hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Et tykt dekken eller et ulldekken +innedekken?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Et tykt dekken eller et ulldekken +innedekken?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Nefertiti
» VIP

Skrevet - 06/12/2006 :  23:13:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hørt at flere dekken gir dårligere varme enn ett dykt dekken fordi det gir dårligere muligheter for at lufta kommer igjennom eller no (husker ikke nøyaktig grunnen ) Noen som vet no om dette?

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2006 :  23:26:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Ja, stemmer det Bedre å ha ull eller fleece under ett tykt dekken enn 3 tykke.. Selv pleier jeg å ha regndekken utapå tykke dekken av praktiske årsaker.. De tørker fortere osv.. Også har jeg ull eller fleece under hvis det er veldig kaldt Eller evt bare fleece eller ull under regndekken hvis det er ubestemmelig temperatur..
<3 Western <3

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 07/12/2006 :  07:26:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker kun 1 dekken av gangen, syns det er mest praktisk og behagelig for hesten. Istedet for å f.eks bruke et fleece med uforet regndekken så har jeg heller et regndekken som er foret med fleece.
simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  19:54:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Western Viking: Tar du regndekken utenpå tjukke vinterdekken??
Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  20:13:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Western Viking: Tar du regndekken utenpå tjukke vinterdekken??

Opprinnelig postet av katrine89

ja..?

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

katrine89

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  20:49:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekatrine89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekatrine89  Svar med kopi av melding
Jøss, så smart egentlig :P Aldri tenkt på før!
Din hest er ditt speil som uforfalsket gjengir dine dårlige sider.
Se din hest i øynene - og la deg ikke skremme av sannheten.

Sweet Sandore - Jeg elsker deg! <3
Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  20:53:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Hehe.. Ja, de tykkeste bruker jo av og til en uke på å tørke.. Mens regndekkena er tørr på ett par dager.. Så mens de andre hestene må ha på seg klamme dekken fordi de ikke har tørket skikkelig og ikke har nok å bytte med, har hesten min alltid tørre dekken
<3 Western <3

Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2006 :  12:33:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
mine hester bruker aldri dekken !

et ulldekken hvis det er -30 og de er gjennomsvette..

enig med rusket; må være bedre og mer behagelig med et dekken om gangen!

har ikke så mange dekken jeg, men så har jeg jo heller ikke egen hest..

har 3 ulldekken
1 svette/transport/stall dekken
1 fleece dekken
mer enn nok, + at jeg har 4 tepper :)

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2006 :  15:30:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Hesten min har ikke noe gnag etter dekken da, men.... Og han står med dekken hele tiden..
Tror ikke det har så veldig mye å si om han har et helt tynt regndekken utenpå et tykt.. Har jo dekken som passer han..

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/12/2006 :  16:00:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest ruller seg en del, erfaringsmessig så vil ikke 2 dekken ligge like optimalt som 1 dekken etter litt "action".

Jeg syns ihvertfall det ser mer behagelig ut med 1 dekken, men det avhenger vel sikkert over hvor aktiv hesten er også.

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2006 :  16:17:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Hmm.. Hesten til venninna mi er helt ekstrem på å rulle seg, springer rundt og bukker osv, men hennes dekken sklir aldri.. Hun står også med tykt med regndekken over.. Kommer nok ann på dekkena det
Selv er jeg heller ikke plaget med at dekkena ikke blir liggende som de skal..
Så er det jo ikke snakk om hele året, bare når det er kaldt og surt.. Noe som det er litt for ofte på Sunnmøre

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/12/2006 :  16:38:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror at f.eks et fleecedekken under et regndekken sklir mye mer enn et 400 g foret vinterdekken under regndekken ville gjort, de er jo tunge og ligger bedre

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 08/12/2006 :  16:47:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Hehe.. Hesten min står med fleece under regndekken akkurat i dette øyeblikk, har ikke sklidd en millimeter Har stått med det ofte i det siste uten at det har vært noe problem Fleecedekkenet har ikke gjorder en gang.. Har laget det selv sann at det kun er i fleece og ikke har en eneste spenne men fleece i fronten også, så det gnager ikke noe Så egentlig tror jeg hesten har det mer behagelig når han har det under regndekkenet siden det ligger mellom hesten og spennene på regndekkenet
Men jeg har generelt ikke vært plaget med at dekkene på hesten min sklir da, tror han har bra dekkenkropp

<3 Western <3

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.