hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dekken som sklir!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dekken som sklir!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 11/10/2006 :  22:40:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Noen som har noen råd modt det?
Plages mye med at dekkenet sklir mye bakover og det blir vanskelig for hesten å gå. Håper noen har forslag

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3

_Bekka_

» VIP

Skrevet - 11/10/2006 :  22:45:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sklir bakover som i at det er for stort i bogen og sklir bakover av den grunn?

Hvis det er det, så har du noen muligheter. Enten å kjøpe dekken med bedre passform, eller du kan leke litt skredder og sy inn dekknene i bogen, slik at det blir liggende bedre på hesten og ikke sklir bakover.
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 11/10/2006 :  23:30:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kjøp et dekken som virkelig passer,er vel mitt beste råd.
Høres ut som fronten på dekkenet er for stor/dårlig passform til hesten.
Velg et med høy skjæring i halsen og høye bogsplitter.
Fest så dekkenet på ett av de innerste hullene.
Da vil dekkenet ikke skli bak manken og hvile/gnage på hestens skuldre.
De høye bogsplittene vil da også komme til sin rett og gi hesten større bevegelsesfrihet foran.

Redigert av - xxxx den 11/10/2006 23:33:59 Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 12/10/2006 :  20:15:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Takk for svar
Hvor får man kjøpt slike dekken da?
Er de dyre? Har ikke verdens beste økonimi for tiden

Gå til toppen av siden

Chenok

» VIP

Skrevet - 13/10/2006 :  01:35:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
dekken med god passform trenger vel ikke nødvendigvis å være veldig dyre... hvilket dekken du bør velge kommer helt ann på hvordan fasong hesten din har.

på min hest ligger de fleste dekken godt. jeg velger som regel å kjøpe dekken av god kvalitet til han, men så lenge både han og jeg behandler dem pent så holder de også lenge!

er veldig fornøyd med eskadron sitt millenium stalldekken (ikke vanntett). tykt og godt, myk innside, knager ikke, ligger godt på hesten, forholdsvis glatt utside slik at ikke sponen henger særlig på det.
jeg mener å huske at dette er (eller ihvertfall var) på tilbud på hestesport-centeret...
Gå til toppen av siden

Hunter_B

» VIP

Skrevet - 15/10/2006 :  14:09:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
men hesten din Andrea, har veldig tynn bringe da;)
så dekkener fra der du har kjøpt dæm, er kansje for store?åltså, dekken størrelsen passer, men blir for store i bogen
Men jeg skal sy inn ett dekken i bogen nå, så jeg kommer til deg snart, så kan vi sy i lag:D
Syklubb:P
men du har jo så maaange dekken såe:P
hvilket dekken som sklir daa?
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 15/10/2006 :  17:49:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Noen dekken er store i bogen, andre er små.

Jeg har en hest som er ekstremt smal i bogen, og sliter også med at dekken sklir bak. Spesielt er det vanskelig å finne fleecedekken som passer.

Her er noen dekken jeg derimot synes er fine og smale i bogen: RainDance fra Horze, FT ulldekken, FT bomullsdekken, HorsePower bobledekken.

Styr unna fleecedekken fra Horze, Pfiff fleecedekken(litt bedre enn horze), og det rutete ulldekkenet fra Börjes hvis hesten din har smal bog.

De jeg kom på i farten, fint om flere kan liste opp merker/dekken som er store og smale i bogen:)
Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 15/10/2006 :  23:15:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Takk for svar, mange gode forslag, skal se om jeg finner noen jeg liker. Men hva med dette dekkenet? Det ser ganske så bra ut synes jeg, eller hva synes dere? http://www.hooks.no/butik/default.asp Vinter dekken dette da
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 16/10/2006 :  00:03:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Her er noen dekken jeg derimot synes er fine og smale i bogen: RainDance fra Horze.....
Styr unna fleecedekken fra Horze, Pfiff fleecedekken(litt bedre enn horze), og det rutete ulldekkenet fra Börjes hvis hesten din har smal bog.

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

Øh? Jeg synes Rain Dance-dekkenet er stort framme!!! Og det rutete ulldekkenet fra Børjes er normalt til min hest...

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2006 :  16:39:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Her er noen dekken jeg derimot synes er fine og smale i bogen: RainDance fra Horze.....

Opprinnelig postet av Marte&Don:)

Øh? Jeg synes Rain Dance-dekkenet er stort framme!!! Og det rutete ulldekkenet fra Børjes er normalt til min hest...

Opprinnelig postet av TORHILD

Jeg har det dekkenet(børjes) og det er i største laget i bogen for min hest. Og hun er ikke sånn ekstremt smal egentlig. Men kan være at jeg har en stor str til henne da hun er så lang da...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 18/10/2006 :  17:34:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Takk for svar, mange gode forslag, skal se om jeg finner noen jeg liker. Men hva med dette dekkenet? Det ser ganske så bra ut synes jeg, eller hva synes dere? http://www.hooks.no/butik/default.asp Vinter dekken dette da

Opprinnelig postet av Andrea & Juni

Hvilket dekken? Du har bare linket til hovedsiden til Hööks:)
Har et TM vinterdekken derfra, gammel modell, men syns det ligger greit på:)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.03 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.