hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Oppdrett..?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Oppdrett..?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ChapmanLane

» VIP

Skrevet - 30/11/2006 :  20:24:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChapmanLane  Svar med kopi av melding
Hei!
Er oppdrett bra å fore med hele tiden? :P

R.I.P Perle Turi :'(

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 30/11/2006 :  21:04:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Det er en grunn til at det heter oppdrett, det er lagd for hester i avl og unghester med tanke på deres energiforbruk.

Dersom du har en hobbyhest finnes andre alternativer som er bedre.

Gå til toppen av siden

Don-Pedro

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  21:06:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDon-Pedro  Svar med kopi av melding
Er vel ikke anbefalt å fôres videre fra 3 / 4 års alderen.
Og som Anniken sier, det er en grunn til at dette fôret hetter Oppdrett - nettopp for di yngste Gå heller over til Komplett eller annen type, om du tenker på noe rundt FK sortimentet....

Gud gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de tingene jeg kan endre og visdom til å se forskjellen. Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  21:18:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Jeg også mener Komplett vil være et bedre alternativ enn Oppdrett til en voksen hest som ikke brukes voldsomt mye, kun normal trening.
Men om du har ei avlsmerr/unghest, så kan de få det hver dag, hvis det var det du mente..?

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  21:44:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Jeg har hørt at det er bra å gi til hester som har vanskelig for å legge på seg.. Dersom f.eks bygg ikke hjelper..
<3 Western <3

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 30/11/2006 :  21:53:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Bygg er hovedkomponent i oppdrett, så jeg kan ikke se at det skal utgjøre så stor forskjell egentlig.
Gå til toppen av siden

Stall Flø

» VIP

Skrevet - 30/11/2006 :  22:23:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
En bør vell ikke gi oppdrett til voksne hester pga høyt kalsium nivå i oppdrett. jEr enig i det mange skriver her at Oppdrett er tross alt beregnet til unghester og drektige / diegivende hopper. Jeg vil heller anbefale komplett til voksne hester og evt bygg ( om de skal fetest opp). Jeg har og opplevd Betfor som bra hvis en ønsker at hesten skal legge på seg, i tillegg til dette er apetittvekkende og de øker grovforopptaket. Gå til toppen av siden

ChapmanLane

» VIP

Skrevet - 01/12/2006 :  16:23:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChapmanLane  Svar med kopi av melding
okej.. takk for ale svarene :D jeg bare lurte.. for jeg å har hørt at d va best for unge hester. Men jeg tenkte på en avlsmerr.. men får hestene mer energi av oppdrett eller?
R.I.P Perle Turi :'( Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/12/2006 :  23:17:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hestene får ikke mer energi, men det er mer proteiner i det, som skal være "byggestener" for foster, føll og unghester.
Gå til toppen av siden

Ravelus

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2006 :  10:17:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRavelus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRavelus  Svar med kopi av melding
Oppdrett ble ihvertfall anbefalt til hoppa mi på fem år. Fikk beskjed om at Energi var for hester i trening, Oppdrett for hester under "bygging". Hun hadde en del voksesmerter og hadde vansklig for å legge på seg, ble derfor svært lite brukt.
Komplett fungerte ihvertfall ikke for noe i dette tilfellet, men har egentlig foret alle mine tidligere hester på komplett med grei effekt

Dont Follow Me,
I`m Lost Tooo...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.