hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - lønn for jobb i stall.helt bak mål?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 lønn for jobb i stall.helt bak mål?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

tutta19

» VIP

Skrevet - 06/11/2006 :  15:32:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!Jeg er ei jente på 23 som tok fagbrevet i september. Jeg ble etterpå oppringt av en et ridesenter som hadde jobb. De spurte meg hvor mye jeg skulle ha i lønn, og jeg sa ikke under 100 kr timen. Synes ikke jeg var urimelig da.Jeg har jo tross alt fagbrev. Men så ringte de å sa at jeg ble for dyr for de.de kunne bare utbetale 6000-8000 i mnd før skatt. Dette er jo veldig lite for en heltidsjobb med 50 kr i timen. D virker som de tar inn billigste arbeidskraft, lærlinger osv. Og lærlingene jobber jo for d meste uten særlig opplæring. Hva synes dere om dette?helt sykt synes jeg. og jeg tar selvfølgelig ikke jobben.Får jo så vidt dekt husleie!
Har dere andre noen erfaringer?Jobber på stall, og hva får dere i lønn?

lene og diesel

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2006 :  18:38:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelene og diesel  Send %s1% en ICQ meldinglene og diesel  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselene og diesel  Svar med kopi av melding
Jeg ble tilbudt jobb på en stall med Islandshester,7 mil fra der jeg bor. Ble tilbudt 1000kr uka,jobber da 4 dager. Fikk dekt kost og losji. Takket nei pga lange arbeidsdager uten system,gjerne fra 08.00 på morgenen til 23.00 på kvelden. Regnet litt på dette,og timeslønnen var rundt 20kr!!

Å arbeide med hest er sjeldent noe man kan leve av,de fleste må ha en jobb ved siden av.

Intet er umulig,inntil noen har bevist at det ikke er mulig! Gå til toppen av siden

gladhest

Skrevet - 06/11/2006 :  19:43:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du kan være heldig. Jeg har jobbet i mange staller og sjelden fått høy lønn. Det vanligste er gjerne å få et visst beløp om dagen, uken eller måneden. Når du ikke får timebetaling er det lett for at det ender med å jobbe nesten døgnet rundt. Hvis du da deler lønnen du får på antall timer blir den ikke så veldig høy. Men det finnes unntak - nå får jeg 100 kr timen. Men det er ganske uvanlig etter hva jeg har forstått.

Tenk over hvorfor du vil jobbe på stedet. Gir jobben deg noe som kompenserer for lav lønn? Det finnes jobber der du lærer mye. Har du en slik jobb et år eller to med lite lønn, kan dette kanskje gi deg en attraktiv jobb med høyere lønn senere. Tenk også over hva du kan tilføre stedet. Hvis jobben du gjør kan utføres av hvem som helst er sjansene for høy lønn liten. Det finnes mange andre som kanskje ikke har dine kvalifikasjoner, men som har det som trengs for å gjøre jobben og krever mindre lønn.

Altså: ikke vær for optimistisk når du skal jobbe med hester, det er ikke så mange som blir millionær av det. Jeg tror det kan være lurt å få jobb et sted der man lærer noe, der det er utviklingsmuligheter. Også positivt hvis du kan skaffe deg et større nettverk gjennom jobben. Det åpner opp for andre jobbmuligheter senere. Tenk over hva du helst vil gjøre i en jobb og bli GOD på det. Da ordner det meste seg etter en stund, selv om du kanskje må leve med lav lønn i begynnelsen. Og det viktigste er vel tross alt å trives?
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 07/11/2006 :  01:12:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er mye forskjellig rundt om. Har jobbet på flere staller, og der ligger lønnen på rundt 10 000 etter skatt. Varierer alt etter om kost og logi er inkludert, men grovt regnet sitter jeg igjen med rett rundt 10 000 altså. Var å kikket på en jobb som hestepasser for en kjent sprangrytter, der ville jeg få kost, logi og 4000kr i måneden, for arbeidsdager opptil 12 timer. Nei takk du. Ser dette ofte i annonser, lønn ligger på 2-3000 kr i måneden. Jevnt over virker det som om stallansatte på ridesenter får dårlig betalt? Du tjener mer om du er stallmester, instruktør osv. De jobbene jeg har tjent best i var på travstaller. Der ligger lønnen på 15 000 før skatt.

Du tjener ikke bra på hest. En månedslønn burde ligge på 15 000 før skatt synes jeg. Men da må du uansett regne med å jobbe mer enn 8 timer hver dag. Hardt arbeid
Gå til toppen av siden

Icora_Iowa

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2006 :  14:15:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ei veninne av meg som hovedsaklig rir hester, møkker osv.. får ca 200 i mnd med kost og losji... Men hu har ikke noen form for utdanning da. Gå til toppen av siden

