hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Barfothest og slidestop??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Westernridning
 Barfothest og slidestop??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Olena

» VIP

Skrevet - 29/11/2006 :  22:50:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Jeg har kjøpt meg ei søt lita hoppe som skal brukes til reining. Men lurer litt på hvordan det kan kombineres med barfot.. kan det kombineres? er det noen som har forsøkt en slidestop med hest uten sko?

tenker litt på om hoven tipper over, om dere skjønner hva jeg mener..

Mvh

Veronika

CowGirl

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2006 :  09:50:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowGirl  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har hatt en barfot hest jeg har brukt til reining. han var en araberblanding, så han tok ikke akkurat de villeste slidestoppene, men det funka da.
Og Roger Sundet har ikke sko på sin paint hingst, Tyson, og den slider som dare det.
Så det er mulig men hvis du vil ha de gode stoppene så anbefales det vel å bruke slide sko..

Lykke til!

Ikke tenk, bare ri! Og nyt det! Gå til toppen av siden

Olena

» VIP

Skrevet - 30/11/2006 :  13:55:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for svar,

håper på fler..
Gå til toppen av siden

Spich

Norway

Skrevet - 01/12/2006 :  22:55:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uten at jeg skal si noe negativt , så slider ikke Tyzon såååå langt akkurat... Syns mer det blir litt stopp-stopp. Og dette kan vel kanskje komme av nettopp det at han går uten sko.

Det leiter utrolig mye på bena å slide. Noen vil vel gå så langt som å si at man ikke bør slide uten slidesko, og heller ikke uten skidboots. Dessuten er underlaget de fleste steder her til lands ikke egnet for sliding, og da leiter det enda mer...

Du vil nok aldri få til en bra slide barfot, ihvertfall ikke som om du slider med slidesko.

Men nå driver ikke jeg med reining da, så jeg skal ikke sitte her og mene ting bombastisk.

Nancy? Dette kan vel du endel om?
Gå til toppen av siden

Olena

» VIP

Skrevet - 03/12/2006 :  10:52:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, igjen...

Nei, kan godt hende du har rett ang slide stop, har lest noe om det på en barfot side, da nevnes det, mener jeg, at alle de øvrige bevegelsene til hesten blir mykere, finere på en måte så blir nok kanskje da mindre trekk. men tiden får vise det. Får bare prøve begge deler. Men det jeg er redd for er om hestens fot "tipper" over i stopen. Det er ikke lett å finne en som kan varmesko heller, det kreves skal en få slidesko til å sitte perfekt...
takk for svar
Gå til toppen av siden

Spich

Norway

Skrevet - 03/12/2006 :  20:58:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror nok det er ekstra viktig at man har godt underlag når man skal "slide" uten sko. Som sagt så finner man sjelden et bra underlag til slik ridning her i landet... Dypt underlag med grov sand er vel drepen vil jeg tro. Da blir det nok bare med stoppen, lite med sliding ;)
Fin sand er vel det beste vil jeg tro, så fin at den omtrent støver bort...
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.8 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.