hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp meg! Ang slim fra vagina på hest!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Hjelp meg! Ang slim fra vagina på hest!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 26/10/2006 :  16:23:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Her om dagen strigla jeg garsy nøye, halen var ful av flis så jeg tok en tørn der oxo, pleier ikke vakse bak der så ofte, men såg da når jeg løftet opp halen at det var blankt slim fra vagina som hang ned, hun har drevet å småtisset noe i det siste, ikke blod i urin eller noe, men litt hvit aktig, om jeg ikke har dett feil, prøvde å ringe dyrlege i går, men fikk ikke tak i, skal se på henne i morra, men hva kan dette være?

Hun har aldri hatt føll, kansje hun er brunstig? hun oppfører seg ikke slik men litt risting på hode for å tøffe seg når jeg longerte henne, ellers er hun ikke i noe dprlig fom, tok tempen her om dagen(tirsdag) å da var hun fin, merket dette på onsdag...

Noen som kan berolige meg? er jeg for pysette? Er jo normalt at vi kvinner har utflod, men har hest det? er ikke i store mengder da, men satt litt fast i halen, bittelitt......

Huff bekymrer meg så mye for gamla for tiden....

Garsy du er verdens beste!

SuuperTerna

» VIP

Skrevet - 27/10/2006 :  01:28:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er nok bare det at hu er brunstig gitt! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 27/10/2006 :  03:46:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, så lenge utfloden ikke er gul og lukter vondt, er det nok bare en liten "høstbrunst" - siden hun ikke er blitt bedekket - og altså på sin måte viser dette - som en naturlig hest.

I "naturen" er det jo slik at "alle" hopper skal bedekkes i løpet av våren og sommeren, og da viser de ikke brunst før føllet er født.

Sånn er det ikke i den "urbane" heste-verdenen - da de færreste hopper blir bedekket. - Bare avlsmærrene får komme til hingst (eller såååå kjedelig - bli inseminert), mens resten av damene er "working girls" som ikke har tid og anledning til å bli "hjemmeværende mødre".

Men altså, hold et lite øye med utfloden. Hvis den blir gul og lukter vondt, så bør hun sjekkes for en evt. infeksjon. Det KAN jo tenkes at hun har "latt seg bedekke" av en "viril vallak" - det finnes nok av dem!!! - og da kan det også tenkes at hun kan ha fått noen bakterier innabords.

Forhåpentlig vil altså "tilstanden" gå over i løpet av kort tid.
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 27/10/2006 :  12:52:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
i sommer var det 2 vallaker som koste seg med henne, men dette er jo mange mnd siden... Ja stakkar gamla har aldri fått noen føll, skulle ønske for min sin skyld at jeg fikk en mini Garsy etter henne, men det er vel for sent etter 18 år..... hmm.. skal følge med....
Garsy du er verdens beste! Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 28/10/2006 :  01:12:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis Garsy er en renraset og registrert hest av sin rase, er det ikke noe i veien for å prøve å få føll på henne. en 18 år gammel hoppe gan godt få føll - selv om det er litt mindre sjanse for en som ikke har fått føll før. (Jeg hadde en hoppe som fikk sitt 17. føll da hun var 25...)

Meeen - så er det slett ikke sikkert at det kan bli en "Mini-Garsy".....
Gå til toppen av siden

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 28/10/2006 :  10:20:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
neida, men ettersom hun aldri har hatt føll så veit jeg ikke om det er særlig vits, å må i alle fall vente 2år eller noe, ettersom jeg må ha plass hjemme til hestene, har ikke plass i stallen jeg er nå til 2 hester.... så.... Tror nok jeg må ta til takke med ``bare`` storegarsy, hun har jo morsinstinktet, gikk på beitet med 2 små varblods føll en gang, mødrene ga blaffen og garsy gikk å passet på, såg så lykkelig ut atte.....Men med min økonomi å slik stallsituasjon er nå så kan jeg ikke prøve å sette føll på henne...

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 28/10/2006 :  10:21:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
neida, men ettersom hun aldri har hatt føll så veit jeg ikke om det er særlig vits, å må i alle fall vente 2år eller noe, ettersom jeg må ha plass hjemme til hestene, har ikke plass i stallen jeg er nå til 2 hester.... så.... Tror nok jeg må ta til takke med ``bare`` storegarsy, hun har jo morsinstinktet, gikk på beitet med 2 små varblods føll en gang, mødrene ga blaffen og garsy gikk å passet på, såg så lykkelig ut atte.....Men med min økonomi å slik stallsituasjon er nå så kan jeg ikke prøve å sette føll på henne...

Asa Garsy

Norway

Skrevet - 28/10/2006 :  10:26:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAsa Garsy  Svar med kopi av melding
Garsy er reinraset ja, varmblodstraver, står i dnt, men har ikke økonomi til å gjøre dette nå, så blir vel aldri, veit ikke om jeg vil utsette hesten for det heller, men hun elsker småtroll da, barn som hest, var på beitet med 2 føll en gang, samme rase da, følla var vel ike mer enn 3 uker eller noe, hun gikk å passet på som en hauk, mødrene slappet av og ga ansvar til Garsy. Så noe dårlig mor er hun sikkert ikke, men jeg må ha stall hjemme, det skjer ikke med det første, må rive grishus+ bygge opp på nytt i gjen, det er ikke billig, å samboer vil vi skal vente til han har tat over alt på gården, dvs noen år... Så da blir det for sent, må vel nøye meg med ``bare`` store Garsy da..... =(

Western Viking

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2006 :  15:19:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWestern Viking  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWestern Viking  Svar med kopi av melding
Har hørt at det ikke anbefales at hopper over 12-13 år som IKKE har hatt føll før blir satt føll på, da det fort kan gå gale..
Men en hoppe som har hatt et føll tidligere kan jo godt få føll når hun er 20 eller mer
Vet om ei lita Welsh Mountain hoppe som har blitt bedekt for første gang av en stor Cob i en alder av 14 år.. Mulig det ikke kommer til å gå så bra
Men hesten det er snakk om her er nok bare brunstig ja Er ei hoppe på stallen som er brunstig året rundt, og hun HAR hatt føll før..
Så det er ikke sikkert det hadde hjulpet å sette føll på henne heller.. Men brunsten går jo fort over

<3 Western <3

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.