hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Løsgjørdene øvelser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Løsgjørdene øvelser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 19/10/2006 :  21:24:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Det har vel litt med trening å gjøre? OG du får bedre ballanse av å ri barback.

Det går vel alltids ann å prøve?

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 19/10/2006 :  21:24:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Det har vel litt med trening å gjøre? OG du får bedre ballanse av å ri barback.

Det går vel alltids ann å prøve?

Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2006 :  21:32:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Hihi, ja :P Får ri barbak i morgen da ;-) Men, jeg skal IKKE ri barbak på lørdag, da ligger jeg på bakken mer en jeg sitter på ponnis xP
Iiiihaa! Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 19/10/2006 :  21:35:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Hold oss oppdatert på hvordan det går da!

Lykke til

Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2006 :  09:24:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Takk, det skal jeg ;)
Sendte melding til eier i går, og hun sa jeg kunne ri barbak og prøve uten halereim, men da kommer salen til å skli alt for langt frem.. Fikk tips av Carambee å prøve antisklipad, så skal spørre eier om hun kan kjøpe det.

RenateogKillan

» VIP

Skrevet - 20/10/2006 :  09:43:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hesten min er som en murstein, blir behandlet med massasje 2 ganger i uka nå. I tillegg til det så tar vi løsgjørende øvelser fra bakken, stretcher nakke (med gulrot).

Opprinnelig postet av rusket

Kan du forklare meg hvordan du går løsgjørende øvelser på bakken?
Har lyst til å prøve det selv også
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 21/10/2006 :  22:49:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Eier må selge ponnis hvis jeg ikke kan ha henne på helfor.. Men tror pappa kommer til å si ja!!!! :D:D:D

Guro
» VIP

Skrevet - 22/10/2006 :  03:30:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Gratulerer med hest på helfôr (sånn kanskje).
Siden mange har mast mye om hva som kan være feil osv. så kan jo jeg heller mase litt om løsgjøring;-)

Jeg rir løsgjørende øvelser for å strekke på muskelmassen, og for å hjelpe hesten og bli myk. I grunnen er det vel mest løsgjørende arbeid, og bittelitt samlende arbeid jeg gjør når jeg rir. Rett og slett fordi jeg ikke er flink nok til å gjøre så mye mer enn det.

For meg er det bøy og tøy som gjelder, altså at man rir volter, serpentiner osv.
Versader både løsgjør og samler vel hvis jeg nå ikke er helt på bærtur (spoff, kom og redd meg;-))

Hvis du nå skal ri er det jo også viktig at man engasjerer begge sidene like mye, om man opplever at man har et problem på en side med å bøye er det mange som tenker at hesten bare er stiv på den siden, men hesten kan like gjerne være sterkest der, og da er det jo greit om man tenker på det og prøver å engasjere den utvendige siden slik at den blir sterke i slike tilfeller :-)

Ble det er her noe særlig opplysende mon tro??

Guro
Gå til toppen av siden

aspøylisa

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2006 :  16:54:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideaspøylisa  Svar med kopi av melding
Eg likar best:

*perlekjede
*serpentinar
*8-tal

ta en kikk på min vip...! Gå til toppen av siden

ChapmanLane

» VIP

Skrevet - 08/11/2006 :  18:59:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideChapmanLane  Svar med kopi av melding
hva er versader og perlekjeder da? :P
R.I.P Perle Turi :'( Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.