hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - støtte fra foreldrene
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 støtte fra foreldrene
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

minien
» VIP

Skrevet - 25/11/2006 :  23:45:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den 1. hesten min truet eg meg til, mamma betalte han, og stalleiga kom fra henne. Kraftforet PRØVDE eg å betale sjøl, fekk peng av ho viss eg ikkje kunne (gikk på skule, levde på stipend...)
Men AAAAALT utstyre mitt har eg kjøpt heilt sjøl
va ve 16- 17 år då tnker eg.
i fjor fekk eg låne hoppa til ei venninne, og bedekte ho, so i år kom vesle knerten til verden Men alt med følet har eg betalt sjøl
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2006 :  00:42:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
du truet deg til hesten faktisk
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2006 :  03:05:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
HÆRREGUD!!!
Er virkelig fler av dere så gamle at dere er over 18 år?!!Ble spesiellt sjokkert over CHERI;trodde du var ca 14-15 år gammel..!
Tyderligvis mange som aldri ble voksne nei,men sutre?Jaaaaaa!

Er selv 23år.All økonomi har jeg ansvar for selv.Hest,mat osv.Nå skal jeg heldigvis flytte på småbruk med forloveden og da kan vi styre som vi selv vil:)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2006 :  03:09:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Og den"jeg har jo en bedre hest enn de andra på stallen"holdningen er HELT avskylig!!!
Det ligger ikke en smule respekt i det før du har kjøpt din egen hest for egne penger!Og da er man voksen!

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 26/11/2006 :  17:57:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
kjøpte begge hesten mine selv, men mamma hjalp til med den første, men betalte alt selv., men nå som hesten ble skadet, måtte jeg innse det, jeg trengte hjelp av mamma..
Hadde ikke kommet oss så godt igjennom denne perioden uten henne, men bortsett fra det så betaler jeg abollutt alt..Jada er over 18 jeg, blir 19 faktisk, men selv etter fylt 18 trenger man inni mellom hjelp fra de hjemme ;)

Gå til toppen av siden

Sissel Alise

Skrevet - 26/11/2006 :  20:13:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, her var det mange bortskjemte jenter.

Foreldrene mine betalte for rideutstyret mitt samt ridetimene mine da jeg gikk på rideskole, men egen hest kjøpte de aldri til meg. Selvsagt hadde jeg også lyst på hest, men det måtte jeg kjøpe meg selv når jeg fikk råd til det.
Og egentlig må jeg si at jeg er litt glad for det i dag, jeg har lært meg å sette pris på alt jeg eier og har og tar ikke ting som en selvfølge.
Gå til toppen av siden

CelinaEclair

Norway

Skrevet - 27/11/2006 :  01:17:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja her var det mange sterke meninger ute å gikk.. Eg må si at eg syns det står respekt av å kjøpe sin egen hest, og betale for hele sulamitten selv. Men pokker heller, det betyr ikke at alle må gjøre det slik for å bli sett på som voksne heller en "bortskjemte jenter".. Det finnes dem der ute som jobber hardt for å få råd til hest *respekt*, og så er det dem som er heldige nok til å ha foreldre som både kan og vil bidra. Jeg er selv en av dem som er velsignet med foreldre som både kjøper hest og hjelper til med utgiftene. Det betyr ikke at jeg ikke har jobbet for det, og ikke setter pris på den situasjonen jeg er i. Og jeg ville vært dum viss jeg ikke tok imot en slik "gave".
Jeg er heldig, jeg har fått hesten min.. Ikke den første jeg har fått av mine foreldre heller, og det er jeg ikke flau over å inrømme. Det burde da ingen være som er heldige på samme måte. Ingen burde føle seg bedre eller værre en andre på et slikt grunnlag. Å jeg syns det er helt feil å fokusere på noe så trivielt. Har det da ikke mer for seg å fokusere på båndet vi har med hesten, å ikke hvem som har kjøpt den? Jeg personlig syns at det ville være mye bedre om vi holdt sammen om vår kjærlighet for de firbente i steden for å trykke hverandre ned.
Men jeg syns det blir trist når de som jobber hardt for å få råd til hest osv i tillegg må jobbe med "mote-fokuset" son intreffer i de fleste staller. At man må ha det dyreste utstyret med det rette merket. Men slik er det nå i den verden vi lever i, det ser vi i alle aspekter av vår hverdag. De som betaler alt selv bør ver stolte av det, men det vil ikke si at de som ikke betaler alt selv bør være flau og mindre stolte. Jeg vil hvertfall aldri være flau over å ha foreldre som tjener såpass at de kan kjøpe hest til meg. Jeg ville heller blitt flau om jeg dømte noen på et slikt grunnlag, eller så ned på noen som måtte jobbe for å betale det selv.
Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2006 :  02:10:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Veldig enig i innlegget ditt CelinaEclair.
Jeg fikk som sagt også hest av forleldrene mine. Behøver vel ikke være "flau" over det? Selv om alderen er over 18. Er glad jeg har foreldre som kjøper/betaler hest til meg, uten dem kunne jeg ikke hatt hest og konkurerrt. Hadde ikke hatt penger til det. I så fall måtte jeg sluttet på skolen for å jobbe, og det vil i alle fall ikke foreldrene mine.
Jeg har da ingen problemer med å si at jeg ikke betaler noe selv. Folk får heller se på meg som en bortskjemt unge da. Kanskje jeg er bortskjemt og, ikke vet jeg... Lar ikke vær å ta imot gaven jeg er tilbudt av den grunn;) Så lenge foreldrene mine vil betale sier jeg ja takk jeg. Hvis jeg er mindre voksen fordi jeg ikke betaler hesten selv, så ja vel. Har ingen hast med å bli voksen uansett, syns situasjonen er avslappende (økonomisk) sånn som det er nå jeg:)

