hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vil ikke komme inn
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Vil ikke komme inn
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2006 :  19:44:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Har løslongert ponnisen, eller hva dere kaller det Hun går i en pen volte rundt meg selv om hun fint kan springe av sted. Hun gjør det hun skal, altså senker hodet, begynner å tygge (og slikke litt) og vender øret inn mot meg allikevel når jeg ber henne komme inn kommer hun ikke. Altså når jeg snur skulderen til. Men går jeg bort til henne dilter hun etter i både skritt og trav og hvor jeg nå enn vil gå. Så hva er problemet egentlig??
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com

gladhest

Skrevet - 19/10/2006 :  20:18:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det sier jeg også. Hva er problemet? Hun følger deg og alt er helt topp egentlig! Grunnen til at hun ikke kommer inn til deg kan for eksempel være at hun ikke forstår at hun er invitert. Vær enda tydeligere i ditt kroppsspråk. Sett deg gjerne ned (med skulderen mot henne). Vær bevisst på blikket ditt. At du ikke snur deg og ser om hun kommer. Antagelig er hun bare høflig Gå til toppen av siden

armunpi

» VIP

Skrevet - 20/10/2006 :  13:45:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
du kan prøve med et langt longeringstau først, gjør tegnet til at ho skal komme inn samtisig som du lirker litt på tauet. Da skjønner ho til slutt hva du vil når du snur skuldra til og ser ned. Gå til toppen av siden

SuperSabrina

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2006 :  17:57:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSuperSabrina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSuperSabrina  Svar med kopi av melding
Takk for tips! Skal prøve begge deler Nei, tar det ikke akkurat som verdens ende da siden hun faktisk dilter etter
<3Roxanne<3
www.sabrinaogroxanne.piczo.com
Gå til toppen av siden

Emblan-min

Skrevet - 20/10/2006 :  21:28:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men du :) Hva er det du skal oppnå, hvis du gjør som tidligere nevnt, så lærer du ponni`n å komme inn til deg i det du snur skulderen til. Er det det du ønsker? eller er det at hesten skal være hos deg? Fordi, som ridligere nevnt så er det ganske tydelig at ponni`n din bare følger dine instrukser, er veldig godt opplært og hvis hun blir bedt så følger hun med glede etter deg. Alt med dette joinup (det er det du prøver på eller hva?) handler ikke bare om den bruks anvisningen i boka, slik som det kan virke.. Man må finne den måten som er best for seg å hesten :) Hehe, men hvis du skal lære hun det, som en komando så er det jo flott med denne tidligere ideen ;) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.