksom hjelpe til med alt han da..Metode: gnafse bakbein!(kjempekjekt med Bajas som er så rolig av seg liksom!!) så han blir hjemme når jeg er ute med hest, og får egen tur...
Har hørt at jack russel-terrier`n er bra sammen med hest, og strihåret dacs.. kanskje en blanding av de to er greia??

Opprinnelig postet av solanju

Elsker Jack Russel, perfekte hestehund:P

FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 24/01/2007 :  12:25:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
husky er heller ikke en hund man bør ha løs. de har et enormt instinkt på å jage og nedlegge bytte. Kjenner en som driver stort med oppdrett, og han sier at det i 99% av tilfellene når man har polarhund løs, vil den før eller siden oppdage at den er en fantastisk jeger, og da er det kjørt. Hans beste kamerat hadde en hund, og den var 9 år gammel. Hadde alltid vært løs, aldri gjort noe. En dag var de avgårde og bada, og hunden lå på eierns klær, som han hadde gjort i 9 år. plutselig er han borte, og eier tror han bare har gått for å gjøre bommelomm. men det han har gjort er å springe til nabogården og ta livet av 9 sauer på 15 minutter! og dette var en veldressert hund, som var "sauerein". den gjorde bare det instinktet fortalte den at var riktig!
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Mie&Joy

» VIP

Skrevet - 24/01/2007 :  17:34:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMie&Joy  Svar med kopi av melding
Vet ikke om golden blir for dyrt for deg...? de ligger på ca.9000,vet ikke hvor mye du er villig til å legge i hundekjøp... Jeg har hvertfall en golden selv, og snillere hund fins ikke!!! Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 24/01/2007 :  17:56:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av solanju

Elsker Jack Russel, perfekte hestehund:P

Opprinnelig postet av felt tre ganger så gøy

Jack Russel er den hunden jeg også har absolutt best erfaring med sammen med hest.

Men hva med denne? http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=9231456&sid=3ajTh_Czq844251&pos=1&tot=44
Blir jo ikke helt det samme, men jeg pleide en gang å passe en hund som var blanding av border collie og labrador, og det var uten tvil den mest fantastiske, lettlærte og kloke hunden jeg noengang har vært borti!! Og "mediumstørrelse" også.
Kan finne veldig mye fine blandingshunder der ute.

(Edit for å legge til link)

Drep ikke fluen på din venns panne med øks....
Redigert av - Spendas den 24/01/2007 18:00:16 Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  12:14:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå blir vel kanskje overskriften veldig missvisende, da de rasene du ser på hverken regnes som små eller middels store hunder...
De regnes som store hunder.
I den str er det jo et hav av hunder å velge mellom, men vil du ikke betale mellem 10 000 og 15 000 kr, så er vel blandinger det rette å se på.
Men selv de har jo blitt sykt dyre...

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  13:30:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
hehe
stor går også greit
mamma ønsker seg en retriver, og hu vil ha en snill og god famile hund.
og ikke en som gneldrer som hu sier.

jeg blir glad for hva slags hund men vil ha hann hund

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  16:27:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja, mener å huske å ha lest hvor du jobber, og da bor du jo rimelig sentralt.
Hva med disse:

http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Hund&kat=1&id=217524&s=4

http://dyrenett.no/no/s/an/vis.asp?art=Hund&kat=1&id=217054&s=7

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9047890&sid=15abv1Q6DG698512&pos=24&tot=31

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9146906&sid=15abv1Q6DG792534&pos=7&tot=11

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  18:52:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
tusen takk

labradoren så nydelig ut, må spørre mamma

Royal-X

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  23:22:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Betale 10000 for en hund er møe! Jeg betalte ingenting for min langhåra dachs

Jeg hadde han på forvertavtale i ett år, så ble han min. han har blitt utstillingschampion og viltsporchampion. Men han har levd et hardt liv, jeg er den fjerde familien han er hos. Han er en tøffing, men jeg har hatt dachs i alle mine 25 år - så jeg kjenner de! Han er bestevenn med katten vår, min søsters og min mors 3 katter :). Gentleman ovenfor tisper og valper, men hater hannbikkjer :). Han er glad i å være med i stallen og han har respekt for at hestene er store, holder seg derfor unna bein og slikt. Utrolig grei å masse herlig personlighet og sjarmerende stahet... Men har man ikke erfaring med dachs, burde man tenke seg nøye om - for de er ganske spesielle :)

Lykke til med valget!
Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 25/01/2007 :  23:43:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
synes dachs blir litt liten til og være med i stallen og har hørt de er vanskelige og fore, at de har sensetiv mage men eter alt.

og at de kan gneldre fælt

Royal-X

» VIP

Skrevet - 26/01/2007 :  13:04:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alle hunder kan jo ha sensitiv mage og ete alt og gneldre fælt. Hehe! Min eter alt, men har ikke sensitiv mage... Gneldrer gjør han aldri, det får han ikke lov til... Det værste må jo være hunder som ikke spiser. Den ene til søsteren min gjør ikke det, det er en dachs... Man må jo bare ta den hunden man liker da, men ikke tro på ALT du hører... Har med min hund i stallen jeg, men så er han jo ikke så liten heller da... Er tre størrelser av dachs (standard, dverg og kanin) og min er stor standard. Siden du skrev at du ville ha en liten hund liksom, var derfor jeg svarte... Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.