hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Stubben Juventus?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Stubben Juventus?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 07/12/2006 :  15:32:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Noen med erfaringer med Stubben juventus sprang/dressur?

Vurderer kanskje å kjøpe meg en slik.

Hvordan ligger de på hester med lite manke, i forhold til f.eks; Windsor Elite, Wintec, Trainers eller Stubben Siegfried 2?

Hvor selges de billigst?

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

linndi&ida

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  16:30:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelinndi&ida  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselinndi&ida  Svar med kopi av melding
www.hestesport-centeret.no har de sprangsalen til 9000. Og på www.skoies.no har de dressursalen til 9500.
Dette var de stedene jeg fant den billigst. Har jo ikke peiling på hvordan den ligger på hesten og hvordan den er å ri i, men stübben er vel et merke som er kjent for å ligge ganske bra på hester med lav manke...
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  17:39:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Stubben Juventus sprangsalen har jeg , den er kjempegod å ri i! Den er faktisk myk til å være stubben;)
Hesten min har ikke veldig høy manke, og den ligger finfint på han.
For å ha Stubben Juventus salene bør man være under 170 i høyde, men jeg er 176, og det funker som bare det . hehe.
Lykke til med valg av sal:)
Også er de jo finfine å se på da:)

www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 07/12/2006 :  20:18:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Ja, selv er jeg vel 175 eller noe, så er ikke så lav nei... Har ridd i 16" sal før. Men det meste går jo for meg så lenge salen ligger supert på hesten og ikke klemmer/sklir.

Nei måtte bare spørre, synes de så bra ut. Er IGJEN på utkikk etter ny sal så...

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 07/12/2006 :  21:10:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå er det ikke manken hovedsaklig som avgjør om salen ligger godt på en hest. Hesten min har lav manke, men en stubbensal ville neppe ligget særlig godt på han.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  23:57:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har både sprang og dressursalen til Kremlin.
Er veldig fornøyde med de.
Kremlin er som arabere flest, bred, flat og har ikke all verden av manke...
Forferdelig vanskelig å finne sal til.
Men disse salene ligger bra.

Dressursalen kjøpte jeg brukt, og sprangsalen kjøpte jeg hos Skoies.

Anette Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 08/12/2006 :  15:48:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Takk Anette

Rusket; For oss så er hovedsakelig problemet med de fleste saler at de sklir fremover og jeg blir sittende midt over manken Ellers så er det jo viktig at de passer til hesten i bomvidde, og til "ryggprofilen" også.

Har hatt Stubben før, men synes den sklei litt, og lå ikke helt bra nedpå forann... Det var riktignok en Stubben Siegried 2.

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/12/2006 :  15:56:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm, men må du ha stubben da? Alle saler sklir på min hest også, men dette tyder på er mangel på overlinje. I tillegg har han en slags medfødt "klomp" under magen som gjør at gjorden sklir frem, og drar med seg salen.

Vi bruker antisklipad, dette fungerer kjempefint. Det kunne kanskje være noe å prøve for deg? Jeg anbefaler dog ikke pad'en fra skoies, den har for store hull og lager for mye friksjon i pelsen. Den fra Børjes er veldig god syns jeg.

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 08/12/2006 :  16:17:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Må ikke ha Stubben nei, men lurte på muligheten. Har prøvd GANSKE mange forkjellige saler og merker for å finne en som passer. Har hatt 6 stykker til henne tror jeg.

Begynner å bli MEKTIG lei..

Holder på å bygge overlinje, hun har fått en god del allerede, derfor er de gamle salene blitt for smale. SELV om de ble tilpasset av "saltilpassere", som nå ikke kan å ta salene i retur... De opplyste heller ikke blonde meg om at jeg måtte ha videre str. for at hun kom til å blir bredere. Trodde saltilpassere SKULLE opplyse om slikt og tilpasse en sal hesten kan ha leeenge.

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/12/2006 :  16:53:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når man kjøper sal så skal den ikke kjøpes i en størrelse videre fordi hesten kommer til å bygge seg ut. Det er dessverre det som er kjedelig, salen bør ligge optimalt, og når hesten endrer fasong så man kjøpe ny sal - og selge den gamle. Så saltilpasseren din har nok ikke lurt deg, det er dessverre bare sånn det er.

Det er dessverre ikke god butikk dette med sal, det koster penger. Men det kan koste enda dyrere å bruke sal som ikke passer, for stor eller for liten. Jeg prøvde sikkert 30 saler før jeg fant en som passet både meg og hesten min, så jeg hadde faktisk ikke sal de første 2-3 mnd jeghadde hesten. Jeg endte opp med en sal fra JC, er utrolig fornøyd med den. God pris og god kvalitet. Men jeg regner med at den må byttes innen påske siden hesten min endrer fasong.

Jeg har skaffa meg en bomløs sal i tillegg som backup den dagen det skjer

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 08/12/2006 :  16:58:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Dyrt ja, det er det ihvertfall.

Er drittlei nå, byttet sal 6 ganger på 1 1/2 år.

Så du mener at det ikke er lurt å kjøpe en sal om vil passe når hesten har mer muskler og kansje bruke en pad under i en mnd. i stedet for å vokse ut av en sal i løpet av 1-2 mnd.

Huff, hadde jeg bare hatt en million eller to i banken.

Edit; må legge til at jeg har ridd GANSKE mye barbak. Bedre å ri uten sal enn med en som klemmer...

Redigert av - JohanneOgLita den 08/12/2006 16:59:43 Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/12/2006 :  17:11:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det spørs vel kanskje litt hvor mye det er snakk om i avvik i forhold til om salen passer eller ikke. Men endrer hesten din fasong så mye at du må skifte sal hver eneste mnd??

Det er dessverre et styr det der med sal, selv med bomløs saler og saler med utskiftbar bom. Det er vanskelig å finne en som passer uansett! Men jeg syns det er kjempefint at du ikke rir hesten din med sal som er for trang! Men husk at for stor sal kan forårsake minst like mye skade.

Hvordan er hesten din i ryggen da, rett, rund, kort, brei?

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 08/12/2006 :  17:18:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Det er snakk om en unghest, hun har blitt 6 år nå. Men vokser litt enda. Holder på å bygge muskler, så hun utvider seg en del...

Hun er rett, relativt kort og brei i ryggen. Litt manke men ikke mye, så problemet vil være at salen sklir frem og legger seg over manken.

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/12/2006 :  17:30:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Akkurat samme problemet har som sagt jeg, uansett hvilken sal jeg prøver så sklir de fremover pga det jeg forklarte over. Hvis det kun er det som er problemet så kjøp deg en antisklipad, de fungerer suverent.

Noe som heter svingt gjordt skal også være helt suverent, men jeg vet ikke hvor de selges dessverre, skulle gjerne hatt en sånn selv i dressur.

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2006 :  18:55:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har brukt antiskli-pad under tilridninga av begge salene.
På den måten har vi fått de til å ligge korrekt, selv før de hadde formet seg helt.
Sal er enormt dyrt, og vanskelig.
Vurderte en periode disse nye bomfrie dressursalene.
Men så lenge salene mine passer, må jeg bare være takknemlig.

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2006 :  20:25:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forresten så ligger det en del Stubben Juventus for salg her på annonsesidene.
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.