hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestekjøp er vanskelig med tanke på pris
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Dine erfaringer!
 Hestekjøp er vanskelig med tanke på pris
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hege+Blesi

Skrevet - 21/01/2007 :  10:46:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette med kjøp syns jeg er fryktelig vanskelig, så håper på å få noen tips og råd fra dere.

På stallen har vi en 9 år gammel islandsvallak som skal selges. Han er i bunn og grunn en kjempe ålreit hest som er både positiv og god. Men han har bukket en del og båd eier og forrytter har falt av. Han har et fint ekteriør og ser veldig fin ut. Han har desverre ikke tølt per dags dato og en noe treg. Han stresser visst ved oppsaling og på stall. (han går på utegang)

Dette er en hest som jeg liker godt og føler at kjemien stemmer. Jeg har en del leddplager og han han myke bevegelser, noe som gjør det bedre for meg ved ridning. Han har en del uvaner, men er en hest som lærer fort og det virker egentlig som om det er lite trening som er årsaken.

Hvilken pris som er riktig for denne syns jeg er veldig vanskelig. Han er en fin hest å holde på med, men han har noen uvaner og ikke tølt per dags dato. Håper på at dere kan komme med noen innspill slik at jeg muligens kan bli litt klokere

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  12:54:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Man får ikke stort for en islandsvallak uten tølt og med uvane som bukking,desverre! Jeg solgte min for 30 000kr m/utstyr,dette var en vallak med litt tølt,innkjørt,gikk 1m sprang osv.
Tipper kanskje 25 for denne..

Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  15:07:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Jeg har IKKE peiling på islandshestpriser, så jeg må gå ut fra dølahester, men kanskje det hjelper deg litt alikevel.
Ei topp-premiert dølahoppe som har hatt avkom og har blitt nr 1 i kvalitet ligger på ca 35-40 000, og en islandshoppe av samme kvalitet ligger vel på det dobbelte hvertfall.
Men tar utgangspunkt i dølen nå da: Ok si 35 000 for ei avls hoppe av topp kvalitet. det vil si at hun er topp trent både innridd og innkjørt, går i høye lave drag.
Dersom det er snakk om en vallak, som sef ikke kan avles på, men som kan like mye bruksmessig, daler prisen til 20-25 000 med en gang. Om det er en helt spes vallak, som er rideskoletrent osv og går sprang og dressur kan det kanskje hende at den står til 30 00
En vallak på ni som enda ikke kan oppføre seg 100% under trening og på stall, og har såpass dårlig oppførsel som den du forteller om, hadde ikke gått for mer enn 10-15 000 i dølaverden. det er det samme som en unghest faktisk.
jeg vil derfor råde deg til å sjekke prisen på unge tregjengere som er vallaker jeg.. Kanskje du får en pekepinn på hva det burde koste deg med en sånn hest. er jo lettere å lære inn en unghest enn å pelle av en 9-åring uvaner.
Håper du ikke blei helt forvirra av dette her nå da..

www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Hege+Blesi

Skrevet - 21/01/2007 :  22:08:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, nei. Er bare glad for råd og høre litt hva andre tenker om dette. Det er virkelig vanskelig å vite hva en hest er verd. Men på en annen side kan jeg jo like gjerne kjøpe en annen rase som kan mere enn denne og likevel betale mindre. Jeg har ikke bestemt meg for denne hesten enda, men mye tyder på at det blir han. Gå til toppen av siden

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  23:06:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Veldig OT dette her, men det som slo meg når du skrev at han bukket ved ridning og stresset ved oppsaling er at han har en feil tilpasset sal og har sannsynligvis vondt pga.

Hvis du kjøper denne hesten, få en equiterapaut til å gå over han før kjøp. De kan finne de utroligste ting!! Og denne personen kan også svare deg på om han har problemer med ryggen.

Men som sagt, bukking under ridning og stress ved oppsaling kan tyde på vondt i ryggen/feil sal, så det kan virkelig bedre seg om du får en ordentlig sal og han får litt hvile.

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ?
Redigert av - missixty den 21/01/2007 23:07:31 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.16 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.