Sitert fra Vindur og Lise:
Er virkelig fler av dere så gamle at dere er over 18 år?!!Ble spesiellt sjokkert over CHERI;trodde du var ca 14-15 år gammel..!

Hmm, er jeg ikke-voksen pga jeg har foreldre som betaler hesten for meg? Og hvor i denne tråden har jeg sutret, om den var til meg?

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

gladhest

Skrevet - 27/11/2006 :  19:38:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
HÆRREGUD!!!

Er selv 23år.All økonomi har jeg ansvar for selv.Hest,mat osv.Nå skal jeg heldigvis flytte på småbruk med forloveden og da kan vi styre som vi selv vil:)

Opprinnelig postet av Vindur og Lise

Æhh.. Hvem er mest voksne egentlig? Er det mulig å måle hvor voksne noen er utfra hvor "bortskjemte" de er? Eller utfra foreldrenes økonomi? Synes egentlig ikke dette innlegget virker særlig modent jeg da. Men, men..

Jeg skaffet meg min første hest da jeg var 15 og betalte stort sett alt selv gjennom hele ungdomsskolen og videregående. For å få til dette måtte jeg jobbe ganske mye, noe som var ganske slitsomt til tider. Det verste var perioder med dårlig samvittighet for både lite tid til hesten, skolen og andre ting. Det ble rett og slett litt mye til tider. Men jeg er glad for erfaringen det ga meg, tror jeg lærte mer om ansvar og prioriteringer enn dem som fikk alt av Pappa. Likevel hadde jeg ikke sagt nei hvis foreldrene mine ville betale alt for meg da jeg var under 18. Absolutt ikke.

Husk at mange familier er interessert i hester eller blir veldig engasjert i hestesporten. Noen er med barna sine i stallen, hjelper til på stevner eller til og med er dommere og funksjonærer i konkurranser. Det ville være ganske unaturlig om disse foreldrene ikke skulle bidra noe med penger også, hvis de har mulighet til det.
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2006 :  09:33:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
gladhest:Er kansjesant det ja,men alle må nå alikevel halov til sin mening!

Med sutring refererte jeg til at det er verdens undergang når hesten gjør det dårlig på et stevne eller mamma ikke kan være sjåfør selv om det er kortveil til stallen. Det hadde kansje vært forståelig om du var 12.

Jeg har selv en pappa som har NOK penger,for å si det slik, men det skal ganske mye til før jeg går til han og ber om hjelp!
Vil heller ha foreldre som er lykkelige og har sitt EGET liv nå som jeg er voksen(ja,man er voksen nok til å ta bussen eller få lappen når man er over 18 år)
Innleggene mine gjelder selvsagt IKKE de som har foreldre som driver en stall ol.

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Kristine-Ibrahim

» VIP

Skrevet - 28/11/2006 :  14:04:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har et spørsmål til dere som sier dere ikke har tid til å jobbe; altså, jeg kjøpte hesten min selv, men mine foreldre betaler absolutt alt på han. Allikevel har jeg jobb (ved siden av skole) for jeg får rett og slett dårlig samvittighet av å tenke på hvor mange tusen de bruker på meg i måneden. Jeg har i tillegg to søstre, og om de skulle fått 7000 kr måneden (noe det fort blir med hest) så hadde vi hatt utgifter på over 20 000 kr inkl. lån på hus, strøm, telefon og alt annet vi har.

Jeg går allmenn påbygging, noe som krever MYE. Har tre privatisteksamener, jobber onsdag/torsdag + annenhver lørdag (mye mer nå i desember), har ridetimer før skolen om morran (05.45), gjør lekser, rir to hester og har allikevel tid til venner. Jeg tror ikke mitt døgn har flere timer enn deres altså, så det er kanskje ikke så vanskelig å få tid til en jobb hvis man prioriterer litt?

No offence, men jeg blir så dårlig av de som får og får, men aldri gir.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.