hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Januar - hestenes "stress måned"...???
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Januar - hestenes "stress måned"...???
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  14:35:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Har hørt at mange hester stresser og er mer turbo i januar måned enn ellers. Og av en eller annen grunn så stemmer dette for flere heste/stall eiere jeg kjenner. Hvorfor, er det ingen som har kunnet gi noe kløktig svar på. Hva er din erfaring med hestene i januar måneden og om du har samme erfaring om at hestene er mer gira enn ellers, har du noen fornuftig forklaring å gi?
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  15:41:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Ponnisen min er iallefall supergira nå i januar, helt mongo å ri på tur! Går bare å spenner sej og hopper til for alt mulig, ikke så gøy akkurat. Hun er helt turbo på bane også, tar helt av i gallop-økninger :p Ser spøkelser i alle hjørner og ja, rett og slett hyperaktiv :p Og dette er fjording... *klø seg i hodet* Har ikke peiling på hvorfor det er sånn, snakket med en annen på stallen og hun sa at hestene hennes også var helt gærne, merkelig altså! Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  17:13:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Ja, samme her.. Lukas er rimelig sprek om dagen, og det er mange av de andre hestene her også...
De pleier jo å bli sløvere i sommervarmen, men.. vet ikke jeg!

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  17:38:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
i januar pleier det å være ganske kaldt da jan/februar skal være de kladeste mnd i året, men kanskje ikke nå?!

Men uansett, når det blir kaldt,så trekker hestene ned mere kald luft, som sprer i lungene, og gjør de mer friske når det er kaldt..uff for en forklaring, men kulde og spreke hester henger sammen på et vis..

Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  18:55:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Det har jeg virkelig aldri hørt før.. men når det sies.. hehe.. Jeg har en lang karriere med å ramle av hester i Januar. Kanskje det er den "mystiske forklaringen" som jeg aldri har funnet???
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 08/01/2007 :  20:40:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Haha! Litt friskere i været synes de ofte er deilig, ja.

Og så har vel mange hester det lit roligere i desember, enn ellers, kanksje? Og så får de overskudd i januar...
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  21:07:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
to hester klikka mongo og heiv av rytterene sine i dag og tok seg en god galopptur sammen, så når du sier det ja, kanskje det er Januar som er den "spreke" måneden.. Ponnien min har oxo steila og vært vanskelig å ta inn for andre i det siste:P hehe... men han har skritta hele desember så det er jo forståelig.. Jeg liker Januar i grunn om det er den måneden hesten er sprekest i, for ponnien min er vanligvis veldig bedagelig ov avslappa, godt med litt "piff" i hverdagen..
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

bhomme

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  21:49:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebhomme  Svar med kopi av melding
Kan ikke være noe med at dagene blir lysere igjen??

Min er også blitt skvetten på tur etter nyttår...
Men været er klarere og sola har snudd - lysere dager...

Bare en tanke som slo meg litt...
Gå til toppen av siden

Osiris_Mayestix

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2007 :  21:51:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOsiris_Mayestix  Svar med kopi av melding
hestene mine er også VELDIG spreke for tiden. jeg rei på tur i dag, og den ene hesten min bare hoppa til, og begynte å løpe, forstår ikke hvorfor...og ponnien min var visst helt tulling å ta inn fra luftegården i sta, han bukka og steila...noe som han ikke pleier å gjøre...
~Feltritt tre ganger så gøy~ Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 08/01/2007 :  22:14:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hos meg er det motsatt! Katie har gått super-bra nå i januar, også roligere i galoppen, hvor hun normalt løper veldig. Så er det månedene som avgjør, så kan det godt være januar frem til april/mai og sommeren begynner for meg =)
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/01/2007 :  22:42:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm, hesten min pleier å dilte henslengt bak meg når vi leier, men i dag så var han helt tulling, stressa og kikkete. Og når vi red på tur sist så var han slitsomt skvetten, noe han aldri er.
Kanskje det ligger noe i januar-sprekhet, ikke vet jeg :)

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 09/01/2007 :  00:13:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eller kanskje dere alle har vært sløve med å ri i jule- og nyttårshelgen, og hestene har fått all for mye energi???
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 09/01/2007 :  01:23:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kanskje det
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  07:17:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Jepp, hesten min er sprek som bare det !
De fleste hestene på stallen er spreke i grunn, alle hopper å spretter rundt seg, løper å girer seg opp med en gang.

Jeg kan innrømme med en gang at jeg har vært litt slapp med ridningen i det siste, men de fleste andre på stallen rir jevnlig sine hester, og de har like spreke hester selvom! ;)

Vet ikke om det er noe i det jeg, men virker hvertfall sånn.. :P

Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

felt tre ganger så gøy

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  13:24:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidefelt tre ganger så gøy  Send %s1% en ICQ meldingfelt tre ganger så gøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressefelt tre ganger så gøy  Svar med kopi av melding
Jeg rir hesten min vanligvis helt normalt i juletiden.. Men nå er han jo kanskje halt, så har ikke ridd ordentlig på en månde...
FELTRITT tre ganger så GØY!!!! Haha Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  20:31:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke merket noe forskjell på min, men hun har jo forsåvidt nok krutt hele året ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.29 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.