hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - trave??hva er det?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 trave??hva er det?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Fjalar

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  22:04:58  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingFjalar  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFjalar  Svar med kopi av melding
kan noen gji meg noen tips om hvordan jeg kan få islandshesten min fjaler til å trave??han går bare i tølt og grisepass!!han er etter àsi fra jòr så han har ikke store problemer med tølten, men trave kan han ikke!!vi har fått han til å senke hodet litt da "traver" han litt..men det går nesten aldri fordi han liker å springe med hodet ned!sellom jeg lener meg framover og jir helt løse tøyler i neddoverbakke....kan noen hjelpe meg med problemet mitt??
gjør livet til en fest, ri på islandshest!!

Hege+Blesi

Skrevet - 03/01/2007 :  16:45:32  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hesten min var også sånn før. Han tøltet fint, men trave gjorde han aldri. Traver hesten din ute på beitet eller velger han tølt/pass der også?

Hva med å trave over bommer? Mulig han bare vil trave over bommene og skifter gangart med en gang det ikke er flere bommer. Hesten min tøltet selv om bommene var der, men etterhvert skjønte han at det var greiere å trave der.

Jeg har også brukt litt tunge klokker foran. Det har hjulpet litt på hesten min.
Gå til toppen av siden

Fjalar

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  17:53:42  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingFjalar  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFjalar  Svar med kopi av melding
han traver ikke på beite helleraldrig..vi har prøvd over bommer oxo...di bare snubler han seg over..=(men kansje når vi har prøvd litt mere..takk for att du svarte
gjør livet til en fest, ri på islandshest!! Gå til toppen av siden

Karoline og Funa

Norway

Skrevet - 05/01/2007 :  18:15:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaroline og Funa  Svar med kopi av melding
Men det er i oppoverbakke det er lettest for hesten å velge trav, ikke i nedoverbakke.
Ri på litt tungt underlag kan fungere. Rei faktisk hesten min i vannkanten på en strand når jeg hadde problemer med å få henne til å trave. og det fungerte.
Gå til toppen av siden

Ginasnuppa

Skrevet - 10/01/2007 :  13:41:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heei!
Prøv å klem med låra istede for å bruke skjenkel.. Ha løse tøyler..
Går ikke det så kan du prøve å tølte i en sirkel, da pleier dem å gå over til trav..
Gå til toppen av siden

Fjalar

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2007 :  17:25:07  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingFjalar  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseFjalar  Svar med kopi av melding
jeg har prøvd begge derler....

Kopi av melding:
Heei!
Prøv å klem med låra istede for å bruke skjenkel.. Ha løse tøyler..
Går ikke det så kan du prøve å tølte i en sirkel, da pleier dem å gå over til trav..

Opprinnelig postet av Ginasnuppa

gjør livet til en fest, ri på islandshest!! Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2007 :  20:00:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

....

Opprinnelig postet av Ginasnuppa

Ene hesten jeg er forrytter for velger gjerne heller tølt eller grisepass på volte enn trav. Han har lett for å gå i grisepass om han blir bedt om å samle seg for mye (som han gjerne må på volte), fordi det er tyngre for ham å bære seg i trav enn i grisepass.

Derfor tror jeg ikke det er veien å gå for å få en hest som helst velger tølt til å gå trav.

Redigert av - batta den 11/01/2007 20:02:47 Gå til toppen av siden

thordis_fra_Holakoti

» VIP

Skrevet - 12/01/2007 :  10:25:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg ville skodd hesten med 10mm sko fremme, og 6 eller 8mm bak. Kansje også brukt vekt fremme. Har funket for meg flere ganger.
Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2007 :  19:40:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
hadde samme problem på Vena, men det gikk over da vi strevde oss over bommer, og rei i små sirkler..

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.