hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvorfor må folk være så fordømt uærlige
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 hvorfor må folk være så fordømt uærlige
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

rusket

Skrevet - 24/10/2006 :  20:04:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Argh! I sommer hadde jeg ei hoppe på prøve. Lang historie kort, etter 1 uke strøyk hun veldig på bøyeprøve, eier ville slakte henne. Jeg undersøkte litt og fant et hjem sørpå, noen som ville gi henne en sjanse.

Avtalen mellom meg og eier var at ny eier skulle da betale for transporten (ca 2500 kr). Dette var liksom prisen for hoppa, siden hu fikk henne gratis.
Siden ny eier ikke var kjent med hvor hesten skulle henter så gjorde jeg avtalen med transportør om tidspunkt for avhenting, leveringssted med kontaktinformasjon, samt at MOTTAKER skulle betale frakten. La det ikke være noen tvil, vi hadde en KLAR avtale, både jeg og transportør, og jeg og ny eier. I tillegg skulle ny eier tilbakebetale utgift for hovslager.

Hesten ble levert for flere mnd siden, og i dag får jeg plutselig en regning på transporten. Viser seg at ny eier hadde nektet å betale transporten, og sagt at det fikk jeg ta meg av! Og like herlig tar da transporten og leverer hesten, og ringer ikke en gang meg. Denne jenta skylder meg nå over 3000 kr

Jeg prøver å ringe, sender sms, men får jo selvfølgelig aldri svar. Hvorfor ER folk sånn, og hva skal jeg gjøre?

simsalabim - oppvask forsvinn!

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 25/10/2006 :  08:51:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
Gå til politiet å spør hvordan de syns du bør gå fram!! De kan sikkert svare det, for dette er jo ikke riktig.
Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 25/10/2006 :  09:43:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig. Få en skriftlig mail/brev fra transportør hvor det kommer meget klart frem hvilken avtale dere hadde, ta det med til politiet og anmeld forholdet. De gjør sikkert ingenting men det er da Registrert! noe som er veldig viktig.
Om de er greie tar de i alle fall en telefon.
Få kopi!!! av alt som er skriftlig. Så kontakter du en advokat og får hjelp derfra. Det koster litt men om ikke ser aldri noe av pengene igjen.
Ikke vent, da blir det bare værre. Makan til frekkhet!! Blir sjokkert jeg... Håper det ordner seg. Bruker som regel å hjelpe at politiet blir koblet inn.
Du burde jo få noe hjelp fra transportfirma om du og sjåføren har en avtale. Går ut fra de har et inkasssobyrå de kan sende regningen HENNES til om du får avklart med sjåføren, det er vel der det største problemet er. I alle fall masse lykke til....

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 25/10/2006 :  11:23:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Problemet er jo at sjåfør anser meg som den juridiske eier av regningen siden det var jeg som hadde ringt inn oppdraget. Jeg er sterkt uenig! skal ringe han nå og få skriftlig avtalen vi hadde oss imellom. Herregud jeg er lei av styr med hestefolk, alltid skal det være noe!

alle avtaler er jo gjort muntlig, jeg har jo folk som kan bevitne at samtalene har funnet sted.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 25/10/2006 :  12:52:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja men DET hjelper vet du! Kjempeflott... få de til å skrive under på et vitneutsagn så teller det like mye (-:
Enig med deg, virker som det mye "monkey" business i hestemiljøet. Mye under bordet, muntlige avtaler (som juridisk sett er bindende men vanskelige å bevise), troing og synsing.
Flott at du har vitner!!!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 25/10/2006 :  14:21:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Noen ganger funderer jeg på når vi hestefolk skal lære.
Det virker (dessverre) som om vi alle må møte noen som er "uærlige" før vi skjønner hvor viktig det er å ha skriftelig kontrakt på ALT vi foretar oss.

Samtidig blir jeg så trist på sportens vegne for at avtaler ikke er til for å holdes, det er ikke lett for oss som ønsker å bli tatt seriøst, og føler at vi er til å stole på når det finnes så mange råtne egg i nærheten. Jeg blir bare så utrolig provosert..og håper at samme hvor hyggelige folk høres ut, eller hvor mye jeg stoler på dem så skal jeg ha ting skriftelig i all min omgang med hest som skal bytte eier, lånes ut etc.

Håper det går bra med deg rusket, og at du får tilbake pengene dine. Jeg vil jo si at 3000 for en hest er ikke mye samme om den kan brukes til alt eller bare skal være selskapsshest.

Guro
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 25/10/2006 :  15:24:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Problemet Guro, er jo at dette aldri har vært MIN hest, jeg ordnet frakten som et mellomledd mellom selger og kjøper, siden hesten stod hos meg på prøve. Jeg tok vare på sms som ble sendt, men siden jeg trodde hesten var levert OG betalt, så slettet jeg dem. Er jo tross alt 10 uker siden, så jeg trodde det var greit.

Men det er sant som du sier Guro, jeg lærer noe nytt hver gang, mange folk er dessverre ikke til å stole på.

at JEG skal betale for at HU skal få gratis hest er jo helt absurd. Siste nytt i saken er at jeg har snakket med forbrukerrådet og fått beskjed om å legge inn klage og bestride regningen til sjåfør i første omgang.

En ting er helt sikkert, jeg gir meg aldri.

Guro
» VIP

Skrevet - 25/10/2006 :  16:26:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Rusket: skjønte at du aldri eide hesten, og at du bare prøvde å være snill...
så mitt innlegg var vel mer et generellt innlegg om hvor lei jeg blir av at folk ikke kan holde seg til det de avtaler, og oppføre seg som vanlige, ansvarlige mennesker, selvom det er med hest i bildet.

Bra du får hjelp til å finne ut av det. Men jeg syns absolutt at selskapet skal få betalt. Men absolutt ikke av deg (ble det forståelig). Jeg står fast ved at 3000,- for en hest ikke er mye penger, og at "kjøper" (eller mottaker om du vil) burde betale de pengene PRONTO!! (helst i går tenk)

Guro
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 27/10/2006 :  04:47:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, begrepet "hestehandel" blir vel ikke mindre "belastet" ved sånne historier!

Det er jo blitt sånn at folk får bekreftet at "handel med hest - DET er fali' det!!"

Har i sommer og høst hatt litt med "hestehandel" å gjøre - heldigvis ikke som kjøper selv - har bare vært "sjaffør" på div. transporter.

En hest viste seg - med dyktig veterinær som undersøkte - å være halt på begge forbein - MEGET vanskelig å oppdage, en annen var helt OK. Hentet en annen hest, som heldigvis ble prøveridd, sammen med en annen hest. Den vi IKKE kjørte hjem med hadde en skade i et bakbein - så vi tok med den som hadde fire gode bein....

Så "hestehandel" er fremdeles et begrep man må vurdere som "noe svært usikkert"...

Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 27/10/2006 :  18:02:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er godt at i det minste vi er gode hestefolk. haha

-Azze-

Norway

Skrevet - 31/10/2006 :  18:49:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
Blir så oppgitt over sånne folk!

Du må ikke gi opp. Jeg er bare 13år, men selv jeg kan fatte at det er du som har "loven" på din side:P

Du kan finne mange gode venner, men en hest er en venn for livet!

MVH Azze & Ferill
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.