tutta19

» VIP

Skrevet - 07/11/2006 :  15:12:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
10000 utbetalt burde være et minimum for en heltidsjobb når du har fagbrev mener nå jeg. Hvordan skal man leve for 6000 i måneden?Jeg har ikke funent noen genial løsning på d. Når husleiea er 3500(umulig å få noe under)sitter du igjen med 2500 som skal dekke mat, bensin, klær +++. Og jeg synes heller ikke de kan forlange at stall hjelpen bor på gården og får på den måten gratis kost og logi.Når du er 23 år og kanskje har lyst på privatliv så vil du ikke bo der!!D ender som regel opp med at du må jobbe 24 timer døgnet, ta deg av syke hester, drop in kunder osv.Fordi du da er på en måte knyttet til stedet, og d er vanskelig å si nei i slike situasjoner. Selv om d er helg og du har lyst å se en film på tv. Dette erfarte jeg som lærling, og d å bo på arbeidsplassen er IKKE lurt. Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 12/11/2006 :  13:17:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Stalljobber er dårlig betalt, det er nok desverre bare å finne seg i. Men enkelte stedet er helt bak mål syns jeg også. Ser annonser der det står at arbeidegiver kan tilby kost og losj men ikke lønn En venninne av meg hadde praksis i en stall, og det eneste hun gjorde var å fôre, slippe ut og møkke. Hva lærer man av det lizzom?? Og det værste er at praksis verten får betalt for å ha henne der.

Man skal jo ikke jobbe gratis heller. Og det er ikke akkurat en jobb som går på skinner heller.

På Nordre lindeberg gård hvor jeg jobber i helger har jeg veldig godt betalt, men så er det jo oslo kommune også da. Der har jeg 113 kr timen, men med helge tillegg har jeg 136 kr timen. Med kveldstillegg har jeg da + 40 % av ordinær timelønn. på røde dager har jeg + 133 % av lønna. Jeg tjente 17000 kr etter skatt på å jobbe en hel påskeferie.

I stallen hvor jeg jobber full tid har jeg lærlinglønn med 4000 kr mnd. Men til gjengjeld bor jeg i en leilighet som jeg deler med en annen og har stallplass helt gratis, og pc med gratis internett. Samtidig som jeg tilgang på bil gratis hvis jeg skal i butikken, kjøre / hente noen eller til sånne nyttige ting. Og betaler ikke for strøm. Dessuten får jeg gratis instruksjon noen ganger opp til to ganger daglig både på stallens hester og egen hest.

Da er det faktisk ikke så ille likevel når jeg kan ha de pengene til overs. I Oslo bruker jeg over faktisk 10000 pr mnd på bare leilighet og stallplass. Jeg er hverken lærling eller praktikant, men lærer masse i den stallen, og halve arbeidsdagen er ridning.

Og det blir faktisk mye penger med to jobber. så jeg er nok en av de få heldige.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 12/11/2006 :  14:21:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
åååå heldig du Aina!!! Høres jo ut som et skikkelig seriøst opplegg!
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 12/11/2006 :  14:30:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Ja, og håper jeg klarer begge jobbene på en gang uten å bli utslitt. Da blir det å sette føll på Lydia til sommern
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 12/11/2006 :  14:34:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, og håper jeg klarer begge jobbene på en gang uten å bli utslitt. Da blir det å sette føll på Lydia til sommern

Opprinnelig postet av AinaVj

Har du funnet hingst??
Gå til toppen av siden

tutta19

» VIP

Skrevet - 12/11/2006 :  16:40:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
livet er urettferdig!!Du må være kjempeheldig. D finnes noen snille folk der ute. Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 18/11/2006 :  23:16:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Har du funnet hingst??

Opprinnelig postet av Lopke

Har ike tenkt så langt. Trenger nok til hjelp der.

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

LeMi

» VIP

France

Skrevet - 19/11/2006 :  02:05:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeMi  Svar med kopi av melding
har jobbet på to forskjellige staller. på den ene fikk jeg praktikant lønn via aetat + 2000 av arbeidsgiver, kost og losji. Og der hadde jeg omtrent ene og alene ansvaret for 20 hester... fri lørdag og søndag. mista lysta der ganske fort...
På et annet sted hadde jeg 90 kroner timen, syntes det var helt greit, var også under 18 på den tiden, så egentlig var det vel ikke så værst betalt? :D
Ei jeg kjenner jobber som bare rakkern for 6000 kr mnd, og hun er over 20. Det er rett og slett misbruk av arbeidskraft. Arbeidsgiverne kjører virkelig på at det uansett vil være en eller annen hestegærn jente som mer enn gjerne stiller opp for en lusen lønn, så lenge de får jobbe med hester...

http://lemi.lenegallery.com
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/11/2006 :  02:27:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Har du funnet hingst??

Opprinnelig postet av Lopke

Har ike tenkt så langt. Trenger nok til hjelp der.

du må søke på FPS for innavlsprosent, finne hingst hos EU godkjent stall og selvfølgelig finne en som du liker.. har du ikke noen i tankene??
Hvor vil du inseminere?
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  19:07:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Hakke peiling Men jeg vil i hvertfall ha en hingst med masse man, og som passer bra i bedømmingen i forhold til lydia med tanke på eksteriør. Og en som har avlet mange goe avkom fra før av,og som gjerne har en meget god stamtavle. Problemet er jo at det er så mange å velge i mellom. Hadde ikke nølt om jeg kunne velge en av de to i USA.
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/11/2006 :  08:37:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hakke peiling Men jeg vil i hvertfall ha en hingst med masse man, og som passer bra i bedømmingen i forhold til lydia med tanke på eksteriør. Og en som har avlet mange goe avkom fra før av,og som gjerne har en meget god stamtavle. Problemet er jo at det er så mange å velge i mellom. Hadde ikke nølt om jeg kunne velge en av de to i USA.

en av de to?? hvem? men det er mange flere en to avlsgodkjente hingster i USA...
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.