hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stall-K vs Lefdals Rideskole
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Stall-K vs Lefdals Rideskole
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2006 :  00:42:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
Æsj, føler meg skikkeli sånn klisjè-akti nå, men drit i.

Tingen er at jeg ikke klarer å bestemme meg for om jeg skal dra på www.stall-k.no eller www-lefdals-rideskole.no. Det er disse to som er aktuelle, ikke noen andre. Noen som har noen for/imot punkter om noen av disse stedene?
Har vert på stall-k før, hadde en super uke, har inntrykk av at hestene og instruktørene er flinke og at der rett og slett er gøy der :)
Lefdals har jeg aldri vert på, tenker at det hadde vert litt gøy å dra til et nytt sted. Mn har av en eller annen grunn fått inntrykk av at hestene på Lefdals ikke er sånn kjempegode...

Har jo ridd en del nå og er på ca. LB nivå i dressur (starter LB og rir høyere øvelser) og starter 90 cm i sprang. Hopper baner på ca. 90-1 m på trening. Foretrekker nok sprang framfor dressur, men liker dressurbiten også. Også er jeg nysgjerrig på feltrittbanene. Noen som vet hvilken som er morsomst av stall-k sin og lefdals sin?
Klarer rett og slett ikke å bestemme meg? Vil jo få noe ut av denne rideleiren, vil ikke sitte på en hest som ikke kan så veldig mye og føle at jeg ikke får noe ut av det...
Ble litt mange rare spørsmål dette, er ikke lurt å lage ny topic halv-1 om natten Også ble hele innlegget litt, tja, rart?

Freja-ponni

» VIP

Skrevet - 02/01/2007 :  13:31:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Har vært på begge stedene jeg, både Stall-K og på Lefdal! Var på Stall-K i år 2004, men har hørt at det har blitt bedre der! Har vært på Lefdal to ganger, en gang på rideleir og en gang på weekendkurs.

Hestene på Lefdal er supre, og supre ridelærer, noen lar elevene hoppe høyt, og noen ikke, er litt forskjell på instruktørene, men alle er ABSOLUTT flinke.

Så hvis du har vært på Stall-K syntes jeg du bør prøve Lefdal! der likte jeg meg best!
Gå til toppen av siden

Hest140

» VIP

Skrevet - 23/01/2007 :  20:34:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vert to ganger på lefdals, et weekendkurs og en rideleir.
Anbefaler Lefdals!

Mvh
Susann

Sitter du der hjemme med ponni som skal ut på halvfòr,
så ikke nøl med å sende mail!
Gå til toppen av siden

metteR

Norway

Skrevet - 21/02/2007 :  01:05:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stall K har jeg ikke noe forhold til, så kan ikke si så mye om det, men har vært mye på Lefdal, både på rideleir og som ansatt! ;)

Jeg trives veldig godt der! Det er nok opptil flere hester der som vil passe deg fint, er bare å si i fra at du kan litt, og vil ha en hest deretter. Vi er ganske nøye på dette på Lefdal, at alle får en hest de vil trives med, slik at de får noe ut av uka.

Angåene feltrittsbanene vil jeg tro de er noe forskjellige, ut i fra bilder jeg har sett virker det som om Stall K sin går mye i skogen. Lefdal sin går på åpent gressjorde. Hvis du liker å i ri i terrenget er det bare bra å prøve forskjellige baner, på lefdal kan jeg i alle fall love deg at du vil få prøvd deg. Med både vanngrav, stor bankett/haug, og mange andre ulike hinder, er det utfordring i massevis :)

Ellers kan jeg si at maten er herlig, og Lefdal kryr av hyggelige mennesker. Angående innkvarteringen er det mange som synes lefdal er "dårlig". Vel, de har ikke de koseligste rommene, men det er rent og ryddig, og helt kurrante senger, og tilogmed kjøleskap på noen av rommene. Helt greie doer/dusjer. For min del; Jeg er på rideleir for å ri, ikke for å bo på luksushotell.

Prøv Lefdal da vel ;D

Jeg kjenner et sted...

Monique! :D
Gå til toppen av siden

rambogirl

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2007 :  15:48:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresserambogirl  Svar med kopi av melding
jeg har vert på lefdals 2 ganger på rideleir.. det er ikke noe galt med stede. men det er litt for mange på hver time så jeg følte at jeg ikke fik så mye hjelp som jeg trengte.. men instruktørene er kjempe flinke å det er et bra miljø så det er absolutt verdt å prøve.. det er er jo dine erfaringer enn lærer av...

Ps. dra enten tidlig eller seint om sommeren. da er det ike så mange der..

Har du tillit til hesten har hesten tillit til deg.. Gå til toppen av siden

sundance-kid

» VIP

Norway

Skrevet - 12/03/2007 :  22:25:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesundance-kid  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesundance-kid  Svar med kopi av melding
stall k har mye flinkere hesten og ponnier en det er på lefdal å på lefdal er det så mange fålk at d blir bare et stort kaos mye kosligere på stallk<3<3<3<3 Gå til toppen av siden

--Linda--

» VIP

Skrevet - 15/03/2007 :  08:39:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ikke noe forhold til stall K, men jeg har hørt noen ikke så bra kommentarer:/

men på lefdals er det virkelig bra:) det er mange hester som er på det nivået du ønsker:) er kjempe koselige mennesker der og man lærer masse der:) har jobbet og vært på leir der masse i fjor:)
absolutt og anbefale:)
Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 15/03/2007 :  22:11:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har vært på Lefdal en gang, på rideleir. Det var utrolig gøy der! Jeg hadde med min egen hest, så jeg har ikke så mye erfaring med skolehestene der, men en del av de virket fine. Der hsr stort utvalgt, og mange forskjellige hester. Aktivitetene der var utrolig morsomt, og man ble kjent med mange nye memnnesker;) Maten var god, og vi var vel ca 5 på hver time (litt uvant siden jeg pleier å ri på time alene, men det gikk helt fint). Det eneste var vel det at jeg ikke egentlig lærte så mye:P Instruktørene var flinke og hyggelige og sånn, men selvom jeg red på det flinkeste partiet med den dyktigste treneren lærte vi vel egentlig ikke noe. Men det er jo bare slik jeg opplevde det, og det blir slik når man kommer opp i nivåene. Så ridningenb var ganske enkel.. Men jeg tror de fleste ikke følte det slik, og det var nok en del som lærte masse nytt der. Tror det kommer ann på nivået ditt...
Men jeg vil anbefale lefdals;) Jeg har masse positive minner derfra;)

Ang feltrittsbanene vil jeg ikke egentlig ha de høyeste forhåpninger om noen av de, kommer litt ann på om du har trent feltritt på andre baner før.. Jeg har trent en del feltritt før og skal starte litt utover, så banen på Lefdal var vel ikke akkurat den beste, men det var veldig morsomt;) Såklart skjønner jeg at man ikke kan lage så vanskelige og krevende baner når det er på en rideskole/leir.
Jeg har ikke ridd på stall K sin, men kjenner noen som har. Hørte det var ganske små, enkle hinder der, men veldig morsomt;) Og det er jo det viktigste.

Redigert av - meg_selv2 den 15/03/2007 22:15:16 Gå til toppen av siden

AinaNangaOgGittiamo

Norway

Skrevet - 28/03/2007 :  16:14:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har vært på stall k (flere år siden) og var ikke fornøyd. ble for stort og upersonlig syntes jeg. lefdal har jeg ingen erfaring med.... =)

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.52 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.