hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressur-ferie i Spania?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Dressur-ferie i Spania?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

eligj

Skrevet - 12/12/2003 :  23:15:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har fryktelig lyst å dra ett eller annet sted for å virkelig lære å *ri*. Har sett litt i katalogen til hastsportresor ( http://www.hastsportresor.se/ ), og synes dette ser ganske ok ut:

http://www.hastsportresor.se/land/spanien_vejer.htm

Har noen av dere hørt om eller erfaring med noen av stedene som hastsportresor bruker?

En annen ting er at jeg muligens trenger reisefølge. Hvis noen her kunne tenke seg å være med på noe slikt, så send meg en mail! Mailadresse finnes i min brukerprofil (bare trykk der det står eligj ved siden av mine innlegg). Jeg kunne tenke meg å reise til våren, eller eventuelt til høsten.

tanta
» VIP

Skrevet - 13/12/2003 :  13:43:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om du virkelig vil "lære å ri" så er det to måter. Den ene koster masse penger, du betaler for oppstalling og undervisning, og du trenger flere hester. Eller du arbeider på stallen mot å få ri og få hjelp. Begge "metodene" er tøffe, men den siste er nok den som sliter mest. Du må finne et sted, hvor de behandler deg rettferdig, men du må også jobbe hardt. Har selv arbeidet et sted i tyskland, vil ikke anbefale dette stedet. Ble behandlet nogenlunde men så senere at med den innsatsen jeg la i arbeidet , burde jeg fått mer ridning tilbake, det var bare ikke slik det fungerte der. Arbeidet så 6 mnd. på Blue horse i Danmark. Her fikk jeg ri mye mer, fikk kanskje ikke så mye undervisning som jeg håpet på, men alt har noe med tid å gjøre. Her blir en også behandlet meg et godt, men det er beinhardt arbeide, du har ingen mamma og pappa som er glade i deg bare fordi du er deg. Og det er et lite stykke hjem. Klart du får venner, gode venner, men tenk deg godt om før du reiser ut. I første omgang ville jeg ikke tatt med hest, det er mye lettere å reise sin vei om du ikke trives. Dette høres sikkert veldig negativt ut, men et år elller to "ute" er også kjempegøy, men det er også så mange som får dårlige erfaringer, og hvor mange år kan du sløse vekk. Tenk deg om, kartlegg og planlegg nøye. Misunner deg litt, men ønsker deg masse lykke til.
Kris
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 13/12/2003 :  14:38:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
tanta: Jeg tenker litt mer på rideferie, hvor man har tilgang til gode hester, gode instruktører, og gjerne av den litt klassiske tradisjonen. Jeg kunne gjerne tenke meg å få skikkelig intensiv instruksjon i en kort periode hvor jeg har hester som _kan_ jobben, slikat jeg bare kan konsentrere meg om å lære hvordan det egentlig skal være, med en god instruktør. Hvor hesten og instruktøren er tilstede kun for min skyld, hvis du skjønner :). Og kan jeg kombinere dette med en ukes ferie i Andalusia, så er det genialt. Og jeg tror uansett ikke det finnes noe sted i Norge som kan gi meg det jeg ønsker.

Del 2 av min plan om å lære å ri, går ut på å kjøpe meg en god hest, ha den på en stall med gode treningsmuligheter, og ri masse for undervisning. Jeg håper å greie dette i løpet av et år, men vi får se hvordan det går. I og med at jeg har en annen utdannelse, og har tenkt å forfølge den karrieren, så er det nok ikke akutelt for meg å bruke masse tid på å jobbe på stall for å ri, eller å kjøpe inn flere hester, jeg får være fornøyd hvis får til en hest som er litt ok.
Gå til toppen av siden

Oda_H

Skrevet - 28/12/2003 :  18:39:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!
Jeg og venninnen min Andrea -(begge 13 år!)- hadde kanskje tenkt oss på språkreise til England....
Hvor gammel er du, og i hvilken by bor du?
MVH. Oda
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 30/12/2003 :  22:16:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oda: Jeg er nok litt gammel for språkreise, er 25 ;)

Språkreise høres forresten veldig morsomt ut. Jeg var aldri på det, men de jeg kjenner som har vært sier at de hadde det kjempegøy. Så ha god tur hvis dere reiser :)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 06/01/2004 :  12:15:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Har dessverre ingen erfaring med "hästsportresor" selv, og har per dags dato ikke råd til å finne på noe sånt heller dessverre.

Det jeg tenkte jeg skulle bemerke når jeg leste linken din var at om du ser på temperaturen de oppgir så er muligens høsten den beste tiden å reise på.
(har du jo sikkert tenkt over selv også )...

Hva menes forøvrig med "nivå 3" på "ridvana" (er det "veldig avansert" eller noe!?)

Guro
Gå til toppen av siden

ElleM

Skrevet - 16/01/2004 :  22:02:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil veldig gjerne være med, har faktisk drømt om dette lenge. Å dra og få ri "ordentlig", ikke bare humpe avgårde på tur, høres fantastisk herlig ut.

For meg er høsten perfekt - da fyller jeg nemlig 30, og kan ønske meg turen av hubby.
Dessuten er stevnesesongen på hell, så jeg risikerer ikke å miste noen viktige stevner.

Klarte av en eller annen grunn ikke å komme inn på profilen din, men du kan jo gå inn på vip´en min og sende meg melding eller mail.

Husker jeg feil, eller bor du også i Østfold?
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 17/01/2004 :  10:41:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette høres ut som en plan! :)

Bor i Olso, det er jo ikke langt unna. Leser du mail på den adressen du har oppgitt på MIXen?
Gå til toppen av siden

ElleM

Skrevet - 17/01/2004 :  12:31:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, både stalltorp@hest.no og sanderkr@frisurf.no er i bruk.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.