hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - litt forvirret
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 litt forvirret
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2007 :  20:39:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ei fjordhoppe på 15 år som jeg bruker mye, men litt mindre nå på vinteren. Jeg har foret henne på champion energi og havre i mange år, og syns det har fungert bra. Men nå har jeg fått råd om å kutte ut energi og fore på bygg, er litt redd for at hun skal bli feit av byggen.. for hun er i kjempegodt hold nå...! Ønsker bare litt mer energi i hesten, da det er litt lite av. Noen råd og helst ikke for dyrt?
Hun får i tillegg tran, soyaolje, vitaminer, biotin og kalsiumpulver. Ønsker og å kutte ut havren, siden den er det så mye problemmer med nå.
irene og frida

solanju

Norway

Skrevet - 18/01/2007 :  20:48:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
bygg gjør hesten tykk og virker ikke oppkvikkende på hesten, så det skal du definitivt ikke fore på. Ellers må nok noen andre hjelpe deg med oppkvikkende mat, da jeg har motsatt problem som deg med mine, og gir dem bygg.. hehe..
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 18/01/2007 :  21:06:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
har du prøvd å gi hesten olje? f.eks et par dl soya eller maisolje per dag? noen hester blir veldig kvikke av dette, samt at det er godt for hesten samtidig.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2007 :  17:59:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, hun får soyaolje+ at jeg kommer til å kutte ut bygg. Takker for svar så langt...! Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 19/01/2007 :  20:01:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva slags andre funksjoner har bygg (korngrøpp) egentlig? ser vi har en sekk med dette i stallen. (låner tråden din... sorry :) Gå til toppen av siden

frida dokka

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  18:49:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt greit det.
Det jeg vet om bygg er at det er mer energi i den enn i havre+ at det også mer proteiner som er "byggesten" for hester.
Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 21/01/2007 :  21:50:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok :). Energi trenger ikke min hest... han longerte seg selv i paddocken i dag... hehe Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.