hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - overvektig fjording.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 overvektig fjording.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

alexax

Norway

Skrevet - 30/12/2006 :  21:59:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressealexax  Svar med kopi av melding
Har du ingen mulighet til å trene hesten mer? Jevnlig mosjon er nok noe av det beste :)
Solen har värmt oss,
men när den går ner
behöver jag värmen du ger..
Gå til toppen av siden

solanju

Norway

Skrevet - 01/01/2007 :  23:55:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesolanju  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesolanju  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler deg å finne noen skikkelige turløyper som går bratt oppover og nedover, og noen andre plasser hvor hesten kan lange skikkelig ut. de bratte bakkene vil få hesten til å bygge muskelmasse, og svette fint, og de lange strekkene vil gi den kondisjon. Jeg tror dette er bedre for tykke eller hvertfall litt "gode" enn mye baneridning jeg da.. så kan du heller bruke baneridningen som en avveksling innimellom. Vanskeligere å bli lei av å gå på tur, hvis man stadig går på nye steder. Du har jo også en fjording, som er en veldig stødig hest, og derfor er vel ingen bakke for bratt... Min tykke forhest for noen år siden gikk ned temmelig mye med hard klatring og langturer i variert terreng, og variert tempo. men da snakker vi mage-subbende bakker, og rett til fjells, og ikke små pyse-hellinger altså! og gjerne firetimers turer på dager hvor man har fri fra jobb og skole!
www.solanju.piczo.com Gå til toppen av siden

Angela_Dunjar

» VIP

Skrevet - 03/01/2007 :  23:19:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
tja...hadde jeg enda hatt så bratte bakker i nærheten av stallen *sukk*.. for å komme i nærheten av bratt terreng må vi på langtur...hvertfall 6 km en vei for å komme til bratte veier/bakker.. Har vudert veldig sterkt til sommeren å legge ut på en langtur..for når en kommer forbi de 6 km så er det masse plass å klatre på... siden jeg ikke har eller kjenner noen som leier hestehenger så blir det ikke til å frakte han, er for dyrt å låne hestehenger på Esso også..500kr pr døgn..
men vi er jo da ofte på turer på så han får jobba litt, men savner da de bakkene... nå har jeg fått meg ny forrytter som har han 3 dager i uka og hu gjør en kjempe jobb med hesten min, så målte han igjen nå ( veterinær sa jeg skulle måle han ca 1 gang i mnd) og han har gått ned 5 kg... ikke mye å skryte av kanskje, men jeg er stolt. tydelig hjelper dette trenings greiene vi har starta med..
alle gode tips mottas med takk og dine Solanju var gode...skal prøve å lete frem nye veier med bakker...er sikkert noen skjulte i nærheten vil jeg tro:)

Man skal ikke tro man er noe, man skal vite ;p Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.