hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sur stråle!!! hjeeeelp!! :-(
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 Sur stråle!!! hjeeeelp!! :-(
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Hilde_balder

» VIP

Skrevet - 08/01/2007 :  22:40:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
har en heste som er plaget VELDIG med surstråle, har fått beskjed av hovslageren min om å bruke rødsprite og jodosan blanding. har nu brukt det siden i vår..og plages ennå med dette.

Noen som har andre gode tips og råd mot dette??

Vil nu oxo bare nevne at jeg er veldig nøye med å ha det rent og tørt i boksen. skrape og børste sikkelig ut av høvene daglig.

Hvis det er noen som kan hjelpe meg blir jeg UTROOOOOLIG glad..:)

MASSSE takk på forlhold :)

MVH Hilde

rusket

Skrevet - 09/01/2007 :  01:21:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ph-optima skal være veldig bra mot sopp, sikkert mot sur stråle også?

jeg har erfart at eplecider-edikk er bra for ALT, du kan jo prøve å gi det regelmessig i foret til hesten? en liten dæsj hver dag :)

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  09:07:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Smør litt tjære på det,tjæra tørka ut dævelskapet og gjør det godt igjen. Spør ho Anita,ho veit:)
Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 09/01/2007 :  13:46:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eller, som jeg tidligere har anbefalt, blåstein!! Beste jeg har prøvd - ever!

Optima er også bra.

Drep ikke fluen på din venns panne med øks.... Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  20:27:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk noe av hovslageren min mot sur stråle.. Heter krystallblå eller noe sånn.. Flytende blåsten. skal sjekke navn i morgen. Funket supert på hesten min, tok litt på gassbind og kilte fast i strålen (bak) og sprutet litt på hele strålen ellers. Supert ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 09/01/2007 :  20:53:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, blåstein finnes i "salveform" også, og blåsteinspulver kan blandes ut i vann.

Jeg stappet inn pulver i strålen, og gjorde som du, picazzo, stappetr bomull eller gasbind etter og kilte fast.

Har imidlertid erfaring med at rent pulver fungerte absolutt best! (Prøvd salve og utblandet også).

Men mulig ferdigutblandet, som ditt også kunne være bra? Har ikke vært borti det.. Vet du hva det evt var blandet med? (Siden "ren" blåstein er tørt, altså...)

AinaVj

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  20:57:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Blåspray funka her.
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  22:41:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjøpes i flytende form - ferdig til bruk.. Kan hete.. Nei, står helt stille nå, liten flaske - ser ut som en låsesprayflaske. Tror den er ganske dyr, men varer lenge - har enda ikke brukt opp den jeg fikk av hovslager. Skal sjekke navn i morgen!

Spendas

» VIP

Skrevet - 09/01/2007 :  23:33:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kjøpes i flytende form - ferdig til bruk.. Kan hete.. Nei, står helt stille nå, liten flaske - ser ut som en låsesprayflaske. Tror den er ganske dyr, men varer lenge - har enda ikke brukt opp den jeg fikk av hovslager. Skal sjekke navn i morgen!

Opprinnelig postet av picazzo

Ja, interessant å høre hva det er. Eller, hva det heter, altså.
Ikke det at jeg trenger noe nytt på en stund, kjøpte to små flasker med blåsteinspulver for over 2 år siden, og har enda ikke brukt opp den første, men er jo alltid kjekt å ha i bakhodet andre ting som funker.

Hilde_balder

» VIP

Skrevet - 10/01/2007 :  12:22:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tuuuusen takk for masse svar og tips..ska nu prøve å litt :)
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2007 :  20:19:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Flaska var veldig slitt på etiketten, men tror det var THURSTBURSTER eller noe i den duren.. Men var visst ganske sterkt, så burde kun brukes ved stygg sur stråle..:) Hehe, bruker det når det trengs jeg - aøltså ved sur stråle ;)

Olithyon

Norway

Skrevet - 10/01/2007 :  23:44:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Krystallblå er veldig bra. Evt blåspray (med blått, ikke den blanke typen). Ta et rent gasbind / bandasje og dra gjennom strålen for å fjerne møkk. Ta så et nytt gasbind med krystallblå / blåspray, og dra flere ganger gjennom strålen. Voila :) Skal visstnok funke.
Mvh Christine
Gå til toppen av siden

kari anne
» VIP

Skrevet - 11/01/2007 :  13:43:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi vasker rent med mildt grønsåpevann skyller med rent vann og pensler godt med tjære før leggedags. Har fungert utrolig bra. Fin dagen etterpå.
Gå til toppen av siden

Stinem

» VIP

Skrevet - 19/01/2007 :  23:12:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStinem  Svar med kopi av melding
Få i Thurstburster, det er helt supert! Du kan spørre hovslagern din hvor de selger det! Skrap ut hoven og børst ren og tørr. Ha TB på et gasbind og dra det forsiktig gjennom. (Ikke skjær for hardt med det!)
Dette kan du gjøre noen dager til det er fint.
For å forebygge må du holde boksen tørr, kakk ut evnt 'klabber' når du tar inn hesten så ikke snøen smelter inn i boksen. Spray på blåspray under hoven en gang i blant, den tørker opp og forebygger:)

TB er det som funker best, har vært mye plaget her opp i regn-snø-søle-land (les:Trøndelag;)
Lykke til!

Gå til toppen av siden

Tigull the best 4 life

Norway

Skrevet - 20/01/2007 :  08:31:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTigull the best 4 life  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTigull the best 4 life  Svar med kopi av melding
Hei
blå stein salve vil snart ikke bli og få tak i i norge mer, pga den er kommet på doping listen.
jobber i butikk og fikk høre det av en forhandler.

kjenkt og vite så man kan kjøpe det nå før det er tomt. vi fikk kun en tube med det selv om vi bestilte 10 stk.

Bedre med et møkkete paradis enn et rent helvete Gå til toppen av siden

Spendas

» VIP

Skrevet - 20/01/2007 :  15:56:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei
blå stein salve vil snart ikke bli og få tak i i norge mer, pga den er kommet på doping listen.
Opprinnelig postet av Tigull the best 4 life

Noen som kan finne dette skriftlig? For det synes jeg høres merkelig ut... Hvordan kan blåstein virke prestasjonsfremmende på en frisk hest??

Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.