hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Elektrisk støt når man børster:S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Elektrisk støt når man børster:S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ChapmanLane

» VIP

Skrevet - 25/10/2006 :  22:30:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChapmanLane  Svar med kopi av melding
Da jeg var å stelte to hester her en dag, fikk jeg elektrisk støt når jeg strøk over lenden :S Var litt rart.. Har aldri fått støt av en hest før liksom! :P
Har det skjedd dere noen ganger? Hadde vært arti å hørt litt :P

R.I.P Perle Turi :'(

Vilgot

» VIP

Norway

Skrevet - 27/10/2006 :  10:58:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har skjedd meg opptil flere ganger, men ikke så ofte ved børsting. Det skjer oftest når jeg har
av dekkene på hestene.

Håret vårt får også en elektrisk reaksjon når vi børster oss.
Gå til toppen av siden

ChapmanLane

» VIP

Skrevet - 27/10/2006 :  18:58:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChapmanLane  Svar med kopi av melding
å? har aldri kjent d før :P
R.I.P Perle Turi :'( Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 27/10/2006 :  20:54:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Har merka det et par ganger, men virker som om det skjer mest når man har sånne syntetiske børster. Tror ikke man merker det om man har naturbust?!
Haoli <3 Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2006 :  17:58:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Det problemet er jeg OFTE plaget med om sommeren. Vet ikke hvorfor det er værst da, men noen ganger blir jeg så "statisk" når jeg strigler hesten at jeg rett og slett må gi meg for å ikke skremme hesten. Jeg har funnet ut at det blir ikke så ille om jeg bruker børster med naturbust eller smører meg inn med fuktighets krem før jeg går løs på stellet av gampelurene. Enkelte handsker kan også hjelpe, men ikke alle typer. Det er ikke mye morsomt når man gir hesten støt nesten hver gang man berører den, og hesten er heller ikke særlig begeistret over det. Aner ikke hvorfor jeg er så full av "El impulser" men til tider blir det faktisk svært plagsomt altså.
FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 31/10/2006 :  11:17:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da må jeg spørre om en ting? Hadde du på deg fleece genser? Dersom du strøk over lenden så var du nok i kontakt med kroppen til hesten med enten magen din, puppen ol...,

Et godt tips...

Bruk aldri fleece genser når du børster hesten din... Det leder statisk strøm og dersom hesten i tilegg har fått en dusj pelsglans og med bøste som ikke er av naturmateriale så kan du glemme hele pussinga...
Helt sant

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 31/10/2006 11:19:31 Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  21:37:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hendt med meg noen ganger, særlig når jeg har fleecegenser på meg.
Hesten blir jo livredd hver gang jeg bare tar i han hvis jeg har støt i meg liksom.. Uff jaja.. Likså greit å gi seg med børstinga når det først begynner :P Eller ta i noe i metall.

True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

ChapmanLane

» VIP

Skrevet - 02/11/2006 :  15:10:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChapmanLane  Svar med kopi av melding
D kan henne at jeg har hatt på meg fleecegenser ja Men hesten reagerte ikke når den fikk støt.. D va bare jeg som reagerte Tror ikke jeg skal bruke fleecegensern mer jeg.. D blir bare iriterende
R.I.P Perle Turi :'( Gå til toppen av siden

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2006 :  17:10:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Da må jeg spørre om en ting? Hadde du på deg fleece genser? Dersom du strøk over lenden så var du nok i kontakt med kroppen til hesten med enten magen din, puppen ol...,

Et godt tips...

Bruk aldri fleece genser når du børster hesten din... Det leder statisk strøm og dersom hesten i tilegg har fått en dusj pelsglans og med bøste som ikke er av naturmateriale så kan du glemme hele pussinga...
Helt sant

Opprinnelig postet av oleo

Har ikke tenkt over om jeg har hatt på fleece genser, men hvis det har noe å si så skal jeg virkelig ta på meg noe annet. Takk for opplysningen

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)
Gå til toppen av siden

-Korak-

Norway

Skrevet - 07/11/2006 :  18:47:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har ikke noe å si hvis verken du eller hesten får strøm i seg! ;)
True friends always stay friends, Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 08/11/2006 :  01:35:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, det meste som er laget av kunstfiber kan det dannes statisk elektrisitet av.
Det er som når du gnir en ballong mot håret ditt - da står håret rett til værs og ballongen fester seg på veggen. Sånn er det med hesteutstyr i plast eller fleece også.

Ikke uten grunn at det anbefales utstyr av naturprodukter. Børster med naturbust, og gummiskaper - ikke de av plast.

Og hvis det skal brukes dekken - vil anbefale ull og bomull, samt god, gammeldags oilskin for regnbeskyttelse.

Det er ikke alltid at "det nyeste nye" er det beste.

Jeg har selvfølgelig fleece-jakker hjemme, men i stallen - på iskald vinterstid - har jeg på meg tynt ullundertøy, en "jumberjack-skjorte" av flanell og en eldgammal oilskinjakke. Er da ikke "stallens lækreste", men - jeg fryser aldri...

Og - tilbake til børstene: Prøv naturbust - OG ikke ta for mange tak av gangen på hesten før du "skaper den av", da utlades den statiske elektrisiteten i skrapen, og ikke på hesten.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.