hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp/tips til"allt"
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Hjelp/tips til"allt"
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2006 :  03:19:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Jeg og min forlovende overtar et småbruk våren 07.Det ligger ca en time fra Oslo så det skulle ikke være så vanskelig å få tak i godt for til en billig penge.
Men vi vil heller ha kvalitet på rundballer/høy enn tull med for mye syre ol.så lurer derfor på hvor dere som eier småbruk rundtom kjøper fra?

Jeg er også nysjerrig på vilke muliheter det er med leie/henting av møkkaconteinere?Vil jo gjøre det beste og mest miljøvenlige for alle..

Jeg er født og oppvokst MIDT i Oslo, men jeg har derimot masse trening/erfaring med sykdom, muskeltrening, NH, dressur, generellt hestehold osv.

Nå som jeg skal flytte til et sted jeg kan ha hestene rundt meg hele tiden hadde det alikevel vært fint å vite hva dere gjør?

Jeg sverger til så mye utegang som mulig og fri tilgang på grovfor(så sant de ikke blir overtykkehester selvsagt)
Trim/trening hver dag; bane=leke&lære, tur=trene muskler/kondis og/eller bare slappe av og kose seg.

Er rett og slett nysjerrig på allt av tips dere som har hestene rundt dere hele tiden kan komme med!

Vindur4-ever

T. Boysen

» VIP

Skrevet - 18/10/2006 :  04:59:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm - mye du spør om.
Har selv aldri "drevet" en stall - men siden jeg har hatt hester i en "naturlig stall" gjennom 23 år, så kanskje jeg kan gi deg noen tips i løpet av noen dager.

Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 18/10/2006 :  18:51:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Gratulerer da - ingenting er som å ha hesten "i hagen" - dobbelt så mye arbeid, dobbelt så mye kos=)

Her er noen små tips.

1. Vann. Hvis du ikke har innlagt vann i stallen bør du gå til anskaffelse av vanndunker (sånne gjennomsiktige) til vannfrakt. Disse er kjempenyttige til både å frakte vann overalt, men også til å ha i stallen liggende sånn at det blir en type kran som du kan skylde bitt i eller vaske hender etc. Pulk/kjelke til å dra vanndunkene på om vinteren er også hyggelig! Trilleborrer og snø er en dårlig kombinasjon=)

2.Utelykt på stallen, f.eks sånn som slår seg på når man går forbi.

3.Frakt høy i poser (feks IKEAposer). Disse er supernyttige både å frakte og veie hvis du har en høyvekt! Tro meg, det blir mye høysøl etterhvert hvis man bærer det i hendene og det er ikkeno artig å rake for mye=)En ide er å ha en pose til hver hest så får man målt opp og lagret maten på en lett måte.

4.Gå til anskaffelse av fordunker til kraftforet! Mye lettere å holde musene unna, men pass på å feie opp søl. Vi har fått våre på søppelfyllinga - mye nyttig skrap å finne=)

5.Ha alltid strøm på gjerdet - de lærer fort disse rakkerne!

Ja...And have fun!

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.