hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva slags heste-utstyr?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hva slags heste-utstyr?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Sandra_&_Flora

Skrevet - 07/01/2007 :  22:49:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hello......

Du burde først og fremst ha: komplett sal, komplett hodelag, et godt vinterdekken, et vanntett regndekken, fleecedekken, og eventuelle bandasjer/beskyttere hvis han trenger det......

Gå til toppen av siden

Camilla90

» VIP

Skrevet - 07/01/2007 :  23:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, enig! Nå har jeg nok desverre alt for mange shabrakker
Men har tenkt ganske logisk, for har (for det meste) kjøpt det han trenger. Han er kaldblods;Ja,men han er litt pingle når det gjerlder å bli syk å sånn! Ganske følsom på fôr å sånn! Hvert år når vi går over til silo eller ensilage(?) fra høy, så får han kolikk... :( I den rideskolen jeg rir i er de littdårlig på å kjøpe utstyr til hestene og har etter 2 år fått dem til å få sko på alle beina hans fordi han blir ekstremt sårbeint, og de barberer ikke hestene og de svetter ihjel etter en nybegynner time og så kommer de inn i stallen og står med fulle tykke dekner!

Også er alle grimene nedgjørmete og slitte(for få) og veldig få saler passer! osv.. U got the point... De er ikke akkurat bortskjemte på den stallen! Og det skal liksom være Norges beste dressur stall... ikke rideskolen!

Syns det er grusomt, og om vi sier fra om noe(på en hyggelig og rolig måte) til de som jobber der får vi skrik og hyl tilbake Det er teit!

OOOg det er overbetalt der, så vil bare komme meg bort derfra, men må finne en stall og utstyr osv... ;)

Kjempekoselig med alle tipsene! De er kjempenyttige!! <3

Klem fra Camilla<3

Redigert av - Camilla90 den 08/01/2007 19:35:13 Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 09/01/2007 :  21:13:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Så moro at du får deg hest da. Gratulerer. Siden så mange før meg har skrevet om hva som kan være nyttig for deg, så gidder jeg ikke. Men jeg kan gi deg et lite tips. Om det er noe du har for mye av eller ikke trenger det, så få den byttet eller solgt slik at du får penger til det som du trenger nytt. Og om ikke lommeboka akkurat buler ut, så er det masse pent brukt utstyr å få tak i om du leter litt på annonser.

Om jeg skal snakke for meg selv, så har jeg vel nesten nok utstyr til å åpne en hel hestebutikk
Når de gjelder hesten min, så har jeg shoppedilla. Men tenker jo kreativt da

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 10/01/2007 :  19:12:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Hvis du får noen til å hjelpe deg å finne ut hvilken sal-str du skal ha til hesten din, kan det også gå an å kjøpe brukt. Mange hesteutstyrsbutikker tar inn pent brukt utstyr og selger det ut. Ikke bare er det billigere enn nytt, men også ofte bedre, fordi det er "gått til". Sørg for at du ender opp med riktig godt behandlet utstyr, og at det ikke er slitne lærstykker som kan ryke ved bruk. Jeg kjøpte meg ny westernsal i fhjor, og den er virkelig ikke mye brukt, fordi den er så stiv og j... Så jeg bruker den bare om jeg MÅ, ellers ender jeg opp med den gode ferdigsitti som jeg har lånt av ei venninne! tror hesten også liker denne salen best, selv om de faktisk er helt like i str og alt.
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 26/01/2007 :  18:20:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
du må bare ha det som er det mest nødvendige. man ska ikke kaste bort penger på dekkener. hesten får pels!
Venner er som stille engler som løfter oss opp igjen når vingene har glemt å fly Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 26/01/2007 :  18:22:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
du må bare ha det som er det mest nødvendige. man ska ikke kaste bort penger på dekkener. hesten får pels! så lenge hesten har en stall :) viktig å ikke bli revet med alt det her som er populært. sal ( komplett), hodelag, grime m/ leietom, førstehjelp osv. har du en hest som er friere har du en lykkelig hest :D Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 29/01/2007 :  13:25:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Grattis med hest. Som mange sier, sal er viktigst. Du sier selv at salen følger med deg opp, og det betyr som du sier at den ikke passer.

En måte å finne riktig sal på er å ta en ståltråd av litt tjukk kvalitet, så den holder formen, og lage en mal over manken til hesten. Om du så velger å da med den malen eller tegne den over på en pappskive som så klippes ut og dras med i hestebutikken må du velge selv. Men da her du bomvidden ganske så klar på salen. Så kan du se i butikken om salen er rett!!! Det er MANGE saler, nye saler som ikke er stoppet riktig og som er skjeve. Sett salen på hodet, altså med bommen ned og putene mot det. Går da putene helt rett nedover eller er de skjeve. Sjekk alle salene slik. Og bøy gjerne salen mot deg, da setter du bommen mot låret, tar tak bak på salen og bøyer den opp mot deg. DA ser du fort om det er svakhet i bommen. Gir den etter er nok bommen enten for myk...eller brukket.

Når du kommer hjem med salen og du syntes den ser bra ut, så prøv den på hesten. Ikke spenn den for, bare legg den på og så kjenner du med hånden din under om den får plass til å bevege seg lett under kappene. Stå bak ved salen og kjenn fra nedest på kappen, opp mot bommen og så bortover. Går det bra, passe salen slik. Så se om den da ligger godt på hesten. Skal ikke ligge for høyt foran eller bak eller for lavt....Selv om bommen er riktig, kan formen på salen være feil for hesten, så det er lurt å sjekke slikt før man bruker den og så oppdager at det ble feil, for da får du ikke byttet salen..
Så blir det over tid å sjekke alt dette jevnlig. Stoppingen vil forandre seg, hesten vil forandre seg osv osv, men følger man med kan mye rettes på i tide.

Lykke til.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.