hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Krappe svinger...?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 Krappe svinger...?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Yrvinter

» VIP

Skrevet - 18/10/2006 :  11:52:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan kan man trene hesten til å gå krappe svinger i sprangbanen?? hvis det er mulig hvis man har en veldig stor hest... Han er egentlig ingen spranghest:P men greit å variere treningen litt liksom så derfor vill jeg trene han til å bli bedre i sprang

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2006 :  11:58:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Trene volter i gallopp som gjøres gradvis mindre. Men det er viktig at du ikke tar det for langt, han skal være balansert og samlet også når volten blir mindre. Når du trener på små volter og krappe svinger, husk alltid på utvendig tøyle, den skal støtte opp og styre svingen. Jeg ville også trent på bakdelsvendinger, også i andre gangarter enn i skritt.

Treningen med å ri slalom mellom kjegler i alle gangarter er også fin trening for å få hesten til å bli mer var på signalene dine.

Med gamle forponnien min trente jeg ofte på krappe svinger litt sånn western/mounted games stil, fordi han syntes det var så gøy. Greit å variere litt når han kjedet seg i dressurarbeid. Galloppere en vei, snu på en femøring og galloppere tilbake på omtrent samme sted. Det er sikkert også fin øvelse med tanke på sprang.

Gå til toppen av siden

Svalgårds-Cheri

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2006 :  13:15:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSvalgårds-Cheri  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSvalgårds-Cheri  Svar med kopi av melding
Enig i det Eva sier: Tren volter i galopp! Kan være bittesmå, om hesten gradvis er trent til det. Selv pleier jeg ri masse små volter;) Nesten snu på stedet! Og det er en "stor hest", så selv om hesten er stor er det altså mulig med små krappe svinger;)
Har en sprangøvelse som er bra til å trene små svinger: Sett opp 4 små hindere i et kors. Hopp det ene, ta en volte og kom inn på det neste osv Ta voltene så store eller små som hester klarer;)

R.I.P Ace of Diamonds:'(
Love you, Cheri<3
Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 18/10/2006 :  20:04:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette går også veldig mye på lydighet og følsomhet. Det nytter ikke å forvente av en litt sta hest som er vant til å gå mest på tur, til å bråsnu i galopp. Om hesten din er lydig, og følsom, er det viktig at du ikke blir sittende å røske og rive den rundt, men bruke utvendigsjenkel og vekten i setet. Å forminske voltene og jobbe lenge på så liten volte du klarer, i så kort galopp så både du og hesten sliter som bare det - er veldig god trening! For så å øke, og minske igjen. Gå til toppen av siden

Yrvinter

» VIP

Skrevet - 09/11/2006 :  13:15:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
ok takk for svar alle sammen;) Gå til toppen av siden

BrownStoneFlash

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2006 :  22:50:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrownStoneFlash  Svar med kopi av melding
Ved å ri sjenkelvikninger vil du lettere klare å vende hesten, og ri krappere svinger
Lykke til!
Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 22/11/2006 :  22:20:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Mange gode forslag her ja!

Har ikke dette problemet jeg, men på en måte det motsatte! *Små sviner er ikke noe problem, store er ikke noe problem, men den mellom tingen..

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.