hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - utegangsstaller i Oslo/Bærum?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 utegangsstaller i Oslo/Bærum?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

rusket

Skrevet - 14/01/2007 :  00:26:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vurderer å vende snuta hjem til Oslo igjen, og jeg lurer da på om det finnes noen bra utegangsstaller i Oslo/Bærum?
Kanskje en stall som har utegangsstall i tillegg?

Det viktigste er ordnede forhold med vettuge folk som driver stallen, godt og mye grovfor, stall/skur med ly for vind og vær, fri tilgang på vann, og stort område å bevege seg på. Mulighet for å kunne sette hesten på boks ved evnt sykdom er jo absolutt en nødvendighet.

Hvis ikke det finnes utegangsstaller, er det noen staller som kan anbefales i dette området? Ridehall ikke nødvendig, ridebane kjekt, men hovedsaklig turmuligheter i nærområdet som er viktigst :)

simsalabim - oppvask forsvinn!

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 14/01/2007 :  02:12:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har mang en gang anbefalt Dalbo gård i Bærum, hvor jeg har hatt hester i 23 år.
Hestene går MYE ute - og om sommeren er det utegang. Du finner sikkert mer om stallen på andre filer om staller i Oslo/Bærum, for jeg har skrevet om stedet flere ganger når folk har spurt om "fornuftige" staller i dette området.
Hvis du ønsker mer informasjon, kontakt meg direkte på VIP eller mail, så slipper jeg å skrive alt om igjen her.
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 15/01/2007 :  17:56:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da har jeg fått gode tips om Dalbo i Bærum og Tangen i Sørkedalen, hørtes ut som flotte steder begge to!
Er det flere staller folk har lyst til å skryte av?

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 30/01/2007 :  19:33:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er fortsatt interessert i å høre om flere staller, har hørt om Dalbo og Tangen som virker kjempeflotte, men vil gjerne høre om flere! Det trenger ikke være ledige bokser der per dags dato, vil bare høre om de forskjellige stallene rundtomkring :)
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 31/01/2007 :  03:34:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallloo, "rusket".
Har ikke noen ny stall å komme med - og har faktisk ikke hørt om så mange staller i vårt område som har tilnærmelsesvis så mye utegang som oss. - Det er mest "en time ute i mini-paddock" som er det vanligste her omkring - dessverre.

Men altså: Kikket på VIP'en din, og ser - til din "fordel" at du holder til i "trivelige Trøndelag" - ja, OG at du har hesten stående ved Jonsvatnet. DER hadde min mormor og morfar hytte en gang i tiden, og jeg husker fine somre der. Like ved en gård som drev på gammelmåten - med hester. Min medfødte "hestegalskap" gjorde at jeg omtrent bodde i stallen eller ute på hestebeitet, hvor jeg koste meg med de to snille hoppene Raua og Svarta (som i mangel av oppfinnsomhet het det samme som deres farge). Men dette er altså mer enn 45 år siden.....

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.