hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Vitamin E med biotin og selen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Vitamin E med biotin og selen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  12:03:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er dette nok som tilskuddsfor, eller må man gi vitamintilskudd i tillegg?

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  12:14:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva forer du med ellers da? Om foringen din er balansert, behøver du ikke gi noe tilskudd. Men om du forer "på en måte" som gjør at hesten ikke får i seg de nødvendige vitaminer, mineraler osv, er vel et "generelt" vitamintilskudd det beste (noe som inneholder mineraler, sporstoffer og vitaminer).
Hege Gå til toppen av siden

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  12:30:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er en treåring som ikke tåler pelletrert kraftfor.
Han skrittes kun på tur på grunn av sprøyting.

Hovedforet hans for tiden er godt høy, også får han 2 liter helhavre pr dag. + olje, salt og vitamin e med biotin og selen.

Han har både vokst og lagt seg ut siden jeg fikk han. Hatt han ca 1 mnd.
Dett er er en hest som trenger mye tid på å vokse seg ferdig, og jeg har det ikke travelt.
Gå til toppen av siden

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  08:31:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kunne betfor vært noe for han? Hvilken type? Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 13/10/2006 :  09:24:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
bollen min får betfor og graspellets:)kjøper begge deler på mølla på bynestet,men betforet er ikke av den sunneste typen. husker ikke helt hva det heter,men sånne brune "vanlige" betfor. nå er han helt fin,ingen kuler. tørr ikke gi ham kraftfor,untatt et par dl hel havre:-/ han er tykk og god da,hehe.
hva viste blodprøven som ble tatt?
Gå til toppen av siden

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  09:47:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den viste ingen proteinallergi.......
Må være noe annet i pelletrert kraftfor han reagerer på.

Han har en mild form for støvallergi da.... Skal ikke være enkelt.

Bård jobber jo på den mølla. Har de flere typer betfor der, eller er det en type?
Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 13/10/2006 :  09:56:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med et vitamin/mineraltilskudd som Naturmine? Det er ikke pelletert og inneholder også noe som skal senke ph verdien i tarmen og bedre fordøyelsen.
Da får du gitt alle vitaminer mineraler og jeg tror dette er tilpasset norske forhold med tanke på næringsinnhold i norsk grovfor. Søk etter det på internett så tror jeg det du finner internett butikker som selger det i 5 kg bøtter. 5 kg varer i mange måneder.
Gå til toppen av siden

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 13/10/2006 :  10:00:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det skal jeg sjekke ut! Takk for tipset! Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 15/10/2006 :  20:42:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
hmm,jobber han der? aldri sett ham..tror de bare har en type ja, beetpower det heter kanskje? husker ikke helt. løkkis får bittelitt bygg også da,3 dl kanskje og det går fint. prøvde med litt havre,men da popper de ut igjen..
har du prøvd med "vanlig" vitaminer? er jo bare 1 dl de skal ha,så mulig det går bra?
Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 15/10/2006 :  20:46:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe,ser jo over her at jeg skriver at han tåler havre. det gjorde han altså ikke likevell:-/ men litt bygg gikk bra. prøver meg litt fram så ikke like enkelt alltid:) Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 16/10/2006 :  00:26:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Du kan jo gi Champion Pluss, som ikke er pelletrert. Iom at du forer på rene produkter trenger man som oftest et multitilskudd. Med mindre du har analyse på høyet og vet at hesten blir dekket inn på de andre vitaminene.
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

crusabell

» VIP

Skrevet - 21/10/2006 :  22:08:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
på borjes-tingsryd har de noe som heter bio vimin. det skal være et komplett mineral og vitamintilskudd og kommer i flasker på 1 l. de har det sikkert her også:) Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 21/10/2006 :  23:16:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Synes det høres ut som om du tenker riktig med foringa di, jeg, Stina.

E vitaminer og selen er det lite av i norsk dyrket for, og de aller fleste hester som trenes endel, og er ment å skulle sette muskler, har bruk for disse to.

Å blande litt oppbløtt betfor i havren for fordøyelsens del er sikkert ikke så dumt.

Men pass på at dere til enhver tid vet næringsinnholdet i grasforet dere gir, så det ikke blir puttet i dem for mye av noe.. for mye er minst like ille som for lite...
Gå til toppen av siden

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2006 :  08:42:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Driver å prøver meg frem med møllas tilskudd nå. Sakte men sikkert.
Han skal også over på ensilage etterhvert, men tar det også veldig gradvis, for han er tydelig utrolig var for forandringer.
Høyet han får nå, har jeg kjøpt fra hjemgården hans, men jeg har ingen analyse på det. Han har så godt som fri tilgang på dette.

Han fortsetter å legge på seg og vokse, og det er jo bra. Utrolig høy bak nå da.....
Gå til toppen av siden

Alger97

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2006 :  21:41:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlger97  Svar med kopi av melding
Hva er Møllas tilskudd da?
Beate & Alger Gå til toppen av siden

StinaogToJo

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2006 :  11:08:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er det tilskuddet de produserer på Fiskå Mølle på Byneset. Han som driver stallen, jobber der. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.