hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Variert trening
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Variert trening
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Lunah

Skrevet - 30/12/2006 :  17:02:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLunah  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLunah  Svar med kopi av melding
Hvordan trener dere? Da tenker jeg på all mulig slags trening, sprang, dressur, tereng og kondisjon?

Hvilke øvelser benytter dere mest? Hva mener dere er viktig å tenke på under trening? Varierer dere mye treningen på ridebanabane, eller blir det mest volter og slangelinjerm. Bruker dere noen spessielle øvelser? Bruker dere noen spesielle bom øvelser? Sprang øvelser?

Jeg var inne på http://www.hippson.se å så på rideøvelsene de har der, da det plustelig slo meg hvor lite jeg egentlig varierte hjemme treningen min i forhold til hva som er mulig!

Vet noen om andre sider med rideøvelser? Både i dressur og sprang :)

Tenkte det kunne være spennende å høre litt om hvordan andre trener, både i stevnesesongen og utenfor sesong.

Hadde vært kjempe moro med treningstips, og diskutere litt trenings metoder også kanskje

"Oh, come on. You heard them, just behind the veil, didn’t you? They were just lurking out of sight, that’s all. You heard them." - Luna Lovegood

http://www.hildeogreggy.piczo.com/
RIP bebin min </3

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2006 :  20:12:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg trener veldig variert, men generelt har treningsplanen til alle mine hester sett sånn ca slik ut, i varierende rekkefølge:

2 dager sprang/markarb
2 dager dressur
2 dager tur (stryke og kondisjon, klatring/intervaller)
1 dag fri eller longering/dressur/løshopping eller lignende

Jeg har faktisk skrevet ut veldig mange av artikklene fra hippson, så jeg varierer og bruker mange ulike øvleser. De ligger i en egen perm i stallen! Men, jeg legger alltid opp et treningsoppleg for hver enkelt hest, utfra hva hesten trenger å øve mest på, og dette kan jo variere noe. Det er heller ikke slik at jeg varierer "i hjel", men jeg finner fort ut hvilke øvelser som er nyttige for meg og hesten, for det er ikke alltid alle type øvleser som er like konstruktive for alle hester.

Hestene min har alltid hatt rundt 2-4 uker fri (kun beite) på sommeren, da tilpasser jeg det i forhold til stevner. Gir også noe fri i jula, slik at det blir to rolige perioder i året.

Vet ikke hva mer spesielt jeg gjør. Prøver å fore så korrekt som mulig, gi masse utegang, godt stell, klare grenser og riktig trening, og har alltid hatt blide, sunne hester i god form ;)

Hege Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 31/12/2006 :  01:29:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg trener ca: da dette kan variere

2ganger i uka sprang i ridehus med instruktør
3ganger i uken bakkearbeid/dressur
1-2ganger i uken tur/styrke/klatring
1 dag fri eller dressur

Jeg har litt varierte øvelser, men endel slangelinjer på slutten av øktene på lange tøyler for å løse opp litt. Nå for tiden øver jeg litt på galoppbytter på 8tall. Sjenkelvikninger og mange volter på treningene. Lærer meg alltid nye øvelser;)

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Team-Tunette

Skrevet - 31/12/2006 :  02:18:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTeam-Tunette  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTeam-Tunette  Svar med kopi av melding
Mitt varierer egentlig veldig..Men prøver å få til:

2dager sprang(en dag stuss ol. som gjør at hesten blir løs og fin, og en dag der det er mer serriøst retta lixm..)
1-2dager bakke/dressur(får hesten til å søke seg ned og fram og tar masse volter for å få all konsentrasjon på meg og hva hun får beskjed om, øver oxo innimellom sjenkelvirkninger og versader + tempovekslinger)
1 dag fri og kun stå ute
2 dager på tur der vi glemmer alt annet, og kun har det gøy

Helga

The voice in my head told that I'm NOT crazy!!

- Www.Uglem92.Piczo.Com -
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.