hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Døvtolk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Døvtolk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  13:48:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, på grunn av en innskytelse fra bestemor, har jeg nå begynt å tenke på å bli døvtolk. Men hva er utdannelsen (altså hva går du) og hvilken skole har programfaget? To av grunnene til at jeg nå vurderer døvtolk som yrke, er vel at man tjener ganske bra () og at man får mye kontakt med andre mennesker. Så er det noen som kjenner skoler e.l.?
Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  14:34:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Man kan ta bachelor i tegnspråk og tolking i Bergen, Oslo og Trondheim (Hib, UiO og HiST):
http://www.hib.no/studier/studie.asp?studieID=35
http://www.hist.no/studier/studietilbud/tegntolk/
http://www.uio.no/studier/program/tegnspraak/index.xml

Man må imidlertidig ha ganske godt snitt for å komme inn, ihvertfall var det det i år.

Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  14:39:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ang. det med godt snitt, kommer man f.eks inn med 5 i snitt?

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  14:45:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm, primært var det vist 4,6, ordinær var vist 5,2.. Hva er egentlig forskjellen?

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  15:57:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Sånn jeg har forstått det er primært er de som kommer rett fra videregående, ordinært er alle andre. Ordinært snittet er litt høyere fordi de som tar noen friår får alderspoeng, samt ekstrapoeng hvis de går i militæret eller folkehøgskole.
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2007 :  17:07:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ok. Ja, men da var det jo ikke urovekkende høy allikevel. Det er ivertfall ikke så uoppnåelig som f.eks dyrlege

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 03/01/2007 :  01:07:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da jeg jobbet som fysioterapeut på Gaustad sykehus (1980 - 88), hadde (og har) de en døveavdeling. Siden mange av de døve pasientene var unge folk, tilbød jeg ridning som aktivitet - og da måtte jeg også lære meg litt døvetegn - de nødvendigste for å kunne instruere og kommunisere med rytterne - uten at de behøvde å ha med seg tolk hver eneste gang de kom til stallen.

Det var ikke så mye jeg lærte - liksom bare det nødvendigste. Ellers hadde jeg alltid en haug med lapper og en blyant i lomma når jeg hadde døve ryttere, og det funka helt OK. Hvis det var noe rytter og jeg ikke fant ut av, stakk jeg bare innom avdelingen etter timen og fikk de proffe folka til å løse problemet.

Det jeg vil si med dette - siden muligens trådstarter vil ha noe med ridning og døve å gjøre(??) - så kan hun kontakte døveavdelingen på Gaustad sykehus (har ikke nummeret - men det finner du sikkert). Ellers kan du kontakte Skådalen skole for døve eller Conrad Svendsens senter for døve - da får du sikkert informajson om hva som kreves av en døvetolk. (Nå er dette institusjoner med tilknytning til psykiatrien - og det finnes sikkert mange andre måter å finne ut av dette på.)

Nå har jeg glemt de fleste tegnene jeg lærte på 80-tallet, og måtte nok ta et oppfrisknings-kurs hvis det dukket opp en døv i stallen. Men - for å si det sånn - egentlig burde ALLE lære seg litt døvespråk.
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2007 :  17:36:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, er enig med at alle burde kunne litt døvspråk, søskenbarnet til mamma er funksjonshemmed/døv, og vi hadde nok kunne komunisert bedre hvis noen av familien hadde kunnet døvspråk. Nå gar det mest i lapper, men det tar jo sabla lang tid å skrive disse ferdig.. ;) Men jeg tenkte at jeg skulle ta kontakt med døvforbundet (eller hva det nå heter) og stille endel spørsmål til dem nå som jeg har fått noen adresser.

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2007 :  09:00:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dattera mi er 5år å lærer dette i barnehagen, så jeg lærer også litt. Synes det er bra dem lærer sånn. Hun kommer til å gå i klassa til ei jente som ikke har språket å lærer derfor tegnespråk. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.