hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjeeeelp, hesten min gnager sund innedekkenan!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hjeeeelp, hesten min gnager sund innedekkenan!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Hilde_balder

» VIP

Skrevet - 20/10/2006 :  22:50:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
har en litt "rar og pussig" skrue av en fullblods som har fått det for seg at han kan ikke fordra innedekkena med beinremmer. Får han ett sånn dekken på seg så lar han det ikke være i fred, driv å bite i det..Bite bare der beinremmene er festet, i håp om at han ska ha de bort.

JA, dekkenan passe hester og irritere ikke.

han har visst vært sånn hele tida. dekken uten beinremmer, med bare en løsgjord da rør han ikke det.

Er lei nu å komme i stalln til et synd harva dekken med svære hull i. Bli dyrt i lengden å kjøpe nye dekken ettersom han bite de sund.

har prøvd nu å spraye på med sånn "anti bit" greie, men han bite uansett.

Noen andre som har erfaring til en hest som gjør sånn?? hva gjør dere?

Kunne jo brukt dekken med bare løsgjord men da har han enten trødd det ned i fliset eller så henger det under hesten på morran. han Må nesten ha dekken inne oxo sia han e litt av en frysepinne.
Kun inne han holder på sånn.
utedekkenan har han aldri rørt

På forhold tusen takk

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2006 :  22:55:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er du sikker på at det ikke irriterer han?
Er vel ikke stort å gjøre med slike ting, men er reima "mellom" beina eller bare en reim bak og under halen?

Hege Gå til toppen av siden

kathrineck

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2006 :  15:36:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
den eine ponnien min er sånn. jeg må lage til sånn at jeg har en snor bak halen til ponnien bare å ikke beinsnorer,for da klikker hun helt på dekkenet.
prøv det...
Gå til toppen av siden

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 22/10/2006 :  01:27:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tja - kanskje hesten prøver å fortelle deg at den ikke liker å ha på seg dekken inne...?

Hester - uansett rase - trenger ikke dekken innendørs før det er under 10 grader i stallen.
Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/11/2006 :  13:42:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes også det høres ut som hesten din ikke liker å ha på dekken inne. Du har prøvd med forskjellige typer dekken? f.eks ull, fleece, bomull osv?

Jeg hadde en hest med samme problem, jeg sluttet rett og slett å bruke dekken på han inne. Selv om det er -5 ute så er det ikke så fryktelig kaldt inne i stallen når den er fullsatt med mange hester

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

rusket

Skrevet - 08/11/2006 :  13:45:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hvis du MÅ bruke dekken på han, forsøk forskjellig stoff. Bruker du ull så kanskje det irriterer, ikke vet jeg. Men det finnes ting man får kjøpt for å forhindre dekkenbiting. Jeg så et bilde av det på et nettsted (husker selvfølgelig ikke hvor) hvor en hest hadde noe festet rundt halsen for å unngå biting.

Så ut som mange lange pinner rundt hele halsen, så ikke spes behagelig ut.

simsalabim - oppvask forsvinn! Gå til toppen av siden

Liselotte

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2006 :  15:03:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiselotte  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tja - kanskje hesten prøver å fortelle deg at den ikke liker å ha på seg dekken inne...?

Hester - uansett rase - trenger ikke dekken innendørs før det er under 10 grader i stallen.

Opprinnelig postet av T. Boysen

Enig

Trådstarter: Du sier at dekkenet ikke irriterer hesten, for meg høres det AKKURAT ut som om han irriterer seg over det Hvis den biter på beinstroppene ogsånn, da er det jo et tegn på at den synes de er plagsomme eller no... Det høres ihvertfall logisk ut

Haoli <3 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/11/2006 :  16:36:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
eller.. den rører jo ikke dekkenet ute.. kanskje det er kjedsomhet ?? og at den ikke gjør det når det ikke er beinremmer kan jo ha noe med at det er lettere for hesten å nå bort til reimene når de er lengre bak..

Men irritasjon var min første tanke.. dernest at han kjeder seg.. hvor mange timer er han ute pr dag?

Og er også enig med T.Boysen.. det skal være en del minus før dekken er nødvendig inne. Med mindre hesten er barbert.
Gå til toppen av siden

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 18/11/2006 :  23:04:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Irritasjon dukket opp hos meg også. Men kjedsomhet er absolutt en mulighet! Har selv en ung hest, som fortsatt er litt barnslig, når han står på gangen og kjeder seg tar han tak i dekkenet forran og står å drar hehe Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2006 :  10:11:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
er det ikke slik at hesten kjeder seg da?
jeg syne det hører sånn ut..

prøv å heng opp en leke eller noe sånnt da?

Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

unni74

» VIP

Skrevet - 08/12/2006 :  14:11:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, det siste innlegget klarte å skrive det når hesten ikke rører dekkenet ute, eller inne når stroppene er vekke, er det vell sikkert kjedsomhet.. å det eneste plassen han får skikkelig tak i er reimene. der har han noe å LEKE med.. kjøp han en fotball ol.. gammle hingsten min hadde det mye morro med ball og en gammal hånduk.. he he han kjeda seg inne, gikk løs på dekkent og det var ikke pent å se på etter på.. det er sååå mange ting man kan få tak i som hesten kan slå ihjel litt tid med. kjøp en 2-3 forskjellige ting som han ikke kan skade seg på å ha det inne i boksen hans når du drar på kveldene.. men IKKE la hesten leke med tøy(hånduk ol) når du ikke er der.. de kan rive det i stykker å få i seg små biter..

nb: det er mange hester/ponnier som må ha dekken inne på vinteren selv om det ikke er 10 minus ute. det har med hva varme hver enkelt hest produserer, og hvor varm/kald hver enkelt stall er

dette var mitt synspunkt pådenne saken
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.