hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva kreves det av hesten i utstillingen?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstilling
 Hva kreves det av hesten i utstillingen?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

IdaogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2006 :  22:31:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ei fjordhoppe jeg vurdere å stille. Hun blir 2 år i februar..
Hva kreves av de da?
Og hva pleier dere å gjøre de dagene før utstillingen av vask, klipping av man osv???

http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=10993&galleri=show&side=10

Ann_Lajla

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2006 :  08:18:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn_Lajla  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnn_Lajla  Svar med kopi av melding
Det som krevast av ei to år gammal hoppe er at ho er i helse messig stand til å stillast, altså ho er ikkje halt eller sjuk. Sidan ho berre er to år, er det ikkje så veldig mykje som krevast. Ein skal ikkje ta køyreprøve eller noko, så det er berre å gå fint i skritt og trav, og stå fint oppstilt

På fjordhest er man og hale veldig viktig. Eg brukar å få gamle hestekarar til å sjå om mana er OK klipt.
Dagen før vaskar eg hesten med hestesjampo, og sprayar heile hesten med show shine. Eg sprayar halen godt, og børstar den mykje (dette gjenntek eg om morgonen før eg skal stille hesten). Dekken er eit must om natta. Hestane mine blir som regel leide alt oppstyret og vaskinga, så dei legg seg når dei skal sove, som regel rett oppi driten. Kan også bandasjere halen, for å vere på den sikre sida.

Dette er det eg gjer

Ann Lajla
Bloggen min: http://hest.no/blogg/?bid=524

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/11/2006 :  08:22:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg kjenner til unghoppa du har kjøpt deg, flott merr med god stamme. Artig å se henne igjen på bilder.

Men til saken:

Ann Lajla har nevnt det viktigste. Du har kjøpt deg hest som er stilt før (Vinterrosa ble stilt som åring med gode poeng) og dermed er hun ihvertfall litt vant til å bli mønstret. Tren på oppstilling og løping på kommando. Mer info om mønstring finner du på www.nhest.no .

Lykke til :)

www.hestene.no Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 03/11/2006 :  02:05:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sjekk inn på siden til NHS (Norsk Hestesenter). Der finner du utstillingsreglementer samt "oppskrift" på mønstring.

For 2-åringer er det ikke krav til bruksprøver, bare en od mønstring og en "pen" hest.

Som 3-åringer er det adskillig strengere krav, men med sløyfer og gode bedømmelser som føll, 1-åring og 2-åring, har du et godt fortrinn.

Føll- og unghest/unghoppe-utstillinger finner oftest sted på sommer og sensommer - du finner sikkert en utstilling som passer for deg mht. tid og sted på NHS sine sider for "Utstillinger 2007" - hvis de er planlagt allerede nå - du har altså GOD TID utover vinteren med å trene og forberede deg til utstillingen.

Lykke til!
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/11/2006 :  01:40:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Her er ein film frå utstilling av min 2 års hoppe i vår.

Utstilling mai 2006

Den viser først litt klassevis mænstring av 2 års hoppene, deretter enkeltmønstring av Lyheims Leika og til slutt klassevis mønstring igjen. Leika fekk karakterene 9-9-8-8-9 og blei beste 2 års hoppe.

Gå til toppen av siden

IdaogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 05/11/2006 :  19:45:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leika er utrolig flott. Da så jeg hva vi må øve oss til. vurdere å melde henne til utstillingen i norhordaland(tror jeg det var) Takk for svarene mye lærerikt
http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=10993&galleri=show&side=10 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.