hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - et tips, eller fem.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 et tips, eller fem.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

strawberry

Skrevet - 24/01/2007 :  21:28:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skulle hjelpe en vennine å finne fôrrytter.
Huff, at jeg kunne være så dum!
Jeg må nok være dum, siden jeg sier ja til de som spør, så jeg har en rekke hjelpe prosjekter, på forskjellige områder på gang.
Og selv har jeg skaffet meg hest på halvfôr igjen, og burde spart kreftene til det.
Drevet med hest i 22 år nå, men kan ikke si at de 2 første var da jeg lærte mest, så ja, å si hvor lenge man har drevet med hest betyr nødvendigvis ikke at man har lært, og samtidig vært god i de årene man nevner.
Men dum som jeg er, sier jeg ja til de som spør meg om hjelp, da jeg vet at der kan jeg faktisk hjelpe til.
Så var det disse fôrrytterne da.

Joda, hun ene hadde ditt og datt, og kunne det og det, og satte seg opp på hesten med skarpe sporer og begynnte å ri "versader", "sjenkelvikninger" og alt det der. Jeg så rødt, mens hesteieren hadde latt seg sjarmere.
Jeg sa jeg gjerne ville snakke med hun andre også, og se henne ri, selv om hesteeier praktisk talt hadde bestemt seg.
Men jeg fikk det som jeg ville.
Jeg fikk ikke sett hun andre ri så mye pga værforhold, men spurte henne om en del. Hvorfor hun ville ha hest på fôr. Hvordan relatere seg til eier. Hva vil det si å ha hest på fôr. Hvis det og det skjedde, hva ville hun gjøre da, og om hun var villig til å ta timer. Og alle svar var bra, og hun ville gjerne ta timer, og hun ga seg ikke ut for å være "verdensmester". Og eieren hadde faktisk fått et positivt forhold til henne, da hun ikke satte seg opp og red diverse og diverse. Og hun spurte eier hva hun fikk lov til.
Så etter å ha snakket med eier om de to jentene, sa hun seg enig at hun første gjorde noe dumt, ved å ri øvelser hun ikke mestret, på en hest som ikke var klar for det, og ved å sette seg opp med innretninger det absolutt ikke var behov for her, og uten eiers helt fulle samtykke.
Og at hun andre var mere ydmyk. Roste ikke seg selv opp i skyene, men var mere opptatt av hesten og at hun så gjerne ville ta timer om eier bad om det, men at hun likte best å ri på tur og kose seg med hesten.
Det var først en litt sta eier, men etterhvert innså hun det jeg hadde observert.
Så hun ville aldri ha noen "verdensmester" igjen!
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.