hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ingen tålmodigehet og altfor sprek hest!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 ingen tålmodigehet og altfor sprek hest!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  16:33:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hesten min har stått en stund uten trening nå,så driver vi å prøver å trene oss opp igjen..å inn til vidre går det bare i skritt av den grunn av at han har så mye energi som han eksploderer ut i om jeg så mye sier smatt.og fordi han ikke er i form.
men problemet er at han er så sprek at han blir skikkelig bølle!flyr bare og fjåser og tuller.å jeg blir sittende rådløs og vet ikke om jeg skal bare sitte som en potetsekk slik at han ikke oppnår så mye eller om jeg skal rappe til ham.har prøvd begge deler uten hell.bortsett fra at sistnevnte gjorde han bare enda sprekere.å det hjelper jo ikke å snakke rolig til han heller da.å jeg vet jo at det ikke hjelper å skrike til han,for da oppnår jeg ingen ting.vi har alltid ellers hatt et bra forhold,men akkurat nå så er jeg rådvill.
vet det er mange tråder om emnet,men plis kom med en eller annen "mirakelkur"(selv om det ikke finnes i noe sånt med hestetrening)slik at det blir gøy og ri igjenjeg blir jo bare redd når han begynner sånn.burde jeg eventuelt fått en equiterapeut til å se på han?

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*

Redigert av - sigyn,brauta og rubin:) den 23/11/2006 17:04:31

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  17:11:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Dette problemet kjenner jeg til! Jeg har selv en araber som blir litt het når han har stått en stund. Det som fungerte for meg var å longere han i ca 20 min før jeg satt meg på,slik at han har fått jobbet litt på forhånd. Et annet alternativ er å klatre oppigjennom skogen,da bruker de mye energi uten at det går for fort. Samtidig kan du kanskje kutte på kraftforet og heller øke på grovforet ved behov.
Jeg sitter godt nede i salen,og lar meg ikke skremme av energiske påfunn..

Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  18:21:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
han får nesten ikke noe kraftfor,for da hadde han vel eksplodert.å grovfor er nesten fri tilgang.men funker det med longering altså?jeg synes han nesten blir bare enda mer "puttputt" av det.men skal prøves:P
Gå til toppen av siden

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  18:52:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Hva når hesten ikke er bra nok i beina til å kunne gjør annet enn å skritte da? Hehe.. Hesten til venninna mi, som jeg nå rir endel fordi hun skal ha eksamen, står nesten 50% av tida med skade.. Hun kan bare skrittes på tur.. Å longere, klatre osv er helt uaktuelt pga bena..
Dette er ei stor og SPREK fullblodshoppe (x-galopphest) som alltid er ivrig, men av og til kan det bli litt for mye av det gode... Gidder nesten ikke røre høyet, så hun må få såpass "mye" kr.for som hun gjør for å holde vekta.. Dvs 1 liter bygg 2 ganger om dagen..
Det eneste jeg syns hjelper når hun er på sitt værste er å ha med en rolig hest på tur.. Eller prøve å få henne til å jobbe og tenke på noe annet, kanskje ha på en strikk..
Har ridd henne i 4 år nå, men fortsatt finner hun på mye sprell, dans og hopp Heldigvis er hun ikke typen som løper ut, men av og til kunne jeg ønske hun gjor det istedenfor å bukke, hoppe, spinne rundt osv.. Noen råd?

<3 Western <3

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 24/11/2006 :  01:59:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Hva slags hest er dette? Altså: rase, type osv.
*nysgjerrig*

Guro
Gå til toppen av siden

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2006 :  12:57:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Jeg skal ikke si at din hest roer seg ved å bli longert,men når jeg sier longering,så tenker jeg da at hesten må jobbe,ikke bare frese rundt! Jeg varmer han opp,for så å sette på innspenningstøyler eller lignende,slik at han må arbeide litt uten meg på ryggen. Dette skal man ikke gjøre hvis man ikke har gjort det før! Har du ingen bratte bakker rundt dere? Be han om å skritte aktivt opp der,for å få ut litt energi.
Hvilken type hest er dette? Hvor lenge har han stått uten å bli trent? Dette må jeg vite før jeg kan gi deg flere råd..

Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2006 :  17:07:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
nei,jeg bor på flateste lena,så ikke så meget med bakker før vi kan begynne å ri i skogen igjen.å da må han skos først..noe som forhåpentligvis skjer snart.joda,jeg har jobbet med hest under longering med innspenning,men virker bare som han blir kjempefrusert av det og vil bare ruse.han er kaldblods og stått to mnd uten trening på grunn av sårbeinthet og en mnd med esten bare bakkearbeid ergo bøyning,tømmekjøring,tømmekjøring på volte o.s.v.
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2006 :  17:07:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
nei,jeg bor på flateste lena,så ikke så meget med bakker før vi kan begynne å ri i skogen igjen.å da må han skos først..noe som forhåpentligvis skjer snart.joda,jeg har jobbet med hest under longering med innspenning,men virker bare som han blir kjempefrusert av det og vil bare ruse.han er kaldblods og stått to mnd uten trening på grunn av sårbeinthet og en mnd med esten bare bakkearbeid ergo bøyning,tømmekjøring,tømmekjøring på volte o.s.v.
Gå til toppen av siden

Stall Flø

» VIP

Skrevet - 24/11/2006 :  19:08:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du tilgang til bane / hall?? Unghesten min er til tider ganske hyper, og da er det lite vits i å skulle prøve å arbeide fornuftig. Slike dager bruker jeg å slippe henne løs på banen og drive henne litt rundt med longeringspisk. Da kan hun få hoppe & sprette alt hun orker en 10 min tid. Men om hun bare går å vaser, smeller jeg med pisken slik at hun må holde farten oppe... Dette fungerer vertfall på henne, og også på hesten jeg hadde før som ikke kunne longeres i det hele tatt da han på en eller annen måte hadde fått en teknikk der han dro av seg hodelaget.. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.