hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sprek uten trening.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 sprek uten trening.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  16:37:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
vet det er liknende emner oppe,men prøver alike vel.altså hvorfor blir hester så spreke når man ikke trener dem?det er jo egentlig skikkelig ulogisk.hvis man har en hest som går på et svært beite f.eks da.så hvorfor blir de så spreke i det man legger salen på dem.de går jo bare stort sett og "tuller" rundt ellers.med oss mennesker så er det jo sånt at gjør man noe,så får man energi.sitter man å sløver så vil vi ikke bevege oss.kan noen plis forklare?
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Guro
» VIP

Skrevet - 24/11/2006 :  01:30:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Helt uten understøtting i litteratur så vil jeg bare si at jeg som menneske også blir rastløs om jeg har trent jevnlig også bare tar en uke med fri. Jeg antar at denne rastløsheten også kan finnes hos hest, o at det er den som gjør at vi opplever de som spreke.

Guro
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 24/11/2006 :  02:21:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et "godt" beite kan gi hesten mer enn nok av energi til å ville "slå seg løs" når den skal "på jobb".

Etter det du skriver, kommer det ikke frem om den får noe kraftfor. I så fall, vil alt kraftfor være unødvendig, og det samme som å "kaste bensin på bålet".

Og kanskje hesten din synes det er sååå moro å jobbe, at den viser det med sin livlige oppførsel. Men altså, hvis det er et problem, så trenger hesten altså mer jobbing enn det den får ved å kose seg på et beite.
Gå til toppen av siden

katriiine
» VIP

Skrevet - 24/11/2006 :  10:32:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
noen hester hr det slik at de på en måte samler opp energi når de ikke blir brukt. jo lengre tid det tar mellom de brukes, jo mer energi har de.men dette vil jo ikke si at hesten er i god form og har god kondis forde, for hesten blir jo dliten. det er bare det at han har så utrolig mye å slippe ut når den endelig får jobbe Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.