hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Shettis Galopp
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Shettis Galopp
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Love_Mario

Skrevet - 17/01/2007 :  20:39:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en shetlands ponni på fôr som heter Bellmann.
Han er Ca. 108-109Cm i mankhøyde,og er ganske stor!
Jeg er selv litt under 160Cm,veier 45-46Kg, og er vell rundt 65Cm med ridesko og hjelm.
Jeg ønsker å starte shetlands ponni galopp med ham,men leste feks. I Shettis NM regelen på Lefdals rideskole:
§122.9 ”Rytter som rir ponni i kategori 3 eller 4 må ikke veie mere enn 45 kg inkl. rideantrekk og hjelm og må ikke være høyere enn 160 cm inkl. støvler og ridehjelm.”

Jeg leste også et annent sted at shettisen ikke kunne være over 107 i Mankhøyde?
Er jeg da for stor til og delta? Han er ganske jo ganske stor,og jeg er ikke veldig for lang til ham? Jeg lurte også på hvor man kunne trene til shettisgalopp,og delta i det?

Håper på masse fine svar (:

Mario,deg og meg for alltid<3

Musical Missile

Skrevet - 22/01/2007 :  18:41:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om du er interessert i ponnigalopp så gå inn på hjemmesiden til Norsk amatørrytterklubb, www.noark.info Der finnes masse informasjon under fanen ponni.

NoARK arrangerer både treninger og løp for shettiser og andre hester som har lyst til å prøve galoppsporten. Det er ingen vektkrav i disse løpene, men mulig Lefdals har sine egne regler.
Om du har andre spørsmål så må du bare maile meg anita@noark.info så skal jeg forsøke å svare så godt jeg kan!

Et lite tips kan også være å gå inn på mixen her på hestemarked og se under galopp. Der kan du også finne mange svar ang. ponni.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.